Destia toteuttaa uuden voimalaitoksen perustukset Porissa

Pori Energia Oy:n Aittaluodon uuden voimalaitoksen perustusten paalutusurakan toteuttaa vaativaan pohja- ja insinöörirakentamiseen erikoistunut Destia Engineering. Urakka alkoi heinäkuun puolivälissä ja valmistuu tämän vuoden lokakuussa.

Kyseessä on erittäin vaativa urakka, jossa on haastavat pohjaolosuhteet suurille paalukuormille. Alueelle asennetaan 200 kappaletta CFA-kaivinpaaluja ja 220 kappaletta TB300-paaluja. Paalutusalueella on pehmeää maakerrosta, joka ulottuu useiden kymmenien metrien syvyyteen.

Aittaluodon uuden laitoksen myötä voimalaitoksen hiilidioksidipäästöt laskevat yhteensä 88 000 tonnia vuodessa ja voimalaitos parantaa teollisuuden toimintaedellytyksiä alueella.

– Työskentelemme tässä erittäin kookkaan, mielenkiintoisen ja haastavan paalutusurakan parissa. Kohteen poikkeukselliset pohjaolosuhteet ja tiukat aikataulutavoitteet asettavat meille useita erityisvaatimuksia. Toteutammekin urakan kaivinpaalut Suomessa poikkeuksellisen harvoin käytetyllä Continuous Flight Auger (CFA) -paalutusmenetelmällä ja hyödynnämme urakassa omaa kalustoamme, projektipäällikkö Matias Niemeläinen kertoo.

Projektipäällikkö Matias Niemeläinen, 040 589 2446, matias.niemelainen@destia.fi

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.