Digita Oy ja Wapice Oy: Digita ja Wapice kehittävät yhdessä teollisuuden IoT-ratkaisuja

Digita on aloittanut yhteistyön suomalaisen teollisuuden ohjelmistoratkaisuja tarjoavan Wapicen kanssa. Yhteistyön tavoitteena on tarjota sekä Digitan että Wapicen asiakkaille tehokkaat ja ketterät IoT-palvelut teollisuuden tarpeisiin. Yhtiöiden ensimmäiset yhteiset hankkeet ovat jo kehitteillä.

”Wapicella on pitkä kokemus teollisuuden IoT-ratkaisujen tarjoamisesta. Wapice tuo yhteistyöhön mukanaan paljon osaamista ja asiantuntijuutta juuri teollisuuden IoT-palveluiden kehittämisestä. Me puolestamme pystymme tarjoamaan maanlaajuisen LoRa-teknologiaan perustuvan IoT-verkkomme myös Wapicen asiakkaiden käyttöön”, kertoo Digitan IoT-palveluiden johtaja Ari Kuukka.

Wapice IoT-TICKETn avulla käyttäjät voivat rakentaa IoT-sovelluksia verkkoselaimella jopa minuuteissa. Käyttäjä voi luoda Dashboardeja, raportteja, analytiikkaa ja lisättyä todellisuutta perustuen Big dataan, joka on kerätty monesta eri kohteesta. IoT-TICKET tarjoaa kokonaisvaltaisen ja helppokäyttöisen IoT Office -kokemuksen käyttäjälle (Dashboardit, Raportit, Analytiikka, 3D, AR/VR, Data Flowt ja paljon muuta).

”Wapice IoT-TICKET yhdistettynä Digitan edelläkävijyyteen LoRa-teknologian tuomisessa asiakkaiden saataville tarjoaa yrityksille saumattoman IoT-kokonaisratkaisun” kertoo Markus J. Mäkelä,  IoT-TICKET liiketoiminnan kehitysjohtaja. Hän täydentää, että ”syntyneen kumppanuuden kautta asiakkaat saavat käyttöönsä markkinoiden kehittyneimmät työkalut valmiina pakettina IoT-liiketoimintansa kehittämiseen”. LoRa laajentaa jo ennestään monipuolista tapaa liittää antureita ja erilaisia kohteita IoT-TICKET alustaan.

Yhteistyössä toteutetut IoT-palvelut tarjoavat monipuolisia ratkaisuja muun muassa kiinteistö-, logistiikka- ja infra-alojen tarpeisiin. Wapice ja Digita tarjoavat yhdessä markkinoiden parhaan nopeasti käyttöönotettavan IoT-LoRa -kokonaisratkaisun.

LoRa-teknologia tarjoaa IoT-ratkaisujen nopean käyttöönoton

Digitan kaksisuuntaisen LoRa-teknologiaan perustuvan IoT-verkon ansiosta erilaisten verkkoon liitettyjen laitteiden seuranta ja ohjaaminen on kustannustehokasta ja yksinkertaista ilman tarvetta monimutkaisille paikallisverkko- tai gateway-ratkaisuille asiakkaan kohteissa. IoT-teknologia mahdollistaa lähes rajattoman kirjon erilaisia sovelluksia, jotka auttavat asiakkaita esimerkiksi laitekannan kunnonvalvonnassa ja energiatehokkuuden mittaamisessa sekä mahdollistavat Smart City- ja Smart Metering -hankkeiden toteuttamisen.

Digita on vakaa kotimainen toimija, jonka LoRaWAN IoT-verkko kattaa suuren osan Suomesta, ja se palvelee asiakkaita sekä kaupungeissa että haja-asutusalueilla. Vuoden 2017 aikana Digita investoi merkittävästi IoT-verkkonsa kehittämiseen, mikä parantaa etenkin kiinteistöjen sisätilojen IoT-ratkaisujen kehittymistä entisestään. Digitan arvion mukaan viiden vuoden päästä Suomessa on jo lähes 20 miljoonaa IoT-anturia sujuvoittamassa arkea.

Digita Oy, johtaja IoT-palvelut, Ari Kuukka, ari.kuukka@digita.fi, p. 040 149 7942.

Wapice, IoT Ticket-liiketoiminnan kehitysjohtaja, Markus J. Mäkelä, markus.makela@wapice.com, p. +358 10 277 5014.

