Digitan toimitusjohtaja jättää yhtiön

Juha-Pekka Weckström jättää tehtävänsä Digitan toimitusjohtajana. Digita on kuluneen lähes viiden vuoden aikana Juha-Pekka Weckströmin johdolla kehittänyt voimakkaasti toimintaansa ja vahvistanut asemaansa sähköisen viestinnän markkinoilla.

Vuonna 2018 tapahtuneen omistajavaihdoksen jälkeen Weckströmin johdolla on toteutettu useita toimenpiteitä, joilla Digita laajentuu broadcasting-liiketoiminnan lisäksi tietoliikenneinfrastuktuuritoimijaksi, jossa yhtiön asiakkaita ovat teleyhtiöt, IoT- ja data center -palveluita tarvitsevat tahot.

”Omistajavaihdoksen jälkeen olen Digitan hallituksen kanssa keskustellut Digitan uudesta kasvustrategiasta ja sen toteuttamisesta. Osana tätä prosessia olen huolellisen pohdinnan seurauksena päättänyt jättää Digitan toimitusjohtajan tehtävän ja siirtyä uusien haasteiden pariin”, toteaa Juha-Pekka Weckström.

Digitan hallitus on aloittanut uuden toimitusjohtajan etsinnän. Markus Ala-Hautala, Digitan johtoryhmän pitkäaikainen jäsen ja Digitan Chief Operating Officer, toimii väliaikaisena toimitusjohtajana, kunnes uusi toimitusjohtaja on valittu.

Digitalla on vahva tulevaisuus edessään. Digitaalisten infrastruktuuriratkaisujen tarve tulee kasvamaan ja monipuolistumaan kun uudet käyttöön otettavat teknologiat, kuten 5G-verkot, vaikuttavat Digitan asiakkaiden palvelutarjonnan kehitykseen. Digitalla on ainutlaatuinen asema hyötyä digitaalisen infrastruktuurin voimakkaasta kasvusta broadcast- ja tietoliikennemastojen omistajana sekä data center- ja IoT-palvelujen tarjoajana.

Digitan hallitus kiittää Juha-Pekka Weckströmiä yhtiön tuloksekkaasta ja määrätietoisesta kehittämisestä toimitusjohtajakaudellaan.

Median yhteydenotot

Minna Flink, Viestintäjohtaja, minna.flink(a)digita.fi, p. 040 742 8849

Digita omistaa ja operoi Suomen johtavaa valtakunnallista maanpäällistä televisio- ja radioverkkoa ja on maan suurin riippumaton tietoliikennemastojen omistaja. Yhtiö on digitaalisen infrastruktuurin ja palveluiden tarjoaja. Digitan palveluihin kuuluvat tietoliikennemastot, konesali- ja esineiden internet (IoT) -palvelut ja tulevaisuuden broadcasting-palvelut. Palveluita tarjotaan maan suurimmille matkapuhelinoperaattoreille, internet- ja mediayhtiöille, infrastruktuuriyhtiöille ja kiinteistöjen omistajille. Digitassa työskentelee valtakunnallisesti 180 alan osaajaa.

Hälyri-palvelu hyödyntää Digitan IoT-verkkoa tiedonsiirrossa11.4.2019 10:20:56 EESTTiedote

Kuluttajille ja yrityksille hälytyspalveluja tuottava Esineiden.netin Hälyri-palvelu luottaa palvelussaan Digitan valtakunnalliseen LoRaWAN-teknologiaan pohjautuvaan IoT-verkkoon. Hälyri-palvelu on suunnattu esimerkiksi mökkien etävartiointiin. Yrityspuolella Hälyriä hyödyntävät muun muassa rakennusliikkeet ja varastoja omistavat yritykset, jotka tarvitsevat kevyen hälytinjärjestelmän omaisuutensa valvontaan.