Digita ja Erillisverkot jatkavat vahvaa yhteistyötä Virve-verkon rakentamis- ja asennuspalveluissa

Digita Oy on tehnyt pitkäaikaisen sopimuksen Suomen Erillisverkot -konserniin kuuluvan Suomen Virveverkko Oy:n kanssa uudistuvan Virve-verkon rakentamis- ja asennuspalveluista. Sopimuksen kesto on neljä vuotta.

Virve-verkko on valtakunnallinen viranomaisradioverkko, jonka käyttäjäkunta muodostuu viranomaisista, kunnista ja muista yhteiskunnan huoltovarmuuskriittisistä toimijoista. Digita ylläpitää yhteiskunnan kannalta keskeisiä viestintäverkkoja ja tarjoaa luotettavia verkkopalveluja maanpäälliseen tv- ja radiolähetystoimintaan sekä tietoliikenneverkkoihin.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että pitkäaikainen yhteistyömme Suomen Erillisverkot -konsernin kanssa saa jatkoa. Yhtiöllämme on vankka osaamis- ja kokemuspohja turvakriittisten radioverkkojen suunnittelusta, rakentamisesta, ylläpidosta sekä operoinnista ja valtakunnallinen organisaatiomme toteuttamassa niitä”, sanoo Digitan toimitusjohtaja Juha-Pekka Weckström.

”Turvaamme yhteiskunnan kriittistä johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja kaikissa olosuhteissa valtakunnallisesti. Olemme tehneet jo pitkään yhteistyötä Digitan kanssa ja uudistuvan Virve-verkon asennuspalveluista päättäessämme Digitan palveluiden laatu ja luotettavuus olivat ensiarvoisen tärkeät kriteerit”, kertoo Suomen Virveverkko Oy:n toimitusjohtaja Jarmo Vinkvist.

Jarmo Vinkvist, toimitusjohtaja, Suomen Virveverkko Oy, Suomen Erillisverkot -konserni, puh. 040 501 5195

Mari Suokari-Pärssinen, viestintäpäällikkö, Suomen Erillisverkot -konserni, puh. 040 756 0850

Markus Ala-Hautala, COO, Digita Oy, puh. 0400 549 023

Suomen Erillisverkot -konsernin tehtävänä on turvata yhteiskunnan kriittistä johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja kaikissa olosuhteissa. Erillisverkot tuottaa yhteiskunnan turvallisuutta ja toimivuutta tukeville organisaatioille palveluja kriittiseen viestintään, tilannejohtamiseen ja kriittisen infrastruktuurin suojaamiseen. Erillisverkot on valtion kokonaan omistama. Yhtiön omistajaohjauksesta vastaa valtioneuvoston kanslia.

Hippos tuo kumppaneidensa kanssa ravit takaisin televisioon - heinäkuussa nähdään päivittäin raveja antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla13.6.2018 14:02Tiedote

Hippos yhteistyökumppaneidensa kanssa tekee heinäkuussa kokeilun, jossa ravit näkyvät päivittäin antenni-tv-verkossa Estradi-kanavalla. Lähetys Estradilla on sama, minkä Veikkaus lähettää TotoTV:stä. Studiolähetykset ovat ruudussa keskiviikkoisin ja lauantaisin –muina päivinä ravit nähdään suoraan radalta. Lähetykset alkavat 30.6. Suur-Hollola-viikonlopun lauantaista. Ponsse Oyj, Lähitapiola ja Hevosurheilu-lehti ovat mukana tukemassa hanketta.

Samsungin uusiin televisioihin hybridiominaisuus - kodeissa jo yli 350 000 hybridi-tv-vastaanotinta12.6.2018 10:44Tiedote

Digita on panostanut viime vuosina voimakkaasti uudentyyppisten hybridi-tv-palveluiden kehittämiseen. Esimerkkeinä HbbTV-teknologian (Hybrid broadcast broadband TV) mahdollistamista sovelluksista ovat muun muassa syksyllä 2017 ja keväällä 2018 musiikkiohjelmien yhteydessä ollut äänestysmahdollisuus. Hybridi-tv-laitteiden määrä on kasvanut voimakkaasti suomalaisissa tv-talouksissa. Hybridi-tv-palveluita aktiivisesti käyttäviä televisioita on nyt yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä vuodentakaiseen verrattuna. Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.

Yle Radio Suomi Lahden aluelähetyksissä häiriöitä15.3.2018 16:50Tiedote

Digitan radiolähetyksissä Radio Suomen Lahden alueella on havaittu tekninen vika ja tällä hetkellä Lahden alueella välitetään Yle Radio Suomi Hämeenlinnan alueohjelmaa. Häiriö alkoi klo 15 ja viankorjaus on käynnissä. Pyrimme palauttamaan Yle Radio Suomen Lahden aluelähetykset normaaleiksi mahdollisimman pian. Pahoittelemme teknisestä viasta aiheutuvaa haittaa. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Lisätietoa: Kuluttajat: Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 17,17 senttiä minuutilta.