DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 6.5.2020 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2019 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden.

Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2019 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa.

Hallituksen kokoonpano

Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin uudelleen Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Soile Kankaanpää, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään.

Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ovat riippumattomia yhtiöstä ja sen omistajasta seuraavin poikkeuksin: Lasse Heinonen ja Pasi Koota eivät ole riippumattomia omistajasta.

Tilintarkastajan valinta ja palkkio

Yhtiökokous valitsi Destia Group Oyj:n tilintarkastajaksi KPMG Oy Ab:n. Päävastuullisena tilintarkastajana toimii KHT Kim Järvi. Tilintarkastajan palkkio maksetaan hyväksytyn laskun mukaan.

Hallituksen järjestäytymiskokous pidetty

Hallituksen järjestäytymiskokous pidettiin 26.5.2020. Kokouksessa päätettiin hallituksen varapuheenjohtaja sekä tarkastusvaliokunnan ja palkitsemisvaliokunnan kokoonpanot. Hallituksen varapuheenjohtajana jatkaa Lasse Heinonen. Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Pasi Koota sekä jäseniksi Marcus Ahlström ja Juha Nurmi. Palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski sekä jäseniksi Lasse Heinonen ja Soile Kankaanpää.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi, p. 020 444 4000

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. 1 700 destialaisen ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli noin 570 milj. euroa. www.destia.fi

Destia parantaa valtatie 3:n sujuvuutta ja turvallisuutta kolmivuotisessa projektissa Hämeenkyrössä7.7.2020 09:00:00 EESTTiedote

Destia ja Väylävirasto ovat allekirjoittaneet valtatie 3 Hämeenkyrönväylän toteutusvaiheen urakkasopimuksen. Rakennustyöt alkavat kesällä 2020 ja projekti valmistuu loppukesästä 2023. Projektin kustannusarvio on noin 65 miljoonaa euroa. Valmistuttuaan hanke parantaa merkittävästi valtatie 3:n sujuvuutta ja turvallisuutta. Nelikaistaisuus ja korkeampi nopeusrajoitus (100 km/h) lyhentävät matka-aikaa Helsingin ja Vaasan välillä. Kävelijöiden ja pyöräilijöiden liikenneturvallisuus ja Hämeenkyrön keskustan viihtyisyys paranevat raskaan liikenteen siirtyessä uudelle valtatielle. Hanke avaa Hämeenkyrölle uusia maankäytön mahdollisuuksia vanhan ja uuden valtatien ympäristössä. Jouni Karjalainen, Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän vt. johtaja, Destia: ”Hämeenkyrön kohdalla valtatiellä 3 liikenteen ennustetaan kasvavan kaksinkertaiseksi vuoteen 2040 mennessä. On siis tärkeää parantaa liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta. Destia toteuttaa hankkeen rakentamisen tietomallipohjaisest