Diakonissalaitoksen Hoiva avaa Lahteen päihdepalveluyksikön

Breikki Lahti aloittaa toimintansa 1.3.2019 Ahtialassa (Pitkämäenkatu 4B, 15300 Lahti). Päihdepalveluyksikkö tarjoaa kuntouttavaa ja/tai haittoja vähentävää opioidikorvaushoitoa. Hoito perustuu yksilölliseen hoitosuunnitelmaan ja tavoitteina ovat päihteettömyyden vahvistuminen, riippuvuudesta toipuminen ja elämänhallinnan ja -laadun kohentuminen.
Hoiva Breikki Lahti

”Breikissä osallisuus, vertaistoimijuus ja yhteisöllisyys ovat psykososiaalisen hoidon perusta. Tätä periaatetta lähdemme toteuttamaan myös Lahdessa,” kertoo Breikki Lahden lähiesimies Kaarina Mertaniemi.

Hoito sisältää korvaushoitolääkkeen, psykososiaalisen tuen, vertaistuen sekä palveluohjauksen. Toipumispolut ovat yksilöllisiä ja niihin liittyy merkityksellisyyden ja toiveikkuuden sekä myönteisten voimavarojen lisääntyminen.

”Lahden alueella on pitkään tehty hyvää yhteistyötä päihdetyössä viranomaisten kuin kolmannen sektorin toimijoiden kesken. Uskon, että Diakonissalaitoksen Hoivan kanssa yhteistyö lähtee myös sujuvasti käyntiin,” kertoo Kirsi Uutela, vastuuosastohoitaja Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymästä.

Toivotamme kaikki asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi Breikki Lahteen.

Palveluohjaus:

Palveluihin hakeudutaan ottamalla yhteyttä Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän mielenterveys- ja päihdepalveluihin. Päihdepalvelut/PHHYKY, Lahden kaupungin sairaala, Harjukatu 48, Harju 1 krs. Päihdepäivystys ma-pe 8.15-11 (ilman ajanvarausta), p.044 482 8214.

Linkit:

www.hoiva.fi

Lisätietoja:

Kaarina Mertaniemi, lähiesimies, p. 050 595 8319, kaarina.mertaniemi@hoiva.fi, Diakonissalaitoksen Hoiva, päihdepalveluyksikkö Breikki Lahti

Pirjetta Salomäki, yksikönpäällikkö p. 050 310 6466, pirjetta.salomaki@hoiva.fi​​, Diakonissalaitoksen Hoiva, päihdepalveluyksikkö Breikki Lahti

Kirsi Uutela, vastuuosastonhoitaja, p.044 4406907, kirsi.uutela@phhyky.fi , alueelliset mielenterveys- ja päihdepalvelut, Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymä

Hoiva Breikki Lahti

Diakonissalaitoksen Hoiva on ikääntyneiden ja erityisryhmien asiantuntija, joka tarjoaa palveluja ja kehittää uusia innovaatioita yhdessä asiakkaiden kanssa. Helsingin Diakonissalaitoksen pitkä historia ja vahva arvopohja luovat perustan toiminnallemme asumis-, päihde- ja hoivapalvelujen vastuullisena tuottajana. Työmme tavoitteena on, että jokaisella olisi mahdollisuus arvokkaaseen elämään.