Destia uudistaa Kansalaistorin ympäristöä Helsingissä

Destia urakoi Helsingin ydinkeskustassa Kansalaistorin ympäristöä. Kansalaistorin ympäristön uudistaminen liittyy tämän vuoden lopulla valmistuvan Helsingin keskustakirjasto Oodin käyttöönottoon. Töitä tehdään aivan pääkaupungin ytimessä Musiikkitalon ja keskustakirjaston välisellä alueella.

Helsingin kaupungille toteutettavassa urakassa uudistetaan Töölönlahden eteläosa, Kansalaistori, Töölönlahdenkatu, Eero Erkon katu ja Makasiinipuisto. Kansalaistorin ympäristön pintarakenteet uudistetaan, rakennetaan graniittikiveyksiä ja uusitaan kunnallistekniikkaa. Alueelle tehdään massanvaihtoa, pilaantunut maa poistetaan ja tehdään uudet rakennekerrokset. Lisäksi Kansalaistorin alueen valaistusta uusitaan ja Makasiinipuistoon tulee uusi puistoalue.

Tavoitteena on kehittää Kansalaistorin aluetta monipuoliseksi kaupunkitilaksi, jossa voi järjestää yleisötapahtumia ja joka yhdistyy Helsingin keskuspuistoon.

– On hienoa päästä uudistamaan ja parantamaan yhtä Helsingin näkyvintä aluetta. Pääsemme kattavasti hyödyntämään monipuolista osaamistamme projektin toteutuksessa vaativassa kaupunkiympäristössä, kertoo työpäällikkö Kimmo Perttu.

Töölönlahden eteläosan urakka alkaa toukokuussa ja jatkuu ensi vuoden kesäkuuhun asti.

Työpäällikkö Kimmo Perttu, kimmo.perttu(at)destia.fi, 0400 311 193

Havainnekuva

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleds i början av oktober – Destias väglagscentral följer väderleken 24/79.10.2018 10:50Tiedote

Säsongen för vinterunderhåll av landsvägarna inleddes i största delen av Finland i början av oktober. Även i Österbotten är vintern på väg. NTM-centralerna konkurrensutsatte över 80 entreprenadområden i Finlands vägnät. På sina egna entreprenadområden sköter Destia dygnet runt om plogning, halkbekämpning och belysning. Destia genomför underhållsåtgärderna i enlighet med de kvalitetskrav som Trafikverket har fastställt.