Destia toteuttaa uuden voimalaitoksen perustukset Porissa

Pori Energia Oy:n Aittaluodon uuden voimalaitoksen perustusten paalutusurakan toteuttaa vaativaan pohja- ja insinöörirakentamiseen erikoistunut Destia Engineering. Urakka alkoi heinäkuun puolivälissä ja valmistuu tämän vuoden lokakuussa.

Kyseessä on erittäin vaativa urakka, jossa on haastavat pohjaolosuhteet suurille paalukuormille. Alueelle asennetaan 200 kappaletta CFA-kaivinpaaluja ja 220 kappaletta TB300-paaluja. Paalutusalueella on pehmeää maakerrosta, joka ulottuu useiden kymmenien metrien syvyyteen.

Aittaluodon uuden laitoksen myötä voimalaitoksen hiilidioksidipäästöt laskevat yhteensä 88 000 tonnia vuodessa ja voimalaitos parantaa teollisuuden toimintaedellytyksiä alueella.

– Työskentelemme tässä erittäin kookkaan, mielenkiintoisen ja haastavan paalutusurakan parissa. Kohteen poikkeukselliset pohjaolosuhteet ja tiukat aikataulutavoitteet asettavat meille useita erityisvaatimuksia. Toteutammekin urakan kaivinpaalut Suomessa poikkeuksellisen harvoin käytetyllä Continuous Flight Auger (CFA) -paalutusmenetelmällä ja hyödynnämme urakassa omaa kalustoamme, projektipäällikkö Matias Niemeläinen kertoo.

Projektipäällikkö Matias Niemeläinen, 040 589 2446, matias.niemelainen@destia.fi

Destia järjestäytyy INFRA ry:hyn24.6.2021 12:00:00 EEST | Tiedote

Destia Oy on päättänyt järjestäytyä työmarkkina-asioissa INFRA ry:hyn, joka on luontevin työnantajajärjestö yksityiselle infra-alan toimijalle. Päätöksen seurauksena Destia Oy:n työnantajaliitto vaihtuu 1.1.2022, jonka seurauksena puolestaan työehtosopimukset tulevat muuttumaan Destia Oy:ssä vuoden 2022 alkupuoliskolla. Destian aikomus ei ole heikentää henkilöstön työsuhteiden ehtoja. Destia tulee jatkossakin huolehtimaan henkilöstölleen hyvät työehdot paikallisella sopimisella. Destia Oy on jo ennestään järjestäytynyt INFRA ry:hyn elinkeinopoliittisissa asioissa. Työmarkkina-asioissa Destia Oy on kuitenkin järjestäytynyt Palvelualojen työnantajat Palta ry:hyn. Siirtyminen myös työmarkkina-asioissa INFRA ry:hyn selkiyttää Destian järjestäytymistä ja antaa Destialle paremmat mahdollisuudet olla mukana kehittämässä rakennusalaa kokonaisvaltaisesti. Tämä muutos antaa Destialle rakennusalalla sen roolin, joka Suomen suurimmalle infra-alan yritykselle kuuluu. INFRA ry on Rakennusteollisuus

Destian lausunto JHL:n työtaisteluilmoitukseen liittyen18.6.2021 15:58:48 EEST | Tiedote