Destia toteuttaa uuden voimalaitoksen perustukset Porissa

Pori Energia Oy:n Aittaluodon uuden voimalaitoksen perustusten paalutusurakan toteuttaa vaativaan pohja- ja insinöörirakentamiseen erikoistunut Destia Engineering. Urakka alkoi heinäkuun puolivälissä ja valmistuu tämän vuoden lokakuussa.

Kyseessä on erittäin vaativa urakka, jossa on haastavat pohjaolosuhteet suurille paalukuormille. Alueelle asennetaan 200 kappaletta CFA-kaivinpaaluja ja 220 kappaletta TB300-paaluja. Paalutusalueella on pehmeää maakerrosta, joka ulottuu useiden kymmenien metrien syvyyteen.

Aittaluodon uuden laitoksen myötä voimalaitoksen hiilidioksidipäästöt laskevat yhteensä 88 000 tonnia vuodessa ja voimalaitos parantaa teollisuuden toimintaedellytyksiä alueella.

– Työskentelemme tässä erittäin kookkaan, mielenkiintoisen ja haastavan paalutusurakan parissa. Kohteen poikkeukselliset pohjaolosuhteet ja tiukat aikataulutavoitteet asettavat meille useita erityisvaatimuksia. Toteutammekin urakan kaivinpaalut Suomessa poikkeuksellisen harvoin käytetyllä Continuous Flight Auger (CFA) -paalutusmenetelmällä ja hyödynnämme urakassa omaa kalustoamme, projektipäällikkö Matias Niemeläinen kertoo.

Projektipäällikkö Matias Niemeläinen, 040 589 2446, matias.niemelainen@destia.fi

Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan20.2.2019 14:00:00 EETTiedote

DI, KTM Timo Räikkönen (45) on nimitetty johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan 10.6.2019 alkaen. Destiassa Räikkönen vastaa yhtiön uudistetun strategian mukaisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä, kansainvälistymisen tukemisesta sekä kaupunkikehittämiseen liittyvien palveluiden kehittämisestä ja näitä tukevista liiketoiminnoista. Räikkösellä on vahva kansainvälinen osaaminen ja kokemus liiketoiminnan asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja johtamisesta. Viimeisimmässä työpaikassaan YIT:llä Räikkönen on luonut erityisesti kaupunkikehitykseen nojaavia kaupallisia konsepteja ja yhteistyömalleja sekä tukenut liiketoiminnan orgaanista ja yritysostoihin perustuvaa kasvua. Ennen YIT:tä Räikkönen on työskennellyt Ahlstromilla, McKinsey & Co:lla ja Nokialla. ”Toivotan Timon lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Timo on energinen ja positiivinen joukkuepelaaja, jolla on näyttöä liiketoiminnan kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä. Hänen vahva kaupallinen osaaminen ja ymmärrys asiakaskes