Destia uudistaa Kansalaistorin ympäristöä Helsingissä

Destia urakoi Helsingin ydinkeskustassa Kansalaistorin ympäristöä. Kansalaistorin ympäristön uudistaminen liittyy tämän vuoden lopulla valmistuvan Helsingin keskustakirjasto Oodin käyttöönottoon. Töitä tehdään aivan pääkaupungin ytimessä Musiikkitalon ja keskustakirjaston välisellä alueella.

Helsingin kaupungille toteutettavassa urakassa uudistetaan Töölönlahden eteläosa, Kansalaistori, Töölönlahdenkatu, Eero Erkon katu ja Makasiinipuisto. Kansalaistorin ympäristön pintarakenteet uudistetaan, rakennetaan graniittikiveyksiä ja uusitaan kunnallistekniikkaa. Alueelle tehdään massanvaihtoa, pilaantunut maa poistetaan ja tehdään uudet rakennekerrokset. Lisäksi Kansalaistorin alueen valaistusta uusitaan ja Makasiinipuistoon tulee uusi puistoalue.

Tavoitteena on kehittää Kansalaistorin aluetta monipuoliseksi kaupunkitilaksi, jossa voi järjestää yleisötapahtumia ja joka yhdistyy Helsingin keskuspuistoon.

– On hienoa päästä uudistamaan ja parantamaan yhtä Helsingin näkyvintä aluetta. Pääsemme kattavasti hyödyntämään monipuolista osaamistamme projektin toteutuksessa vaativassa kaupunkiympäristössä, kertoo työpäällikkö Kimmo Perttu.

Töölönlahden eteläosan urakka alkaa toukokuussa ja jatkuu ensi vuoden kesäkuuhun asti.

Työpäällikkö Kimmo Perttu, kimmo.perttu(at)destia.fi, 0400 311 193

Havainnekuva

Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan20.2.2019 14:00:00Tiedote

DI, KTM Timo Räikkönen (45) on nimitetty johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan 10.6.2019 alkaen. Destiassa Räikkönen vastaa yhtiön uudistetun strategian mukaisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä, kansainvälistymisen tukemisesta sekä kaupunkikehittämiseen liittyvien palveluiden kehittämisestä ja näitä tukevista liiketoiminnoista. Räikkösellä on vahva kansainvälinen osaaminen ja kokemus liiketoiminnan asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja johtamisesta. Viimeisimmässä työpaikassaan YIT:llä Räikkönen on luonut erityisesti kaupunkikehitykseen nojaavia kaupallisia konsepteja ja yhteistyömalleja sekä tukenut liiketoiminnan orgaanista ja yritysostoihin perustuvaa kasvua. Ennen YIT:tä Räikkönen on työskennellyt Ahlstromilla, McKinsey & Co:lla ja Nokialla. ”Toivotan Timon lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Timo on energinen ja positiivinen joukkuepelaaja, jolla on näyttöä liiketoiminnan kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä. Hänen vahva kaupallinen osaaminen ja ymmärrys asiakaskes

Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä22.1.2019 12:24:46Tiedote

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.