Digitan ja Smartblockin yhteistyöllä entistä älykkäämpiä työtilaratkaisuja – pilotti esillä IBM Watson Helsinki Summitissa

Digita ja Smartblock ovat aloittaneet yhteistyön, joka mahdollistaa entistä älykkäämpien työtilaratkaisujen kehittämisen. Yhteiseen pilottihankkeeseen pääsee tutustumaan IBM Watson Helsinki Summit -tapahtumassa Helsingin messukeskuksessa 18.10.2017.

Smartblock valmistaa uudenlaisia työtilaratkaisuja, toimistokuutioita, joihin liitetään Digitan ympäristöä mittaavia IoT-antureita. IoT-anturit mittaavat työskentelypisteen ilmankosteutta, lämpötilaa, hiilidioksidia ja käyttöastetta.

”IoT-antureiden liittäminen toimistokuutioihin mahdollistaa laajemman datan keräämisen kuin koskaan aiemmin”, kertoo Digitan IoT-liiketoiminnasta vastavaa johtaja Ari Kuukka.

Antureiden avulla kerätyn tiedon hyödyntäminen luo lukuisia jatkokehittelymahdollisuuksia. Esimerkiksi yhdistämällä antureilla kerätty tieto ilmanvaihtoon pystytään automaattisesti säätelemään työskentelypisteen ilmanlaatu parhaaksi mahdolliseksi.

”Yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi. Yhteistyössä Digitan kanssa pystymme kehittämään tuotteistamme entistä älykkäämpiä ja tuottamaan lisäarvoa käyttäjälle”, sanoo Smartblockin toimitusjohtaja Janne Orava.

Pilottivaiheessa olevia IoT-antureilla varustettuja toimistokuutioita pääsee testaamaan kognitiiviseen liiketoimintaan keskittyvässä IBM Watson Helsinki Summit -tapahtumassa. Messukeskukseen rakennetaan Pop up -kaupunki, jonka stadionilla esiintyy mm. maailman nuorin Watson-ohjelmoija, TEDx-puhuja Tanmay Bakshi.  Tapahtumassa on myös asiantuntijoita mm. Finnairilta, KONEelta ja Nokialta puhumassa kognitiivisuudesta ja liiketoiminnan yhdistämisestä.

Digita:
Ari Kuukka
Johtaja, IoT-palvelut
ari.kuukka@digita.fi

Smartblock:
Janne Orava
Toimitusjohtaja, perustaja
p. 040 8204842
janne.orava@smartblock.fi

Smartblock Oy on kotimainen yritys, joka kehittää uudenlaisia työtilaratkaisuja. Kaikki Smartblock Oy:n valmistamat tuotteet on suunniteltu ja valmistettu Suomessa.

Monissa tv-lähetyksissä ja Yle Puhe –radiokanavalla oli katkos Lapuan alueella torstaina, nyt lähetykset toimivat taas normaalisti23.11.2017 17:54Tiedote

Sähköverkkovika aiheutti torstaina myöhään iltapäivällä lähetyskatkoksen Lapualla ja sen lähipaikkakunnilla useille tv-kanaville ja Yle Puhe -radiokanavalle. A-kanavanipun tv-kanavat eli Yle TV1, Yle TV 2, Yle Teema/Fem, MTV3, Nelonen ja AVA sekä radiokanavat Yle Puhetta lukuunottamatta toimivat normaalisti katkoksen aikana. Katkos alkoi 23.11. klo 16:23 ja päättyi klo 17:30. Näkyvyysalueen voi tarkastaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Tv-kanavatarjonta vaihtelee alueittain. Alueen tv-kanavatarjonnan voi tarkastaa karttapalvelusta. Digita pahoittelee katkoksesta aiheutunutta haittaa. Median yhteydenotot: Digita Oy, Operatiivinen johtaja, Markus Ala-Hautala, puh. 0400 549 023, markus.ala-hautala@digita.fi   Tiedotetta muokattu klo 20:50, täydennetty kanavatietoa katkoksen aikana toimineista tv-kanavista.

Digitan antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Joutsenon radio- ja tv-asemalla 12.12.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon14.11.2017 12:47Tiedote

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 44 (658 MHz) kanavalle 35 (586 MHz) Joutsenon radio- ja tv-asemalla tiistaina 12.12.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana kaikissa tv-lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia. B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD –vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa.  Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelmiin pitää yleensä tehdä muutoksia taloyhtiöissä ja julkisissa rakennuksissa, jotka vastaanottavat televisiolähetyksiä yhteisantenniverkon kautta. Joutsenossa käynnistyvä uusi taajuus on kuitenkin ollut käytössä jo aiemmin (toukokuuhun 2017 saakka), ja todennäköisesti yhteisantennijä

Digitan antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu Kruunupyyn radio- ja tv-asemalla 29.11.2017 – muutoksella vaikutuksia antenni-tv-vastaanottoon14.11.2017 12:34Tiedote

Antenni-tv-verkon B-kanavanipun taajuus muuttuu lähetyskanavalta 40 (626 MHz) kanavalle 22 (482 MHz) Kruunupyyn radio- ja tv-asemalla keskiviikkona 29.11.2017. Muutostöitä tehdään klo 9-16 välillä. Tänä aikana kaikissa tv-lähetyksissä saattaa esiintyä muutaman minuutin katkoksia. B-kanavanipussa lähetetään DVB-T2-lähetysteknologialla Nelonen HD –kanavaa sekä maksu-tv-lähetyksiä. Taajuuden muututtua useimmat Antenna Ready HD – vastaanottimet päivittävät pääsääntöisesti uudet taajuudet automaattisesti, mutta jotkin vastaanottimet saattavat edellyttää kanavahaun hyväksymistä tai manuaalista tekemistä laitteessa.  Taajuusmuutos yhteisantennikiinteistöissä ja omakotitaloissa Taajuusmuutoksia tehtäessä antennijärjestelmiin pitää yleensä tehdä muutoksia taloyhtiöissä ja julkisissa rakennuksissa, jotka vastaanottavat televisiolähetyksiä yhteisantenniverkon kautta. Kruunupyyssä käynnistyvä uusi taajuus on kuitenkin ollut käytössä jo aiemmin (toukokuuhun 2017 saakka), ja todennäköisesti yhteisan

IBM:n, Digitan ja Etteplanin Future City Challenge käynnistyy – kokoa joukkueesi koko Suomen kattavaan IoT-innovaatiokilpailuun1.11.2017 07:31Tiedote

IBM, Digita ja Etteplan järjestävät yhdessä ensimmäisen koko Suomen kattavan innovaatiokilpailun, Future City Challengen, jonka tavoitteena on suunnitella uusia ratkaisuja ja sovelluksia helpottamaan kaupunkilaisten arkipäivää. Kisaan mukaan lähtevät kaupungit ovat Helsinki, Espoo, Vantaa, Oulu, Jyväskylä ja Tampere. Future City Challenge käynnistyy 3.12.2017 ja päättyy 31.1.2018.