Destian varsinaisen yhtiökokouksen ja hallituksen päätökset

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 20.6.2018 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2017 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden.

Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, ettei 31.12.2017 päättyneeltä tilikaudelta jaeta osinkoa eikä pääoman palautusta.

Hallituksen kokoonpano ja palkkiot

Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi seitsemän. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Arto Räty. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Pasi Koota, Juha Nurmi ja Tero Telaranta. Uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin Lasse Heinonen ja Juhani Pitkäkoski. Lasse Heinonen aloittaa 1.8.2018 Ahlström Capital Oy:n toimitusjohtajana. Juhani Pitkäkoskella on pitkä ura ylimmän johdon tehtävissä Caverionissa ja YIT:ssä. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään.

Tilintarkastajan valinta ja palkkio

Yhtiökokous valitsi Destia Group Oyj:n tilintarkastajaksi KPMG Oy Ab:n. Päävastuullisena tilintarkastajana toimii KHT Virpi Halonen. Tilintarkastajan palkkio maksetaan hyväksytyn laskun mukaan.

Hallituksen järjestäytymiskokous pidetty

Hallituksen järjestäytymiskokous pidettiin 20.6.2018. Hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin Lasse Heinonen. Lisäksi päätettiin, että hallituksen työtä tukemaan perustetaan tarkastusvaliokunta. Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Pasi Koota sekä jäseniksi Marcus Ahlström ja Juha Nurmi.

Lisätietoa: vt. toimitusjohtaja Arto Pohjonen, p. 020 444 4000

Timo Räikkönen nimitetty johtajaksi Destiaan20.2.2019 14:00:00Tiedote

DI, KTM Timo Räikkönen (45) on nimitetty johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan 10.6.2019 alkaen. Destiassa Räikkönen vastaa yhtiön uudistetun strategian mukaisesta uuden liiketoiminnan kehittämisestä, kansainvälistymisen tukemisesta sekä kaupunkikehittämiseen liittyvien palveluiden kehittämisestä ja näitä tukevista liiketoiminnoista. Räikkösellä on vahva kansainvälinen osaaminen ja kokemus liiketoiminnan asiakaslähtöisestä kehittämisestä ja johtamisesta. Viimeisimmässä työpaikassaan YIT:llä Räikkönen on luonut erityisesti kaupunkikehitykseen nojaavia kaupallisia konsepteja ja yhteistyömalleja sekä tukenut liiketoiminnan orgaanista ja yritysostoihin perustuvaa kasvua. Ennen YIT:tä Räikkönen on työskennellyt Ahlstromilla, McKinsey & Co:lla ja Nokialla. ”Toivotan Timon lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Timo on energinen ja positiivinen joukkuepelaaja, jolla on näyttöä liiketoiminnan kasvattamisesta ja kansainvälistämisestä. Hänen vahva kaupallinen osaaminen ja ymmärrys asiakaskes

Destia kunnostaa Hämeentien Helsingissä22.1.2019 12:24:46Tiedote

Destia on voittanut Helsingin kaupungin kilpailuttaman urakan Hämeentien katujärjestelyistä Helsingissä. Hämeentie muuttuu Hakaniemen torin ja Junatien välillä jalankululle, pyöräilylle ja joukkoliikenteelle tarkoitetuksi kaduksi, jolla kiinteistöjen tontille ajo, huolto- ja pelastusajo sekä yritystoiminnan edellyttämä jakeluliikenne ovat sallittuja. Lisäksi urakkaan sisältyy muun muassa Sörnäisten metroaseman kannen vesieristyksen ja aseman LVIS-tekniikoiden uusimista sekä n. 1,5 kilometriä raitiotien rakentamista.

Destia kehittää yrityskulttuuriaan ja vahvistaa kilpailukykyään: INFRAYHTIÖ HAKEE KASVUA KAUPUNGEISTA JA POHJOISILTA ALUEILTA14.1.2019 10:00:00Tiedote

Uuden strategian 2019-2023 mukaisesti Destia kasvattaa itsestään vahvempaa kaupunkikehittäjää muuttuvassa ja entistä vaativammassa toimintaympäristössä. Yhtiö kartoittaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia Pohjois-Ruotsista ja Pohjois-Norjasta. Destian päämääränä on olla ’Pohjoisen elämän yhdistäjä’. Strategian toteuttamiseksi Destia uudistaa organisaatiorakenteensa.