DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 6.5.2020 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2019 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden.

Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2019 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa.

Hallituksen kokoonpano

Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin uudelleen Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Soile Kankaanpää, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään.

Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ovat riippumattomia yhtiöstä ja sen omistajasta seuraavin poikkeuksin: Lasse Heinonen ja Pasi Koota eivät ole riippumattomia omistajasta.

Tilintarkastajan valinta ja palkkio

Yhtiökokous valitsi Destia Group Oyj:n tilintarkastajaksi KPMG Oy Ab:n. Päävastuullisena tilintarkastajana toimii KHT Kim Järvi. Tilintarkastajan palkkio maksetaan hyväksytyn laskun mukaan.

Hallituksen järjestäytymiskokous pidetty

Hallituksen järjestäytymiskokous pidettiin 26.5.2020. Kokouksessa päätettiin hallituksen varapuheenjohtaja sekä tarkastusvaliokunnan ja palkitsemisvaliokunnan kokoonpanot. Hallituksen varapuheenjohtajana jatkaa Lasse Heinonen. Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Pasi Koota sekä jäseniksi Marcus Ahlström ja Juha Nurmi. Palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski sekä jäseniksi Lasse Heinonen ja Soile Kankaanpää.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi, p. 020 444 4000

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. 1 700 destialaisen ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2019 yhtiön liikevaihto oli noin 570 milj. euroa. www.destia.fi

Destian tilinpäätös ja vuosikertomus vuodelta 2020 julkaistu3.3.2021 09:00:21 EET | Tiedote

Destian liikevaihto oli 563,8 miljoonaa euroa vuonna 2020, laskien hieman vuoden 2019 liikevaihdosta (569,9). Vertailukelpoinen liikevoitto vuonna 2020 oli 16,4 miljoonaa euroa, joka puolestaan nousi edellisvuoteen verrattuna (11,2). Vuoden 2020 tulosta paransivat Kunnossapitopalvelut-liiketoiminnan onnistuneet hankkeet sekä vahva kehitys Kaupunkikehitys ja asiantuntijapalvelut -liiketoiminnassa. Uusien kansainvälisten strategisten avauksien edistäminen vuonna 2020 oli suunniteltua maltillisempaa muun muassa COVID-19-pandemian tuomien hidasteiden takia. Toimitusjohtaja Tero Kiviniemi kommentoi vuotta 2020 ”Destian tulos vuonna 2020 oli vakaa. COVID-19-pandemian vaikutus näkyi toimialallamme elvytyspäätöksistä huolimatta, mutta sen suorat vaikutukset Destian liiketoimintaan ja projekteihin olivat kuitenkin suhteellisen maltilliset. Tulos ei kuitenkaan syntynyt haasteitta: sitä värittivät muun muassa varautuminen koronapandemiaan sekä ponnistelut projektinhallinnan kehittämiseksi. Joudui