Wapice on teollisuuden johtava teknologia- ja digitalisaatiokumppani: meidän tehtävämme on keskittyä asiakkaidemme suorituskyvyn edistämiseen kaikilla toiminnan aloilla hyödyntämällä tietotekniikkaa parhaimmillaan. Ohjelmisto- ja elektroniikka-asiantuntemuksemme avulla luomme ratkaisuja, jotka tehostavat teollisuuden innovaatioita. Ratkaisumme ovat alan johtavien yritysten käytössä ympäri maailman. Olemme toimineet vuodesta 1999 ja työllistämme tällä hetkellä yli 330 ohjelmisto- ja elektroniikka-asiantuntijaa. Wapice on ISO 9001:2008 ja ISO9001:14001 sertifioitu ja AAA-luokiteltu yritys.

Yle Radio Suomi Lahden aluelähetyksissä häiriöitä15.3.2018 16:50Tiedote

Digitan radiolähetyksissä Radio Suomen Lahden alueella on havaittu tekninen vika ja tällä hetkellä Lahden alueella välitetään Yle Radio Suomi Hämeenlinnan alueohjelmaa. Häiriö alkoi klo 15 ja viankorjaus on käynnissä. Pyrimme palauttamaan Yle Radio Suomen Lahden aluelähetykset normaaleiksi mahdollisimman pian. Pahoittelemme teknisestä viasta aiheutuvaa haittaa. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Lisätietoa: Kuluttajat: Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 17,17 senttiä minuutilta.

Sanoma Media Finland ja Digita syventävät televisioyhteistyötään entisestään laajentamalla hybridi-tv-tarjontaa15.3.2018 10:00Tiedote

Sanoma Media Finland ja Digita sopivat maaliskuussa 2017 Nelonen Median tv-kanavien jakelusta vuodesta 2017 eteenpäin Digitan antenni-tv-verkossa. Marraskuussa 2017 yhtiöt laajensivat yhteistyötään lanseeraamalla teräväpiirtokanava Nelonen HD Digitan UHF-verkossa 1.11.2017. Samassa yhteydessä sovittiin myös Nelonen Ruutu -palvelun sisältötarjonnan laajentamisesta hybriditelevisiossa. Lisäksi yhtiöt ovat sopineet yhteistyöstä mainonnan kehittämisen osalta.

Digita avaa LoRaWAN-verkkonsa lähes 100 000 opiskelijalle Suomessa14.3.2018 11:12Tiedote

Digita on valjastanut kotimaisen LoRaWAN-verkkonsa oppilaitosten ilmaiseen käyttöön ympäri Suomen. Tällä hetkellä mahdollisuus hyödyntää LoRa-teknologiaa opetuksessa on lähes 100 000 opiskelijalla mm. Helsingissä, Jyväskylässä, Tampereella, Turussa, Salossa, Vaasassa, Kouvolassa, Lappeenrannassa, Kokkolassa ja Pohjois-Savon alueella. ”Kiinnostus on ollut suurta ja saamme koko ajan uusia yhteydenottoja oppilaitoksilta ympäri Suomen”, Digitan IoT-palveluiden myyntijohtaja Mika Flinck kertoo. ”Laajennamme yhteistyötä oppilaitosten kanssa talven mittaan. Tavoitteenamme on, että kaikilla halukkailla alan oppilaitoksilla olisi ensi vuonna mahdollisuus hyödyntää LoRa-teknologiaa opetuksessaan”, Flinck jatkaa. Jyväskylän yliopisto ja Jyväskylän ammattikorkeakoulu olivat ensimmäisiä oppilaitoksia, jotka lähtivät mukaan yhteistyöhön Digitan kanssa. ”Jyväskylän yliopistossa ja Jyväskylän ammattikorkeakoulussa on meneillään IoT:stä liiketoimintaa -projekti, jossa tarkastellaan uusia teknologioita,

Antenni-TV-lähetyksissä katkos Länsi-, Itä- ja Pohjois-Suomessa - palvelut toimivat nyt normaalisti6.3.2018 10:47Tiedote

Digitan radio- ja tv-asemilla oli katkos tiistaiaamuna tv-lähetyksissä Pohjois-, Itä- ja Länsi-Suomen alueilla. Katkos alkoi 6.3. klo 9:10. Häiriö aiheutti lähetyskatkoksen A-, C- ja E-kanavanippuihin. Vika saatiin korjattu klo 9:44 A-kanavanipun osalta. C-kanavanippu saatiin korjattua klo 9:56 ja E-kanavanippu klo 9:59. Katkoksen syynä oli tietoliikennehäiriö. Digita pahoittelee katkosta aiheutunutta haittaa. Näkyvyysalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Tv-kanavatarjonta vaihtelee alueittain. Alueen tv-kanavatarjonnan voi tarkastaa karttapalvelusta. Digita/Viestintä Median yhteydenotot: Digita Oy, Markus Ala-Hautala, COO, puh. 0400 549 023, markus.ala-hautala@digita.fi Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme p