Digiloikka Attendon hoivakodeissa tuo koko maailman ikäihmisten ulottuville

Suomalaisen start up -yritys Kuori Oy:n kehittämien Yeti-jättitablettien toimitus ja käyttöopastus on alkanut Attendon ikäihmisten hoivakodeissa.

Ensimmäisenä oman jättitablettinsa saa Attendo Pärlan hoivakoti Kemiönsaaressa 9. elokuuta. Tämän jälkeen Yetit toimitetaan ja otetaan käyttöön yhdeksällä muulla paikkakunnalla 22. elokuuta mennessä. Lisälaitehankinnoista Attendo päättää Yeti-tableteista saatujen kokemusten myötä.

65-tuumaiset 4K-näytöllä varustetut jättitabletit tukevat uudentyyppistä omaisviestintää hoivakodeissa, soveltuvat kuntouttavaan käyttöön ja tuovat tämän päivän viihteen hoivakodeissa asuvien ikäihmisten ulottuville. Liikuteltavia jättitabletteja voi käyttää myös normaalin TV:n asemasta, jolloin perinteisestä TV:stä tulee tarpeeton. Laite toimii Android-järjestelmällä, mikä mahdollistaa miljoonien sovellusten hyödyntämisen laitteella.

”Olemme Attendossa kiinnostuneita etsimään ja testaamaan uusia teknisiä sovelluksia, jotka sopivat hoivakotikäyttöön. Jokaisella ihmisellä tulisi olla mahdollisuus uusiin kokemuksiin iästä ja asuinpaikasta riippumatta. Ensikosketus Yeti-jättitablettiin oli lohjalaisessa hoivakodissamme hyvin positiivinen, kun testasimme laitetta omaisviestinnässä sekä kartta-, piirustus- ja pelisovelluksia. Kerroimme Attendo Mummolan Facebook-sivulla Lohjan testipäivästä ja se on saanut yli 2000 tykkäystä, mikä kertoo myös innostuksesta asian suhteen”, sanoo aluejohtaja Simo Saaranen Attendosta.

Yetitabletin kehitystyö vei IT-alan konkarilta Jarkko Jokelaiselta kaksi vuotta. Laite soveltuu niin koteihin, yrityksiin kuin kouluihinkin. Attendolla sisältö on nimenomaan ikäihmisille suunnattu. Kuori Oy:n tavoite on jalkauttaa suomalaisinnovaatio kotimaan markkinoiden lisäksi ulkomaan markkinoille.

”Tabletin suuri koko ja käytön helppous ovat suuria etuja hoivapuolella. Kokemuksemme Yetitabletin käyttöönotosta hoivakodeissa ovat erittäin rohkaisevia ja uskon, että hoivapuoli tulee olemaan merkittävä osa kansainvälistymistämme lähitulevaisuudessa”, kertoo Kuori Oy:n toimitusjohtaja Maria Jokelainen.

Yeti-jättitabletit tulevat hoivakoteihin:

Attendo Pärla, Kemiönsaari (9.8.)
Attendo Latokartano, Pori (10.8.)
Attendo Ventelä, Lohja (14.8.)
Attendo Olarinpuisto, Espoo (16.8.)
Attendo Jaspis, Vantaa (17.8.)
Attendo Lähteenpuisto, Heinola (18.8.)
Attendo Kalliohovi, Kuopio (21.8.)
Attendo Mäntyhovi, Mäntyharju (22.8.)

Toimitukset ovat tervetulleita tutustumaan Yeti-tabletteihin hoivakodeissa toimituspäivänä
klo 14.30.

Aiemmat tiedotteet aiheesta:
17.7.2017 Suomalainen innovaatio tekee televisiot tarpeettomiksi Attendon hoivakodeissa

18.7.2017 Kyläreissu hoivakodista tyttären luo Yhdysvaltoihin suomalaisinnovaation avittamana

Simo Saaranen
hoivapalvelut, Attendo
simo.saaranen@attendo.fi

Maria Jokelainen
toimitusjohtaja, KUORI Oy
maria.jokelainen@kuori.tech

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.

Haussa piano hoivakotiin soittotaitoisille27.6.2018 09:21Blogi

Mikkelissä avattiin kevään lopulla kulttuuri ja taide -teemainen Attendo Marsalkanhovin hoivakoti, jonne ensimmäiset ikäihmiset ovat jo asettuneet ja uusia muuttajia tulee koko ajan. Pelkkään visuaalisuuteen teema ei jää, vaan kulttuuria ja taidetta nivotaan arkeen. Attendo Marsalkanhoviin on haussa piano. - Olen miettinyt heti hoivakodin avaamisesta lähtien pianon hankkimista, mutta vielä en ole ehtinyt. Nyt se on tänne saatava, jotta soittotaitoiset pääsisivät soittamaan. Minuun saa reilusti ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksen, sanoo hoivakodin johtaja Ulla Yli-Karro.

Varaa päivä Simon kesäfestareille, Neljänsuora ja Pete Parkkonen viihdyttävät pohjoisessa25.6.2018 09:41Tiedote

Kalenteriin kannattaa merkitä jo nyt perinteiset kesäfestivaalit Simon kesätorilla 17. elokuuta. Tänä vuonna Simossa lavan täyttävät vuorollaan musiikkimaailman kaksi kirkasta tähteä, ensimmäisenä Rossipohjan jälkeen vuoronsa saa Neljänsuora ja heidän jälkeensä Pete Parkkonen. Simon musiikkifestarit ovat kaikille musiikin ystäville avoin tilaisuus, vaikka alun perin tapahtuma luotiin Attendon pohjoisen palvelukotien asukkaita ajatellen. Kertaluontoiseksi aiotusta kokeilusta syntyi perinne.