Destialle kymmenen maanteiden kunnossapidon alueurakkaa

Maanteiden hoidon ja ylläpidon alueurakoiden kilpailutukset vuosille 2019-2024 on ratkaistu. Destia voitti kymmenen urakkaa kilpailutetuista 17 alueurakasta.

Voitetut viisi vuotta kestävät urakat Espoossa, Iisalmessa, Ivalossa, Kiteellä, Kokkolassa, Kuhmossa, Mikkelissä, Porissa, Raisiossa ja Seinäjoella alkavat 1.10.2019.

Destia on johtava liikenneväylien ja -alueiden kunnossapitäjä Suomessa. Yhtiöllä on tällä hetkellä hallussaan 45 urakkaa maanteiden kunnossapidon 79 alueurakasta. Väylävirasto kilpailuttaa vuosittain yhdessä ELY-keskusten kanssa maanteiden alueurakoita. Sopimukset urakoista allekirjoitetaan hankinta-alueen ELY-keskuksen kanssa. Alueelliset ELY-keskukset myös vastaavat hoitotöiden valvonnasta.

Kunnossapitotöissä ympäri vuoden

Maanteiden kunnossapitoa tehdään ympäri vuoden ja kaikkina vuorokauden aikoina, jotta turvallinen liikkuminen voidaan taata kelissä kuin kelissä. Destian ja Ilmatieteen laitoksen yhteinen Kelikeskus on varmistaa talvisin kunnossapidon toimenpiteiden oikea-aikaisuuden. Destian teiden kunnossapitoon erikoistuneet asiantuntijat ja meteorologit työskentelevät yhdessä 24 tuntia vuorokaudessa viikon jokaisena päivänä, jotta muuttuviin sää- ja keliolosuhteiseen pystytään reagoimaan reaaliajassa.

Alueurakoissa Destia vastaa talvikunnossapidon lisäksi ympäri vuoden alueen sorateiden pinnan hoidosta, viher- ja puhtaanapitotöistä, erilaisten varusteiden ja laitteiden, kuten liikennemerkkien kunnossapidosta sekä päällysteiden paikkauksista.

Lisätietoa: Kunnossapitopalvelujen johtaja Seppo Ylitapio, p. 040 721 4129, seppo.ylitapio(at)destia.fi

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

Destia vahvistaa strategista osaamista kahdella avainhenkilönimityksellä6.8.2020 12:00:00 EESTTiedote

Destia nimittää Miska Erikssonin Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi Destia nimittää Pasi Tammivaaran Uusiutuva energia -yksikön johtoon ja Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi Destia on nimittänyt rakennusinsinööri Miska Erikssonin Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi. Miska aloittaa tehtävässään viimeistään 1.11.2020. Miska on kokenut rakennusalan ammattilainen, joka on työskennellyt Fira Oy:n varatoimitusjohtajana sekä eri tehtävissä YIT Oyj:n ja Peab Oy:n palveluksessa. Viimeisimpänä Miska on ollut perustamassa Quantitative Heat Oy:tä, joka kehittää keskisyviin lämpökaivoihin perustuvaa päästötöntä energiakonseptia. Miska tunnetaan asiakaskeskeisestä toimintaotteesta sekä innovatiivisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä. Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän tarjoaa erikoisrakentamisen palveluita, joihin kuuluvat palvelut teollisu