Digita ja Erillisverkot jatkavat vahvaa yhteistyötä Virve-verkon rakentamis- ja asennuspalveluissa

Digita Oy on tehnyt pitkäaikaisen sopimuksen Suomen Erillisverkot -konserniin kuuluvan Suomen Virveverkko Oy:n kanssa uudistuvan Virve-verkon rakentamis- ja asennuspalveluista. Sopimuksen kesto on neljä vuotta.

Virve-verkko on valtakunnallinen viranomaisradioverkko, jonka käyttäjäkunta muodostuu viranomaisista, kunnista ja muista yhteiskunnan huoltovarmuuskriittisistä toimijoista. Digita ylläpitää yhteiskunnan kannalta keskeisiä viestintäverkkoja ja tarjoaa luotettavia verkkopalveluja maanpäälliseen tv- ja radiolähetystoimintaan sekä tietoliikenneverkkoihin.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että pitkäaikainen yhteistyömme Suomen Erillisverkot -konsernin kanssa saa jatkoa. Yhtiöllämme on vankka osaamis- ja kokemuspohja turvakriittisten radioverkkojen suunnittelusta, rakentamisesta, ylläpidosta sekä operoinnista ja valtakunnallinen organisaatiomme toteuttamassa niitä”, sanoo Digitan toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström.

”Turvaamme yhteiskunnan kriittistä johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja kaikissa olosuhteissa valtakunnallisesti. Olemme tehneet jo pitkään yhteistyötä Digitan kanssa ja uudistuvan Virve-verkon asennuspalveluista päättäessämme Digitan palveluiden laatu ja luotettavuus olivat ensiarvoisen tärkeät kriteerit”, kertoo Suomen Virveverkko Oy:n toimitusjohtaja Jarmo Vinkvist.

Jarmo Vinkvist, toimitusjohtaja, Suomen Virveverkko Oy, Suomen Erillisverkot -konserni, puh. 040 501 5195

Mari Suokari-Pärssinen, viestintäpäällikkö, Suomen Erillisverkot -konserni, puh. 040 756 0850

Markus Ala-Hautala, COO, Digita Oy, puh. 0400 549 023

Suomen Erillisverkot -konsernin tehtävänä on turvata yhteiskunnan kriittistä johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja kaikissa olosuhteissa. Erillisverkot tuottaa yhteiskunnan turvallisuutta ja toimivuutta tukeville organisaatioille palveluja kriittiseen viestintään, tilannejohtamiseen ja kriittisen infrastruktuurin suojaamiseen. Erillisverkot on valtion kokonaan omistama. Yhtiön omistajaohjauksesta vastaa valtioneuvoston kanslia.

Monissa tv-lähetyksissä ja Yle Puhe –radiokanavalla oli katkos Lapuan alueella torstaina, nyt lähetykset toimivat taas normaalisti23.11.2017 17:54Tiedote

Sähköverkkovika aiheutti torstaina myöhään iltapäivällä lähetyskatkoksen Lapualla ja sen lähipaikkakunnilla useille tv-kanaville ja Yle Puhe -radiokanavalle. A-kanavanipun tv-kanavat eli Yle TV1, Yle TV 2, Yle Teema/Fem, MTV3, Nelonen ja AVA sekä radiokanavat Yle Puhetta lukuunottamatta toimivat normaalisti katkoksen aikana. Katkos alkoi 23.11. klo 16:23 ja päättyi klo 17:30. Näkyvyysalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Tv-kanavatarjonta vaihtelee alueittain. Alueen tv-kanavatarjonnan voi tarkastaa karttapalvelusta. Digita pahoittelee katkoksesta aiheutunutta haittaa. Median yhteydenotot: Digita Oy, Operatiivinen johtaja, Markus Ala-Hautala, puh. 0400 549 023, markus.ala-hautala@digita.fi   Tiedotetta muokattu klo 20:50, täydennetty kanavatietoa katkoksen aikana toimineista tv-kanavista.

Digitan antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Joutsenon radio- ja tv-asemalla 12.12.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon14.11.2017 12:47Tiedote

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 44 (658 MHz) kanavalle 35 (586 MHz) Joutsenon radio- ja tv-asemalla tiistaina 12.12.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana kaikissa tv-lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia. B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD –vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa.  Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelmiin pitää yleensä tehdä muutoksia taloyhtiöissä ja julkisissa rakennuksissa, jotka vastaanottavat televisiolähetyksiä yhteisantenniverkon kautta. Joutsenossa käynnistyvä uusi taajuus on kuitenkin ollut käytössä jo aiemmin (toukokuuhun 2017 saakka), ja todennäköisesti yhteisantennijä

Digitan antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Kruunupyyn radio- ja tv-asemalla 29.11.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon14.11.2017 12:34Tiedote

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 40 (626 MHz) kanavalle 22 (482 MHz) Kruunupyyn radio- ja tv-asemalla keskiviikkona 29.11.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana kaikissa tv-lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia. B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD – vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa.  Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelmiin pitää yleensä tehdä muutoksia taloyhtiöissä ja julkisissa rakennuksissa, jotka vastaanottavat televisiolähetyksiä yhteisantenniverkon kautta. Kruunupyyssä käynnistyvä uusi taajuus on kuitenkin ollut käytössä jo aiemmin (toukokuuhun 2017 saakka), ja todennäköisesti yhteisan

IBM:n, Digitan ja Etteplanin Future City Challenge käynnistyy – kokoa joukkueesi koko Suomen kattavaan IoT-innovaatiokilpailuun1.11.2017 07:31Tiedote

IBM, Digita ja Etteplan järjestävät yhdessä ensimmäisen koko Suomen kattavan innovaatiokilpailun, Future City Challengen, jonka tavoitteena on suunnitella uusia ratkaisuja ja sovelluksia helpottamaan kaupunkilaisten arkipäivää. Kisaan mukaan lähtevät kaupungit ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä ja Tampere. Future City Challenge käynnistyy 3.12.2017 ja päättyy 31.1.2018.