Digitan ja Smartblockin yhteistyöllä entistä älykkäämpiä työtilaratkaisuja – pilotti esillä IBM Watson Helsinki Summitissa

Digita ja Smartblock ovat aloittaneet yhteistyön, joka mahdollistaa entistä älykkäämpien työtilaratkaisujen kehittämisen. Yhteiseen pilottihankkeeseen pääsee tutustumaan IBM Watson Helsinki Summit -tapahtumassa Helsingin messukeskuksessa 18.10.2017.

Smartblock valmistaa uudenlaisia työtilaratkaisuja, toimistokuutioita, joihin liitetään Digitan ympäristöä mittaavia IoT-antureita. IoT-anturit mittaavat työskentelypisteen ilmankosteutta, lämpötilaa, hiilidioksidia ja käyttöastetta.

”IoT-antureiden liittäminen toimistokuutioihin mahdollistaa laajemman datan keräämisen kuin koskaan aiemmin”, kertoo Digitan IoT-liiketoiminnasta vastavaa johtaja Ari Kuukka.

Antureiden avulla kerätyn tiedon hyödyntäminen luo lukuisia jatkokehittelymahdollisuuksia. Esimerkiksi yhdistämällä antureilla kerätty tieto ilmanvaihtoon pystytään automaattisesti säätelemään työskentelypisteen ilmanlaatu parhaaksi mahdolliseksi.

”Yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi. Yhteistyössä Digitan kanssa pystymme kehittämään tuotteistamme entistä älykkäämpiä ja tuottamaan lisäarvoa käyttäjälle”, sanoo Smartblockin toimitusjohtaja Janne Orava.

Pilottivaiheessa olevia IoT-antureilla varustettuja toimistokuutioita pääsee testaamaan kognitiiviseen liiketoimintaan keskittyvässä IBM Watson Helsinki Summit -tapahtumassa. Messukeskukseen rakennetaan Pop up -kaupunki, jonka stadionilla esiintyy mm. maailman nuorin Watson-ohjelmoija, TEDx-puhuja Tanmay Bakshi.  Tapahtumassa on myös asiantuntijoita mm. Finnairilta, KONEelta ja Nokialta puhumassa kognitiivisuudesta ja liiketoiminnan yhdistämisestä.

Digita:
Ari Kuukka
Johtaja, IoT-palvelut
ari.kuukka@digita.fi

Smartblock:
Janne Orava
Toimitusjohtaja, perustaja
p. 040 8204842
janne.orava@smartblock.fi

Smartblock Oy on kotimainen yritys, joka kehittää uudenlaisia työtilaratkaisuja. Kaikki Smartblock Oy:n valmistamat tuotteet on suunniteltu ja valmistettu Suomessa.