Digita Oy ja Wapice Oy: Digita ja Wapice kehittävät yhdessä teollisuuden IoT-ratkaisuja

Digita on aloittanut yhteistyön suomalaisen teollisuuden ohjelmistoratkaisuja tarjoavan Wapicen kanssa. Yhteistyön tavoitteena on tarjota sekä Digitan että Wapicen asiakkaille tehokkaat ja ketterät IoT-palvelut teollisuuden tarpeisiin. Yhtiöiden ensimmäiset yhteiset hankkeet ovat jo kehitteillä.

”Wapicella on pitkä kokemus teollisuuden IoT-ratkaisujen tarjoamisesta. Wapice tuo yhteistyöhön mukanaan paljon osaamista ja asiantuntijuutta juuri teollisuuden IoT-palveluiden kehittämisestä. Me puolestamme pystymme tarjoamaan maanlaajuisen LoRa-teknologiaan perustuvan IoT-verkkomme myös Wapicen asiakkaiden käyttöön”, kertoo Digitan IoT-palveluiden johtaja Ari Kuukka.

Wapice IoT-TICKETn avulla käyttäjät voivat rakentaa IoT-sovelluksia verkkoselaimella jopa minuuteissa. Käyttäjä voi luoda Dashboardeja, raportteja, analytiikkaa ja lisättyä todellisuutta perustuen Big dataan, joka on kerätty monesta eri kohteesta. IoT-TICKET tarjoaa kokonaisvaltaisen ja helppokäyttöisen IoT Office -kokemuksen käyttäjälle (Dashboardit, Raportit, Analytiikka, 3D, AR/VR, Data Flowt ja paljon muuta).

”Wapice IoT-TICKET yhdistettynä Digitan edelläkävijyyteen LoRa-teknologian tuomisessa asiakkaiden saataville tarjoaa yrityksille saumattoman IoT-kokonaisratkaisun” kertoo Markus J. Mäkelä,  IoT-TICKET liiketoiminnan kehitysjohtaja. Hän täydentää, että ”syntyneen kumppanuuden kautta asiakkaat saavat käyttöönsä markkinoiden kehittyneimmät työkalut valmiina pakettina IoT-liiketoimintansa kehittämiseen”. LoRa laajentaa jo ennestään monipuolista tapaa liittää antureita ja erilaisia kohteita IoT-TICKET alustaan.

Yhteistyössä toteutetut IoT-palvelut tarjoavat monipuolisia ratkaisuja muun muassa kiinteistö-, logistiikka- ja infra-alojen tarpeisiin. Wapice ja Digita tarjoavat yhdessä markkinoiden parhaan nopeasti käyttöönotettavan IoT-LoRa -kokonaisratkaisun.

LoRa-teknologia tarjoaa IoT-ratkaisujen nopean käyttöönoton

Digitan kaksisuuntaisen LoRa-teknologiaan perustuvan IoT-verkon ansiosta erilaisten verkkoon liitettyjen laitteiden seuranta ja ohjaaminen on kustannustehokasta ja yksinkertaista ilman tarvetta monimutkaisille paikallisverkko- tai gateway-ratkaisuille asiakkaan kohteissa. IoT-teknologia mahdollistaa lähes rajattoman kirjon erilaisia sovelluksia, jotka auttavat asiakkaita esimerkiksi laitekannan kunnonvalvonnassa ja energiatehokkuuden mittaamisessa sekä mahdollistavat Smart City- ja Smart Metering -hankkeiden toteuttamisen.

Digita on vakaa kotimainen toimija, jonka LoRaWAN IoT-verkko kattaa suuren osan Suomesta, ja se palvelee asiakkaita sekä kaupungeissa että haja-asutusalueilla. Vuoden 2017 aikana Digita investoi merkittävästi IoT-verkkonsa kehittämiseen, mikä parantaa etenkin kiinteistöjen sisätilojen IoT-ratkaisujen kehittymistä entisestään. Digitan arvion mukaan viiden vuoden päästä Suomessa on jo lähes 20 miljoonaa IoT-anturia sujuvoittamassa arkea.

Digita Oy, johtaja IoT-palvelut, Ari Kuukka, ari.kuukka@digita.fi, p. 040 149 7942.

Wapice, IoT Ticket-liiketoiminnan kehitysjohtaja, Markus J. Mäkelä, markus.makela@wapice.com, p. +358 10 277 5014.

Wapice on teollisuuden johtava teknologia- ja digitalisaatiokumppani: meidän tehtävämme on keskittyä asiakkaidemme suorituskyvyn edistämiseen kaikilla toiminnan aloilla hyödyntämällä tietotekniikkaa parhaimmillaan. Ohjelmisto- ja elektroniikka-asiantuntemuksemme avulla luomme ratkaisuja, jotka tehostavat teollisuuden innovaatioita. Ratkaisumme ovat alan johtavien yritysten käytössä ympäri maailman. Olemme toimineet vuodesta 1999 ja työllistämme tällä hetkellä yli 330 ohjelmisto- ja elektroniikka-asiantuntijaa. Wapice on ISO 9001:2008 ja ISO9001:14001 sertifioitu ja AAA-luokiteltu yritys.