Digitan antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Joutsenon radio- ja tv-asemalla 12.12.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 44 (658 MHz) kanavalle 35 (586 MHz) Joutsenon radio- ja tv-asemalla tiistaina 12.12.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana kaikissa tv-lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia.

B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD –vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa.

Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa

Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelmiin pitää yleensä tehdä muutoksia taloyhtiöissä ja julkisissa rakennuksissa, jotka vastaanottavat televisiolähetyksiä yhteisantenniverkon kautta. Joutsenossa käynnistyvä uusi taajuus on kuitenkin ollut käytössä jo aiemmin (toukokuuhun 2017 saakka), ja todennäköisesti yhteisantennijärjestelmiin ei tarvitse tehdä muutostöitä.

Mikäli tv-kanavat eivät kuitenkaan tule näkyviin taajuusmuutoksen jälkeen, suosittelemme, että isännöitsijät ottavat yhteyttä paikalliseen antenniurakoitsijaan muutostöiden tekemiseksi. Tai jos tiedossa on, että kyseinen taajuus puuttuu, suosittelemme, että isännöitsijä on etukäteen yhteydessä antenniurakoitsijaan.

Yhteisantennijärjestelmään tehtyjen mahdollisten muutostöiden jälkeen tv-vastaanotin hakee kanavat uudelleen. Omakotitaloantenneihin ei tarvitse tehdä muutostöitä, riittää, että vastaanotin hakee tv-kanavat uudelleen.

Lisätietoja:

Digita Oy, liiketoimintapäällikkö Jani Saari, p. 040 742 1491, jani.saari(at)digita.fi

Digita välittää radio- ja tv-ohjelmat luotettavasti kaikille suomalaisille vuoden jokaisena päivänä. Viimeisimmän digitaalisen tekniikan soveltajana kehitämme ja tarjoamme myös monipuolisia internet-tv- ja radiopalveluita. Lisäksi palveluvalikoimaamme kuuluvat kattavaan verkkoomme pohjautuvat IoT-palvelut sekä huippuluokan Data Center-palvelut. Asiakkaamme ovat parhaita sisältöjä tarjoavia mediayhtiöitä sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattoreita.

Digitan antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Kruunupyyn radio- ja tv-asemalla 29.11.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon14.11.2017 12:34Tiedote

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 40 (626 MHz) kanavalle 22 (482 MHz) Kruunupyyn radio- ja tv-asemalla keskiviikkona 29.11.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana kaikissa tv-lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia. B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD – vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa.  Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelmiin pitää yleensä tehdä muutoksia taloyhtiöissä ja julkisissa rakennuksissa, jotka vastaanottavat televisiolähetyksiä yhteisantenniverkon kautta. Kruunupyyssä käynnistyvä uusi taajuus on kuitenkin ollut käytössä jo aiemmin (toukokuuhun 2017 saakka), ja todennäköisesti yhteisan

IBM:n, Digitan ja Etteplanin Future City Challenge käynnistyy – kokoa joukkueesi koko Suomen kattavaan IoT-innovaatiokilpailuun1.11.2017 07:31Tiedote

IBM, Digita ja Etteplan järjestävät yhdessä ensimmäisen koko Suomen kattavan innovaatiokilpailun, Future City Challengen, jonka tavoitteena on suunnitella uusia ratkaisuja ja sovelluksia helpottamaan kaupunkilaisten arkipäivää. Kisaan mukaan lähtevät kaupungit ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä ja Tampere. Future City Challenge käynnistyy 3.12.2017 ja päättyy 31.1.2018.

Taloustutkimus ja Digita jatkavat hybridi-tv-ympäristössä toteutettavaa tutkimusta24.10.2017 11:19Tiedote

Taloustutkimus ja Digita käynnistivät keväällä 2017 pilotin, jossa selvitettiin mahdollisuuksia kehittää uusia digitaalisia palveluita ja tutkimusmenetelmiä. Hybridi-tv-ympäristössä toteutetussa tutkimuksessa haluttiin selvittää miten Digtan hybridi-tv-alustaa voisi hyödyntää tutkimustoiminnassa. Nyt tutkimus saa vuoden pituisen jatkon. ”Keväällä tehty tutkimus oli lupaava, ja nyt tarkoituksenamme on jatkaa menetelmän arviointia. Käynnistämme lokakuussa uusien panelistien värväämisen, ja tarkoituksena on kasvattaa hybridi-tv-panelistien määrää alle sadasta tv-päätelaitteesta vähintään 700 päätelaitteeseen. Tavoitteenamme on jollakin aikavälillä ottaa hybridi-tv osaksi tutkimustyökalujamme”, kertoo Pasi Huovinen Taloustutkimuksesta. ”Digitan rooli on jatkossa mahdollistaa Taloustutkimukselle älykäs alusta tutkimusten toteuttamiseen. Televisio uudistuu, ja siihen on tullut, ja tulee enenevässä määrin muista medioista tunnettuja keinoja kohdentaa sisältöjä ja palvella katsojia. Nyt Talous