Destia toteuttaa uuden voimalaitoksen perustukset Porissa

Pori Energia Oy:n Aittaluodon uuden voimalaitoksen perustusten paalutusurakan toteuttaa vaativaan pohja- ja insinöörirakentamiseen erikoistunut Destia Engineering. Urakka alkoi heinäkuun puolivälissä ja valmistuu tämän vuoden lokakuussa.

Kyseessä on erittäin vaativa urakka, jossa on haastavat pohjaolosuhteet suurille paalukuormille. Alueelle asennetaan 200 kappaletta CFA-kaivinpaaluja ja 220 kappaletta TB300-paaluja. Paalutusalueella on pehmeää maakerrosta, joka ulottuu useiden kymmenien metrien syvyyteen.

Aittaluodon uuden laitoksen myötä voimalaitoksen hiilidioksidipäästöt laskevat yhteensä 88 000 tonnia vuodessa ja voimalaitos parantaa teollisuuden toimintaedellytyksiä alueella.

– Työskentelemme tässä erittäin kookkaan, mielenkiintoisen ja haastavan paalutusurakan parissa. Kohteen poikkeukselliset pohjaolosuhteet ja tiukat aikataulutavoitteet asettavat meille useita erityisvaatimuksia. Toteutammekin urakan kaivinpaalut Suomessa poikkeuksellisen harvoin käytetyllä Continuous Flight Auger (CFA) -paalutusmenetelmällä ja hyödynnämme urakassa omaa kalustoamme, projektipäällikkö Matias Niemeläinen kertoo.

Projektipäällikkö Matias Niemeläinen, 040 589 2446, matias.niemelainen@destia.fi

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.