Digita Oy ja Wapice Oy: Digita ja Wapice kehittävät yhdessä teollisuuden IoT-ratkaisuja

Digita on aloittanut yhteistyön suomalaisen teollisuuden ohjelmistoratkaisuja tarjoavan Wapicen kanssa. Yhteistyön tavoitteena on tarjota sekä Digitan että Wapicen asiakkaille tehokkaat ja ketterät IoT-palvelut teollisuuden tarpeisiin. Yhtiöiden ensimmäiset yhteiset hankkeet ovat jo kehitteillä.

”Wapicella on pitkä kokemus teollisuuden IoT-ratkaisujen tarjoamisesta. Wapice tuo yhteistyöhön mukanaan paljon osaamista ja asiantuntijuutta juuri teollisuuden IoT-palveluiden kehittämisestä. Me puolestamme pystymme tarjoamaan maanlaajuisen LoRa-teknologiaan perustuvan IoT-verkkomme myös Wapicen asiakkaiden käyttöön”, kertoo Digitan IoT-palveluiden johtaja Ari Kuukka.

Wapice IoT-TICKETn avulla käyttäjät voivat rakentaa IoT-sovelluksia verkkoselaimella jopa minuuteissa. Käyttäjä voi luoda Dashboardeja, raportteja, analytiikkaa ja lisättyä todellisuutta perustuen Big dataan, joka on kerätty monesta eri kohteesta. IoT-TICKET tarjoaa kokonaisvaltaisen ja helppokäyttöisen IoT Office -kokemuksen käyttäjälle (Dashboardit, Raportit, Analytiikka, 3D, AR/VR, Data Flowt ja paljon muuta).

”Wapice IoT-TICKET yhdistettynä Digitan edelläkävijyyteen LoRa-teknologian tuomisessa asiakkaiden saataville tarjoaa yrityksille saumattoman IoT-kokonaisratkaisun” kertoo Markus J. Mäkelä,  IoT-TICKET liiketoiminnan kehitysjohtaja. Hän täydentää, että ”syntyneen kumppanuuden kautta asiakkaat saavat käyttöönsä markkinoiden kehittyneimmät työkalut valmiina pakettina IoT-liiketoimintansa kehittämiseen”. LoRa laajentaa jo ennestään monipuolista tapaa liittää antureita ja erilaisia kohteita IoT-TICKET alustaan.

Yhteistyössä toteutetut IoT-palvelut tarjoavat monipuolisia ratkaisuja muun muassa kiinteistö-, logistiikka- ja infra-alojen tarpeisiin. Wapice ja Digita tarjoavat yhdessä markkinoiden parhaan nopeasti käyttöönotettavan IoT-LoRa -kokonaisratkaisun.

LoRa-teknologia tarjoaa IoT-ratkaisujen nopean käyttöönoton

Digitan kaksisuuntaisen LoRa-teknologiaan perustuvan IoT-verkon ansiosta erilaisten verkkoon liitettyjen laitteiden seuranta ja ohjaaminen on kustannustehokasta ja yksinkertaista ilman tarvetta monimutkaisille paikallisverkko- tai gateway-ratkaisuille asiakkaan kohteissa. IoT-teknologia mahdollistaa lähes rajattoman kirjon erilaisia sovelluksia, jotka auttavat asiakkaita esimerkiksi laitekannan kunnonvalvonnassa ja energiatehokkuuden mittaamisessa sekä mahdollistavat Smart City- ja Smart Metering -hankkeiden toteuttamisen.

Digita on vakaa kotimainen toimija, jonka LoRaWAN IoT-verkko kattaa suuren osan Suomesta, ja se palvelee asiakkaita sekä kaupungeissa että haja-asutusalueilla. Vuoden 2017 aikana Digita investoi merkittävästi IoT-verkkonsa kehittämiseen, mikä parantaa etenkin kiinteistöjen sisätilojen IoT-ratkaisujen kehittymistä entisestään. Digitan arvion mukaan viiden vuoden päästä Suomessa on jo lähes 20 miljoonaa IoT-anturia sujuvoittamassa arkea.

