Digi-Mummola Kuntamarkkinoilla

Tiedote 12.9.2017. Älylaitteita käytetään yhä enemmän ja luovemmin hoivakodeissa. Attendon hoivakodeissa uutta teknologiaa hyödynnetään sekä turvallisuudessa että toiminnallisuudessa. Millainen on tämän päivän, entä tulevaisuuden digi-Mummola? Miten ikääntyneet hyötyvät uudesta teknologiasta? Onko teknologian laajentumiselle esteitä?

Lauri Korkeaoja Attendosta avaa näkymiä digitalisaatiosta hoivakodeissa puheenvuorossaan Kuntamarkkinoilla 13. syyskuuta klo 13 Kuntatalon tilassa A3.21. Käyttäjän näkökulman digitalisaatioon tuo Kuopion Attendo Kalliohovin hoivakodin 89-vuotias asukas Johan Hakkarainen, joka pitkän työuransa loppupuolella myynnin päällikkötehtävissä ehti jo tutustua tietokoneiden, korppujen ja lerppujen maailmaan. Otamme yhteyden Kuopioon Laurin puheenvuoron aikana Yetitabletin välityksellä.

Attendo hankki kesällä suomalaiselta start up -yritykseltä Kuori Oy:ltä 10 taulu-tv:n kokoista 65-tuumaista tablettia, jotka ovat käytössä hoivakodeissa eri puolilla Suomea.

- Olemme Attendossa kiinnostuneita etsimään ja testaamaan uusia teknisiä sovelluksia, jotka soveltuvat hoivakotikäyttöön. Hoivakodissa asuessa pitäisi olla myös mahdollisuus kokea uutta, kertoo Lauri Korkeaoja.

Suuren kokonsa ansiosta Yetitablet tuo kaikki tutun tabletin käyttömahdollisuudet myös huonon motoriikan tai näkökyvyn omaavien ihmisten ulottuville. Muisti- ja muut pelit sekä piirustus- ja musiikkisovellukset sopivat niin viihde- kuin kuntoutuskäyttöönkin. Iso koko tekee vaikkapa tietovisasta tai ristikon ratkomisesta yhteisöllistä. Jättitabletin avulla on luonteva rakentaa ystävyyssuhteita ikääntyneiden välillä ja onpa levoton muistisairaskin rauhoittunut laitteen äärellä.

Lauri Korkeaojan puheenvuoron jälkeen on Attendon osastolla A1 tavattavissa Yetitabletin kehittäjä Jarkko Jokelainen, yksi Kuori Oy:n perustajista. Osastolla on mahdollisuus haastatella muitakin Attendon hoivakodeissa asuvia Yetin käyttäjiä, kun otamme yhteyden hoivakoteihin eri puolilla Suomea 14.9. pitkin päivää.

lisätiedot:

Lauri Korkeaoja
viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja, Attendo
lauri.korkeaoja@attendo.fi

Attendo - johtava hoiva- ja terveyspalveluiden tarjoaja Pohjoismaissa

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Terveydenhuollon osaamiseemme kuuluu perusterveydenhuolto ja erikoissairaanhoito laaja-alaisesti ympäri Suomen. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Joel Hallikaisen keikkatahti ei hiljene, vauhdissa pitävät kunniakansalaiset31.5.2018 09:01Kutsu

Varaslähdön ottanut kesä näytti parastaan, kun Joel Hallikainen aloitti ensimmäisen Itä-Suomen osuuteensa mittavalla Attendon hoiva- ja palvelukotikiertueellaan toukokuun viimeisellä viikolla. Kaikkiaan Hallikainen on kutsuttu tähän mennessä 83 Attendon hoiva- tai palvelukotiin esiintymään. Hallikainen on jo käynyt 20 kodissa ja loputkin Attendon hoiva- ja palvelukotiesitykset on aikataulutettu tälle vuodelle. Hoiva- ja palvelukotikiertueellaan Hallikainen paitsi kiertää ympäri Suomea, saa myös tuntumaa ikäihmisten nykytilanteeseen. Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan, miten Joel Hallikaisen kiertue etenee ja kuinka hän ottaa erityisen yleisönsä.

Hoivakodissa heittäydyttiin ammattilaisten ehostettaviksi, seuraavana vuorossa seniorit Vaasassa30.5.2018 09:13Blogi

Meikkaaja-maskeeraaja ja blogisti Miia Ezen sekä drag queeniksi pukeutunut maskeeraaja Miikka, taiteilijanimeltään Miss B., jalkautuivat viime kuussa Attendon hoivakotiin Klaukkalassa. Suosion siivittämä tapahtuma on päätetty toteuttaa seuraavaksi Vaasassa, jonne Miia ja Miss B. matkaavat Attendo Kaarlentuvan hoivakotiin 11. kesäkuuta. Ensimmäisessä kauneuspäivässä myös muutamat miehet intoutuivat kokeilemaan käsihoitoja ensimmäistä kertaa elämässään.

Vantaalainen kioskiyrittäjä valitsi ikäihmiset ja vammautuneet Ärrä tekee hyvää –kampanjaansa9.5.2018 09:47Tiedote

Kauppakeskus Jumbon kioskikauppias Anu Tikka valitsi Attendo Lustikullan hyvänteon kohteeksi R-kioskeilla käynnissä olevaan Ärrä tekee hyvää -kampanjaan. Hyvänteon tempauksessa paikalliset kioskiyrittäjät ympäri Suomen päättävät oman kohteensa ja kahden kuukauden välein pääsee kahdeksan R-kioskia lahjoittamaan 1 000 euroa valitsemilleen tahoille. Ensimmäiset lahjoitukset on päätetty ja lahjoitukset tehdään toukokuussa. Lahjoittajana toimii R-kioski Oy.