Devin Townsend Suomeen kolmelle keikalle helmikuussa 2023

Suomalaisten metallifanien kestosuosikki, kanadalainen musiikillinen ihmemies Devin Townsend palaa Suomeen kolmelle keikalle helmikuussa 2023. Lightwork European Tour saapuu Helsingin Kulttuuritalolle 23.2. ja seuraavana päivänä 24.2. kulkue suuntaa Tampereen Pakkahuoneelle. Kiertueen Suomen osuus päättyy Oulun Tullisaliin 25.2. Lipunmyynti konsertteihin alkaa ma 11.7.2022 klo 9:00.

Kanadalaismestari Townsend julkaisee loppuvuodesta Lightwork-nimisen uutuusalbumin, jonka tiimoilta taiteilija yhtyeineen suuntaa kattavalle kiertueelle. Devin Townsend hurmasi juuri taannoin suomalaisyleisönsä viime viikonlopun Tuskassa, ollen yksi festivaalin ehdottomia kohokohtia.

TuskaLive ja Grey Beard esittävät:

DEVIN TOWNSEND - LIGHTWORK EUROPEAN TOUR - SUOMEN KONSERTIT

23.2.2023 Helsinki - Kulttuuritalo
Ikäraja: K-18 | ovet 19:00
Ennakot: Lippu.fi

24.2.2023 Tampere - Pakkahuone
Ikäraja: K-18 | ovet 19:00
Ennakot: TikettiLippu.fi

25.2.2023 Oulu - Tullisali
Ikäraja: K-18 | ovet 20:00
Ennakot: Ticketmaster

Lipunmyynti alkaa ma 11.7.2022 klo 9:00

Konsertin järjestäjä: TuskaLive / Finnish Metal Events Oy

Promoottori: Jouni Markkanen (jouni@fme.fi)
Tiedottaja: Niklas Nuppola (niklas@fme.fi)

Amon Amarth ja Machine Head Helsinkiin syyskuussa 20221.11.2021 12:00:00 EET | Tiedote

Nyt lähtee. Oikein raskaammalla kädellä. Ruotsin viikinkimetallijätti Amon Amarth sekä amerikkalainen pitkän linjan metallijyrä Machine Head tuovat ”Vikings & Lionhearts” -kiertueensa Helsingin Jäähalliin 21. syyskuuta 2022. Käsittämättömän tiukan paketin täydentää aivan tuore nimi, The Halo Effect, jossa vilisee In Flamesissa kautta vuosien vaikuttaneita muusikoita. Amon Amarth lukeutuu melodisen death metallin uranuurtajiin. Yhtye perustettiin Ruotsin Tumbassa vuonna 1992 ja bändin mahtipontisen nousujohteinen ura on ollut komeaa seurattavaa. Amon Amarthin todella tunnistettava, haikean melodinen, mutta silti veret seisauttavan raskas soundi hakee vertaistaan koko metallikentällä. Machine Head perustettiin Oaklandissa Kaliforniassa 90-luvun alussa. Yhtyeen groovaava ja äärimmäisen raskas sekä iskevä soundi löivät rajusti tajuntaan ”Burn My Eyes” -debyytillä. Machine Head on pitkällä urallaan koskettanut montaa sukupolvea ja julkaissut lukuisia klassikoiksi nousseita albumeita. Machin

Sonata Arctica mittavalle akustiselle konserttisalikiertueelle keväällä29.10.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

Sonata Arctica suuntaa helmi-maaliskuussa kattavalle, viidentoista konsertin akustiselle konserttisalikiertueelle ympäri Suomen. Acoustic Adventures -konserttisarja on ollut menestys ja yhtye onkin innoissaan päästessään siirtämään konseptin uudelle tasolle: "Ollaan edetty Acoustic Adventures -touhujemme kanssa niin pitkälle, että nyt on aika julkaista kyseisestä proggiksesta pari levyä, joista ensimmäinen ilmestyy alkuvuodesta. Kuten asiaan kuuluu, niin uutta levyähän on pakko juhlistaa kiertueella. Suuntaamme siis kotimaan keikoille helmi-maaliskuussa 2022. Tällä kertaa kalenteriin mahtuu myös useita uusia paikkakuntia, joten tulee olemaan todella hienoa päästä jälleen esiintymään akustisesti, ja luonnollisesti settiin kuuluu myös uutta materiaalia vanhojen hittien lisäksi.” Acoustic Adventures 2022 -kiertue alkaa Ylivieskan Kulttuurikeskus Akustiikasta perjantaina 4. helmikuuta. Liput kiertueelle ovat myynnissä nyt. Yhteistyössä TuskaLive, Grey Beard sekä Inferno-lehti. Sonata Arcti

Lost Society Suomen kiertueelle joulukuussa28.10.2021 11:00:00 EEST | Tiedote

Nyt kun pääsee, niin sitten mennään. Lost Society ei yleensä turhia jahkaile, eikä tässäkään tapauksessa kun pitää keikoille lähteä. “Edellisestä Suomen kiertueesta on mennyt aivan liian kauan, ja voitte vain kuvitella kuinka paljon adrenaliinia on suonissa valmiina tätä varten. No Rest For The Sickest -rundi on paras mahdollinen tapa juhlistaa livemusiikin paluuta ja sitä, että LxSx perhe pitää yhtä! Olemme olleet studiossa todella kiireisinä ja soittaneet yhdessä enemmän kuin varmaan koskaan, joten tiukkaakin tiukemmassa kunnossa oleva LS tulee – get ready. Hankkikaa liput ja bailataan yhdessä pitkästä aikaa. Let’s fucking go!”, kommentoi Samy Elbanna. Lost Societyn ”No Rest For The Sickest 2021 Tour” kaartaa Helsingin Tavastialle joulukuun 13. päivä ja piuhat vedetään irti Tampereen Tullikamarin Pakkahuoneen kurittamisen jälkeen perjantaina 17.12.2021. Aiemmin 25.11. Kuopiossa soitettavaksi suunniteltu keikka siirtyy kiertueen yhteyteen ja Sawohousessa siis rytisee keskiviikkona 15.