Digita Oy, johtaja IoT-palvelut, Ari Kuukka, ari.kuukka@digita.fi, p. 040 149 7942.

Wapice, IoT Ticket-liiketoiminnan kehitysjohtaja, Markus J. Mäkelä, markus.makela@wapice.com, p. +358 10 277 5014.

Wapice on teollisuuden johtava teknologia- ja digitalisaatiokumppani: meidän tehtävämme on keskittyä asiakkaidemme suorituskyvyn edistämiseen kaikilla toiminnan aloilla hyödyntämällä tietotekniikkaa parhaimmillaan. Ohjelmisto- ja elektroniikka-asiantuntemuksemme avulla luomme ratkaisuja, jotka tehostavat teollisuuden innovaatioita. Ratkaisumme ovat alan johtavien yritysten käytössä ympäri maailman. Olemme toimineet vuodesta 1999 ja työllistämme tällä hetkellä yli 330 ohjelmisto- ja elektroniikka-asiantuntijaa. Wapice on ISO 9001:2008 ja ISO9001:14001 sertifioitu ja AAA-luokiteltu yritys.

TV-lähetyksissä katkos Oulun, Vuokatin, Kruunupyyn, Haapaveden, Pyhävuoren, Vaasan ja Lapuan alueilla – saatu korjattua 27.9. klo 1:1227.9.2017 01:33Tiedote

Tietoliikennevika aiheutti katkoksen tv-lähetyksiin Digitan Oulun, Vuokatin, Kruunpyyn, Haapaveden, Pyhävuoren, Vaasan ja Lapuan radio- ja tv-asemien peittoalueilla. Katkokset koskivat kaikkia vapaasti katsottavia sekä maksu-tv-kanavia Vuokatin, Haapaveden, Pyhävuoren ja Vaasan alueilla. F-kanavanipussa olevat maksu-tv-kanavat sen sijaan näkyivät koko ajan Oulun, Kruunypyyn ja Lapuan alueilla. Lisäksi Vaasan radio- ja tv-asemalla oli katkos Radio Puheen lähetyksissä. Katkos alkoi 26.9.2017 klo 23:58, ja se on saatu korjattua 27.9.2017 klo 1:12. Peittoalueet voit katsoa täältä www.digita.fi/karttapalvelu Digita pahoittelee katkosesta aiheutunutta haittaa. Digita/Viestintä

Voimakas radiokeli aiheuttaa häiriöitä antenni-tv-vastaanotossa eri puolella Suomea – jatkuu ainakin alkuviikon25.9.2017 16:04Tiedote

Korkeapaineen seurauksena ilmennyt poikkeuksellinen säätila, niin kutsuttu radiokeli, on aiheuttanut häiriötä antenni-tv-vastaanottoon eri puolella Suomea. Digitan kuluttajainfosta vahvistetaan, että viime viikonloppuna alkanut radiokeli jatkuu vielä ainakin alkuviikon. Tällä hetkellä radiokeli vaikuttaa voimakkaasti koko Suomessa, lukuunottamatta aivan eteläisintä Suomea. Digitan kuluttajapalveluun on tullut runsaasti yhteydenottoja muun muassa Tammelasta, Lahdesta, Lapualta, Kuopiosta, Kolilta, Vuokatista, Kiihtelysvaaralta, Kerimäeltä, Oulusta ja Puolangalta. Tilanne voi muuttua viikon mittaan. Tyypillisesti radiokeli-ilmiö kestää tunneista vuorokausiin riippuen korkeapaineen selänteen liikkeistä. Häiriöitä esiintyy tyypillisesti tietyillä kanavilla, joilla voi esiintyä ajoittaisia katkoksia tai ne eivät näy lainkaan. Radiokelien vaikutus antenni-tv-vastaanottoon riippuu myös vuorokaudenajasta. Esimerkiksi aamulla televisio voi näkyä hyvin ja illalla vastaanotossa voi ilmetä ongelmi