Destian lausunto JHL:n työtaisteluilmoitukseen liittyen

Destia pitää JHL:n ensi viikolle julistamaa työtaistelua laittomana. Destiassa on työrauhavelvoite, koska Destia Oy:llä, Destia Rail Oy:llä ja Oulun Energia Urakointi Oy:llä on voimassa olevat työehtosopimukset niin työntekijöille kuin toimihenkilöillekin.

Destia tarkastelee parhaillaan tarkoituksenmukaisinta työmarkkinaedunvalvontaa yhtiön ja sen henkilöstön näkökulmasta. Destia ei tee arviointia kustannusnäkökulmasta vaan siitä, mikä työnantajaliitto on paras vaihtoehto yksityiselle infrarakennusalan toimijalle. Destia ei ole enää valtio-omisteinen yritys. Päätöstä työmarkkinaedunvalvonnasta ei ole vielä tehty. Destian arvojen mukaisesti toimimme asiassa rehdisti ja hyvässä yhteishengessä.

Destian aikomuksena ei ole heikentää työsuhteen ehtoja. Destia toimii työvoimavaltaisella alalla ja rakennamme menestyksemme henkilöstön varaan, joten haluamme pitää huolta voittavasta joukkueestamme.

Pahoittelemme lakon asiakkaillemme mahdollisesti aiheuttamaa häiriötä.

Destia
Destia on Suomen suurin infra-alan palveluyhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää yhteiskuntaa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Rakennamme huomisen infraa 1 700 destialaisen ainutlaatuisella infran tajulla. Vuonna 2020 yhtiön liikevaihto oli noin 565 miljoonaa euroa. Destia on yksityinen yritys, jonka omistaa Ahlström Capital Oy. www.destia.fi

Johanna Harjula
Viestintäpäällikkö
Puh. 040 - 750 7989
Sähköposti: johanna.harjula@destia.fi

Destia kehittää uuden ajan lentoliikennettä Redstone Aeron kanssa16.6.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Destia on sopinut uuden ajan lentoliikenteen kehittämisen yhteistyöstä Redstone Aeron kanssa, joka omistaa Pyhtään lentokentän ja kehittää siitä digitaalisen lentokentän prototyyppiä. Alue tunnetaan myös nimellä Helsinki-East Aerodrome ja siellä edistetään liikennealan kestävän kehityksen tavoitteita kehittämällä ja testaamalla sähköistä ja miehittämätöntä lentoliikennettä ja digitaalisia järjestelmiä.

Destia rakentaa Laakson yhteissairaalan maanpäällisen infran14.12.2021 13:00:00 EET | Tiedote

Destia rakentaa Laakson yhteissairaalan maanpäällisen infran SRV:lle. Helsingin kaupungille ja Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUSille rakennettava sairaalahanke on vaativa, suuren mittakaavan rakennusallianssi Helsingin keskustan tuntumassa vilkkaasti liikennöidyllä alueella. SRV:n ja Destian välinen alaurakka-allianssisopimus kattaa kehitys- ja toteutusvaiheen ja on arvoltaan 180 miljoonaa euroa, minkä jakautuminen osapuolten kesken tarkentuu kehitysvaiheen aikana.