Digita Oy ja Wapice Oy: Digita ja Wapice kehittävät yhdessä teollisuuden IoT-ratkaisuja

Digita on aloittanut yhteistyön suomalaisen teollisuuden ohjelmistoratkaisuja tarjoavan Wapicen kanssa. Yhteistyön tavoitteena on tarjota sekä Digitan että Wapicen asiakkaille tehokkaat ja ketterät IoT-palvelut teollisuuden tarpeisiin. Yhtiöiden ensimmäiset yhteiset hankkeet ovat jo kehitteillä.

”Wapicella on pitkä kokemus teollisuuden IoT-ratkaisujen tarjoamisesta. Wapice tuo yhteistyöhön mukanaan paljon osaamista ja asiantuntijuutta juuri teollisuuden IoT-palveluiden kehittämisestä. Me puolestamme pystymme tarjoamaan maanlaajuisen LoRa-teknologiaan perustuvan IoT-verkkomme myös Wapicen asiakkaiden käyttöön”, kertoo Digitan IoT-palveluiden johtaja Ari Kuukka.

Wapice IoT-TICKETn avulla käyttäjät voivat rakentaa IoT-sovelluksia verkkoselaimella jopa minuuteissa. Käyttäjä voi luoda Dashboardeja, raportteja, analytiikkaa ja lisättyä todellisuutta perustuen Big dataan, joka on kerätty monesta eri kohteesta. IoT-TICKET tarjoaa kokonaisvaltaisen ja helppokäyttöisen IoT Office -kokemuksen käyttäjälle (Dashboardit, Raportit, Analytiikka, 3D, AR/VR, Data Flowt ja paljon muuta).

”Wapice IoT-TICKET yhdistettynä Digitan edelläkävijyyteen LoRa-teknologian tuomisessa asiakkaiden saataville tarjoaa yrityksille saumattoman IoT-kokonaisratkaisun” kertoo Markus J. Mäkelä,  IoT-TICKET liiketoiminnan kehitysjohtaja. Hän täydentää, että ”syntyneen kumppanuuden kautta asiakkaat saavat käyttöönsä markkinoiden kehittyneimmät työkalut valmiina pakettina IoT-liiketoimintansa kehittämiseen”. LoRa laajentaa jo ennestään monipuolista tapaa liittää antureita ja erilaisia kohteita IoT-TICKET alustaan.

Yhteistyössä toteutetut IoT-palvelut tarjoavat monipuolisia ratkaisuja muun muassa kiinteistö-, logistiikka- ja infra-alojen tarpeisiin. Wapice ja Digita tarjoavat yhdessä markkinoiden parhaan nopeasti käyttöönotettavan IoT-LoRa -kokonaisratkaisun.

LoRa-teknologia tarjoaa IoT-ratkaisujen nopean käyttöönoton

Digitan kaksisuuntaisen LoRa-teknologiaan perustuvan IoT-verkon ansiosta erilaisten verkkoon liitettyjen laitteiden seuranta ja ohjaaminen on kustannustehokasta ja yksinkertaista ilman tarvetta monimutkaisille paikallisverkko- tai gateway-ratkaisuille asiakkaan kohteissa. IoT-teknologia mahdollistaa lähes rajattoman kirjon erilaisia sovelluksia, jotka auttavat asiakkaita esimerkiksi laitekannan kunnonvalvonnassa ja energiatehokkuuden mittaamisessa sekä mahdollistavat Smart City- ja Smart Metering -hankkeiden toteuttamisen.

Digita on vakaa kotimainen toimija, jonka LoRaWAN IoT-verkko kattaa suuren osan Suomesta, ja se palvelee asiakkaita sekä kaupungeissa että haja-asutusalueilla. Vuoden 2017 aikana Digita investoi merkittävästi IoT-verkkonsa kehittämiseen, mikä parantaa etenkin kiinteistöjen sisätilojen IoT-ratkaisujen kehittymistä entisestään. Digitan arvion mukaan viiden vuoden päästä Suomessa on jo lähes 20 miljoonaa IoT-anturia sujuvoittamassa arkea.

Digita Oy, johtaja IoT-palvelut, Ari Kuukka, ari.kuukka@digita.fi, p. 040 149 7942.

Wapice, IoT Ticket-liiketoiminnan kehitysjohtaja, Markus J. Mäkelä, markus.makela@wapice.com, p. +358 10 277 5014.

Wapice on teollisuuden johtava teknologia- ja digitalisaatiokumppani: meidän tehtävämme on keskittyä asiakkaidemme suorituskyvyn edistämiseen kaikilla toiminnan aloilla hyödyntämällä tietotekniikkaa parhaimmillaan. Ohjelmisto- ja elektroniikka-asiantuntemuksemme avulla luomme ratkaisuja, jotka tehostavat teollisuuden innovaatioita. Ratkaisumme ovat alan johtavien yritysten käytössä ympäri maailman. Olemme toimineet vuodesta 1999 ja työllistämme tällä hetkellä yli 330 ohjelmisto- ja elektroniikka-asiantuntijaa. Wapice on ISO 9001:2008 ja ISO9001:14001 sertifioitu ja AAA-luokiteltu yritys.

Ambientia laajentaa yhteistyötään Digitan kanssa: Arvostamme Digitan joustavaa, nopeaa ja suoraviivaista konesalipalvelua30.11.2017 10:51Tiedote

Cloud-, PaaS- ja räätälöityjä verkkopalveluita kokonaispalveluina tarjoava Ambientia Oy ja Digita Oy laajentavat yhteistyötään. Ambientia on jo viisi vuotta käyttänyt Digitan konesalipalveluja. Ambientia on 153 työntekijää työllistävä kasvuyritys, joka tarjoaa asiakkailleen sovellusten alustaksi myös luotettavaa infraa ja ajan tasalla oleva tietoturvaa. ”Ambientialle on aivan keskeistä tarjota asiakkailleen kokonaispalvelua, joka on aina asiakkaiden saatavilla. Luotettavan ja vikasietoisen infrastruktuurin osana hyödynnämme Digitan korkeatasoisia colocation-konesalipalveluja”, kertoo Ambientian Cloud Services -palveluista vastaava Matias Mäkinen. ”Meille on lisäksi ensiarvoisen tärkeää kilpailukykyisten hintojen ohella saada joustavaa, nopeaa ja hyvää henkilökohtaista palvelua ilman turhia, monimutkaisia prosesseja”, jatkaa Mäkinen. ”Olemme erittäin tyytyväisiä, että olemme olleet Ambientian luottamuksen arvoisia, ja pitkä yhteistyömme laajenee edelleen. Ambientia kuten monet Digitan D

Digitan anteni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Eurajoen radio- ja tv-asemalla 29.11.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon27.11.2017 14:20Tiedote

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 36 (594 MHz) kanavalle 45 (666 MHz) Eurajoen radio- ja tv-asemalla keskiviikkona 29.11.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia kaikissa tv-lähetyksissä. Peittoalueen voi katsoa karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD –vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa. B-kanavanipussa lähetettävät kanavat: Nelonen HD, Discovery Channel, MTV, C More First, C More Series, Nick Jr, Investigation Discovery, Animal Planet, C More Hits, DNA Infokanava 2, Viasat History Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelm