Destia tukee toimivampien liikenneyhteyksien luomista Sipoon Nikkilään

Sipoon kunnan hallinnollinen päätaajama Nikkilä sijaitsee Keski-Sipoossa, noin 10 kilometriä Keravalta itään. Nikkilää tullaan kehittämään tulevina vuosina uusille asukkaille vetovoimaisemmaksi muun muassa henkilöjunaliikennettä kehittämällä. Destia valittiin selvittämään Nikkilän juna-aseman sijainti.

Syksyllä 2017 käynnistettiin Nikkilän kaavarunkotyö, joka ohjaa Nikkilän kehittämistä ja maankäyttöä tulevina vuosikymmeninä. Destian asiantuntijoiden selvitys tulevan juna-aseman sijoittumisesta ja pääperiaatteet asemaa ympäröivälle maankäytölle ja liikenneverkolle otetaan osaksi kaavarunkotyön aineistoa, ohjaamaan kehitystä tulevina vuosikymmeninä.

– Nikkilän aseman sijaintiselvityksen tavoitteena on kartoittaa sijaintivaihtoehdot lähijunaliikenteen asemalle Nikkilässä, kartoittaa näiden tekninen ja taloudellinen toteutettavuus sekä arvioida vaihtoehtojen vaikutukset. Tulemme hyödyntämään suunnittelutyössä Destian asiantuntijoiden osaamista laajasti ja jotta alueesta tulee toimiva, tulee suunnittelu tehdä huolellisesti aikaa kestäväksi. Tässä pohjustetaan tulevaisuuden kaupunkikuvaa, kommentoi Destian projektipäällikkö Max Lagerström.

Destian projektipäällikkö Max Lagerström, +358 50 539 0684, max.lagerstrom(at)destia.fi

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.