Digi-Mummola Kuntamarkkinoilla

Tiedote 12.9.2017. Älylaitteita käytetään yhä enemmän ja luovemmin hoivakodeissa. Attendon hoivakodeissa uutta teknologiaa hyödynnetään sekä turvallisuudessa että toiminnallisuudessa. Millainen on tämän päivän, entä tulevaisuuden digi-Mummola? Miten ikääntyneet hyötyvät uudesta teknologiasta? Onko teknologian laajentumiselle esteitä?

Lauri Korkeaoja Attendosta avaa näkymiä digitalisaatiosta hoivakodeissa puheenvuorossaan Kuntamarkkinoilla 13. syyskuuta klo 13 Kuntatalon tilassa A3.21. Käyttäjän näkökulman digitalisaatioon tuo Kuopion Attendo Kalliohovin hoivakodin 89-vuotias asukas Johan Hakkarainen, joka pitkän työuransa loppupuolella myynnin päällikkötehtävissä ehti jo tutustua tietokoneiden, korppujen ja lerppujen maailmaan. Otamme yhteyden Kuopioon Laurin puheenvuoron aikana Yetitabletin välityksellä.

Attendo hankki kesällä suomalaiselta start up -yritykseltä Kuori Oy:ltä 10 taulu-tv:n kokoista 65-tuumaista tablettia, jotka ovat käytössä hoivakodeissa eri puolilla Suomea.

- Olemme Attendossa kiinnostuneita etsimään ja testaamaan uusia teknisiä sovelluksia, jotka soveltuvat hoivakotikäyttöön. Hoivakodissa asuessa pitäisi olla myös mahdollisuus kokea uutta, kertoo Lauri Korkeaoja.

Suuren kokonsa ansiosta Yetitablet tuo kaikki tutun tabletin käyttömahdollisuudet myös huonon motoriikan tai näkökyvyn omaavien ihmisten ulottuville. Muisti- ja muut pelit sekä piirustus- ja musiikkisovellukset sopivat niin viihde- kuin kuntoutuskäyttöönkin. Iso koko tekee vaikkapa tietovisasta tai ristikon ratkomisesta yhteisöllistä. Jättitabletin avulla on luonteva rakentaa ystävyyssuhteita ikääntyneiden välillä ja onpa levoton muistisairaskin rauhoittunut laitteen äärellä.

Lauri Korkeaojan puheenvuoron jälkeen on Attendon osastolla A1 tavattavissa Yetitabletin kehittäjä Jarkko Jokelainen, yksi Kuori Oy:n perustajista. Osastolla on mahdollisuus haastatella muitakin Attendon hoivakodeissa asuvia Yetin käyttäjiä, kun otamme yhteyden hoivakoteihin eri puolilla Suomea 14.9. pitkin päivää.

lisätiedot:

Lauri Korkeaoja
viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja, Attendo
lauri.korkeaoja@attendo.fi

Attendo - johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja Pohjoismaissa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Terveydenhuollon osaamiseemme kuuluu perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito laaja-alaisesti ympäri Suomen. Meillä on yli 20 000 työntekijää yli 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi