Destia uudistaa Kansalaistorin ympäristöä Helsingissä

Destia urakoi Helsingin ydinkeskustassa Kansalaistorin ympäristöä. Kansalaistorin ympäristön uudistaminen liittyy tämän vuoden lopulla valmistuvan Helsingin keskustakirjasto Oodin käyttöönottoon. Töitä tehdään aivan pääkaupungin ytimessä Musiikkitalon ja keskustakirjaston välisellä alueella.

Helsingin kaupungille toteutettavassa urakassa uudistetaan Töölönlahden eteläosa, Kansalaistori, Töölönlahdenkatu, Eero Erkon katu ja Makasiinipuisto. Kansalaistorin ympäristön pintarakenteet uudistetaan, rakennetaan graniittikiveyksiä ja uusitaan kunnallistekniikkaa. Alueelle tehdään massanvaihtoa, pilaantunut maa poistetaan ja tehdään uudet rakennekerrokset. Lisäksi Kansalaistorin alueen valaistusta uusitaan ja Makasiinipuistoon tulee uusi puistoalue.

Tavoitteena on kehittää Kansalaistorin aluetta monipuoliseksi kaupunkitilaksi, jossa voi järjestää yleisötapahtumia ja joka yhdistyy Helsingin keskuspuistoon.

– On hienoa päästä uudistamaan ja parantamaan yhtä Helsingin näkyvintä aluetta. Pääsemme kattavasti hyödyntämään monipuolista osaamistamme projektin toteutuksessa vaativassa kaupunkiympäristössä, kertoo työpäällikkö Kimmo Perttu.

Töölönlahden eteläosan urakka alkaa toukokuussa ja jatkuu ensi vuoden kesäkuuhun asti.

Työpäällikkö Kimmo Perttu, kimmo.perttu(at)destia.fi, 0400 311 193

Havainnekuva

Suunnitelma Lounais-Pirkanmaan liikenneturvallisuustilanteen parantamiseksi valmistunut3.5.2018 12:32Tiedote

Lounais-Pirkanmaan muuta maata selvästi heikomman liikenneturvallisuuden parantamiseksi on valmistunut viisaan ja turvallisen liikkumisen suunnitelma. Uusi suunnitelma on laadittu yhteistyössä Punkalaitumen ja Vesilahden kuntien, Sastamalan kaupungin, Pirkanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen, Liikenneturvan ja Sisä-Suomen poliisilaitoksen kanssa. Suunnitelman laadinnasta on vastannut Destia Oy.

Destia raportoi liiketoiminnan kehityksestä vuosittain27.4.2018 08:30Tiedote

Destia julkistaa informaatiota liiketoiminnan kehittymisestä kerran vuodessa tilinpäätöksessään. Yhtiö luopuu neljännesvuosittaisesta raportoinnista julkisuuteen. Destiaa ei enää velvoita tiedonantovelvollisuus, koska Destian 19.6.2014 liikkeeseen laskema ja Helsingin pörssiin 18.6.2015 listattu joukkovelkakirjalaina on lunastettua takaisin 19. joulukuuta 2016 lainaehtojen mukaisesti koko pääoman osalta.