Destialle kymmenen maanteiden kunnossapidon alueurakkaa

Maanteiden hoidon ja ylläpidon alueurakoiden kilpailutukset vuosille 2019-2024 on ratkaistu. Destia voitti kymmenen urakkaa kilpailutetuista 17 alueurakasta.

Voitetut viisi vuotta kestävät urakat Espoossa, Iisalmessa, Ivalossa, Kiteellä, Kokkolassa, Kuhmossa, Mikkelissä, Porissa, Raisiossa ja Seinäjoella alkavat 1.10.2019.

Destia on johtava liikenneväylien ja -alueiden kunnossapitäjä Suomessa. Yhtiöllä on tällä hetkellä hallussaan 45 urakkaa maanteiden kunnossapidon 79 alueurakasta. Väylävirasto kilpailuttaa vuosittain yhdessä ELY-keskusten kanssa maanteiden alueurakoita. Sopimukset urakoista allekirjoitetaan hankinta-alueen ELY-keskuksen kanssa. Alueelliset ELY-keskukset myös vastaavat hoitotöiden valvonnasta.

Kunnossapitotöissä ympäri vuoden

Maanteiden kunnossapitoa tehdään ympäri vuoden ja kaikkina vuorokauden aikoina, jotta turvallinen liikkuminen voidaan taata kelissä kuin kelissä. Destian ja Ilmatieteen laitoksen yhteinen Kelikeskus on varmistaa talvisin kunnossapidon toimenpiteiden oikea-aikaisuuden. Destian teiden kunnossapitoon erikoistuneet asiantuntijat ja meteorologit työskentelevät yhdessä 24 tuntia vuorokaudessa viikon jokaisena päivänä, jotta muuttuviin sää- ja keliolosuhteiseen pystytään reagoimaan reaaliajassa.

Alueurakoissa Destia vastaa talvikunnossapidon lisäksi ympäri vuoden alueen sorateiden pinnan hoidosta, viher- ja puhtaanapitotöistä, erilaisten varusteiden ja laitteiden, kuten liikennemerkkien kunnossapidosta sekä päällysteiden paikkauksista.

Lisätietoa: Kunnossapitopalvelujen johtaja Seppo Ylitapio, p. 040 721 4129, seppo.ylitapio(at)destia.fi

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET27.5.2019 09:20:25 EESTTiedote

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 22.5.2019 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2018 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa. Hallituksen kokoonpano Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Soile Kankaanpää. Soile Kankaanpäällä on vahva kansainvälinen kokemus myynnin johtotehtävistä. Hän toimii ISS Palveluiden kaupallisena johtajana, ja on työskennellyt aiemmin muun muassa Uponorilla, Konecranesilla ja Nokialla. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ova