Destia toteuttaa Vt 12 Eura–Raijala parannushankkeen

Destia parantaa Valtatietä 12 välillä Eura–Raijala Varsinais-Suomessa. Syyskuussa alkaneessa hankkeessa tie levennetään ja tien kantavuutta parannetaan.

– Urakka sisältää myös pohjavesisuojauksen rakentamisen, millä vähennetään pohjavesialueen pilaantumisriskiä. Myös alueen viisi siltaa uusitaan ja kevyen liikenteen olosuhteita parannetaan rakentamalla uusi alikulkukäytävä, kertoo Destian työpäällikkö Eetu Väisänen.

Valtatie 12 on osa kansainvälistä liikenneverkkoa. Valtatie toimii Rauman Sataman ja koko seudun teollisuuden kuljetusten pääreittinä sisämaahan. Liikennemäärästä noin 15-20 prosenttia on raskaita ajoneuvoja, ja määrän ennustetaan kasvavan merkittävästi tulevien vuosien aikana.

Valtatien turvallisuus ja sujuvuus paranevat hankkeen valmistuttua vuoden 2019 lopulla.

Lisätietoja: työpäällikkö Eetu Väisänen, p. 040 351 0790, eetu.vaisanen(a)destia.fi

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.

Maanteiden talvihoitokausi alkaa lokakuun alussa – Destian kelikeskus seuraa säätä 24/728.9.2018 15:30Tiedote

Illat pimenevät, ilmat kylmenevät ja talvi tekee tuloaan. Maanteiden talvihoitokausi käynnistyy suurimmassa osassa Suomea lokakuun alussa. ELY-keskukset kilpailuttavat Suomen tiestön yli 80 urakka-aluetta. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Destia toteuttaa kunnossapidon toimet Liikenneviraston määrittelemien laatuvaatimusten mukaisesti.