Digitan ja Smartblockin yhteistyöllä entistä älykkäämpiä työtilaratkaisuja – pilotti esillä IBM Watson Helsinki Summitissa

Digita ja Smartblock ovat aloittaneet yhteistyön, joka mahdollistaa entistä älykkäämpien työtilaratkaisujen kehittämisen. Yhteiseen pilottihankkeeseen pääsee tutustumaan IBM Watson Helsinki Summit -tapahtumassa Helsingin messukeskuksessa 18.10.2017.

Smartblock valmistaa uudenlaisia työtilaratkaisuja, toimistokuutioita, joihin liitetään Digitan ympäristöä mittaavia IoT-antureita. IoT-anturit mittaavat työskentelypisteen ilmankosteutta, lämpötilaa, hiilidioksidia ja käyttöastetta.

”IoT-antureiden liittäminen toimistokuutioihin mahdollistaa laajemman datan keräämisen kuin koskaan aiemmin”, kertoo Digitan IoT-liiketoiminnasta vastavaa johtaja Ari Kuukka.

Antureiden avulla kerätyn tiedon hyödyntäminen luo lukuisia jatkokehittelymahdollisuuksia. Esimerkiksi yhdistämällä antureilla kerätty tieto ilmanvaihtoon pystytään automaattisesti säätelemään työskentelypisteen ilmanlaatu parhaaksi mahdolliseksi.

”Yksi plus yksi on enemmän kuin kaksi. Yhteistyössä Digitan kanssa pystymme kehittämään tuotteistamme entistä älykkäämpiä ja tuottamaan lisäarvoa käyttäjälle”, sanoo Smartblockin toimitusjohtaja Janne Orava.

Pilottivaiheessa olevia IoT-antureilla varustettuja toimistokuutioita pääsee testaamaan kognitiiviseen liiketoimintaan keskittyvässä IBM Watson Helsinki Summit -tapahtumassa. Messukeskukseen rakennetaan Pop up -kaupunki, jonka stadionilla esiintyy mm. maailman nuorin Watson-ohjelmoija, TEDx-puhuja Tanmay Bakshi.  Tapahtumassa on myös asiantuntijoita mm. Finnairilta, KONEelta ja Nokialta puhumassa kognitiivisuudesta ja liiketoiminnan yhdistämisestä.

Digita:
Ari Kuukka
Johtaja, IoT-palvelut
ari.kuukka@digita.fi

Smartblock:
Janne Orava
Toimitusjohtaja, perustaja
p. 040 8204842
janne.orava@smartblock.fi

Smartblock Oy on kotimainen yritys, joka kehittää uudenlaisia työtilaratkaisuja. Kaikki Smartblock Oy:n valmistamat tuotteet on suunniteltu ja valmistettu Suomessa.

Päivitys tiedotteeseen: Digitan antenni-tv-verkon lähetykset toimivat taas normaalisti20.7.2018 19:21Tiedote

Digitan antenni-tv-verkon kaikkien kanavanippujen tv-kanavilla koko maassa ilmeni häiriöitä perjantaina 20.7. klo 18.32 alkaen. Häiriöitä oli myös kaupallisten radioiden lähetyksissä. TV- ja radiolähetykset ovat palautuneet normaaleiksi klo 19:40 lukuun ottamatta Tampereen alueen A-kanavanippua, jossa lähetetään muun muassa Ylen tv-kanavat. Lisäksi kaapelioperaattori- ja IPTV-jakelussa ovat vielä poikki seuraavat kanavat: Nelonen, Nelonen HD, Hero, Jim, Liv. Lisäksi poikki on Yle TV 1 muualla Suomessa kuin pääkaupunkiseudulla. Häiriöiden syynä oli tietoliikennevika. Digita pahoittelee häiriöistä aiheutunutta haittaa Median yhteydenotot: Digita Oy, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023, markus.ala-hautala@digita.fi. Tiedote, Digita 20.7.2018 klo 19:21 Häiriöitä Digitan antenni-tv-verkossa koko maassa Digitan antenni-tv-verkon kaikkien kanavanippujen tv-kanavilla ilmenee häiriöitä koko maassa. Häiriö on alkanut perjantaina 20.7.2018 klo 18:32. Häiriöitä esiintyy myös

Hippos tuo kumppaneidensa kanssa ravit takaisin televisioon - heinäkuussa nähdään päivittäin raveja antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla13.6.2018 14:02Tiedote

Hippos yhteistyökumppaneidensa kanssa tekee heinäkuussa kokeilun, jossa ravit näkyvät päivittäin antenni-tv-verkossa Estradi-kanavalla. Lähetys Estradilla on sama, minkä Veikkaus lähettää TotoTV:stä. Studiolähetykset ovat ruudussa keskiviikkoisin ja lauantaisin –muina päivinä ravit nähdään suoraan radalta. Lähetykset alkavat 30.6. Suur-Hollola-viikonlopun lauantaista. Ponsse Oyj, Lähitapiola ja Hevosurheilu-lehti ovat mukana tukemassa hanketta.

Samsungin uusiin televisioihin hybridiominaisuus - kodeissa jo yli 350 000 hybridi-tv-vastaanotinta12.6.2018 10:44Tiedote

Digita on panostanut viime vuosina voimakkaasti uudentyyppisten hybridi-tv-palveluiden kehittämiseen. Esimerkkeinä HbbTV-teknologian (Hybrid broadcast broadband TV) mahdollistamista sovelluksista ovat muun muassa syksyllä 2017 ja keväällä 2018 musiikkiohjelmien yhteydessä ollut äänestysmahdollisuus. Hybridi-tv-laitteiden määrä on kasvanut voimakkaasti suomalaisissa tv-talouksissa. Hybridi-tv-palveluita aktiivisesti käyttäviä televisioita on nyt yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä vuodentakaiseen verrattuna. Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.