Digitan tv-verkon ensimmäinen netti-tv-kanava - SoMeTV starttasi kanavapaikalla 19

Digita solmi kesäkuussa Social Media Fab Oy:n kanssa sopimuksen Digitan ensimmäisestä antenni-tv:ssä jaeltavasta netti-tv-kanavasta. SoMeTV-kanava lanseerattiin 15.6.2018 kanavapaikalla 19. Kanava näkyy nettiin kytketyillä hybridi-tv-laitteilla.

#SoMeTV

SoMeTV yhdistää perinteisen television ja sosiaalisen median viihdekokonaisuudeksi, joka sisältää päivittäisiä livelähetyksiä sekä videokirjaston. SoMeTV näkyy hybridi-tv-laitteiden lisäksi osoitteessa www.tvsome.fi sekä YouTubessa kanavanimellä tvsome.

"Lanseerasimme ensimmäisenä Suomessa vaikuttajamarkkinoinnin konseptin Woi.fi -yhteisön, jonka inspiroimana päätimme tarjota viihdettä kaikille suomalaisille, jotka eivät välttämättä seuraa somea arjessaan, vaan telkkari on edelleen katsojien ykkösvalinta tv-ohjelmia katsottaessa. Tästä syystä mielestämme somesisältö toimii todella hyvin myös telkkarissa, nettitv:n ja YouTuben rinnalla", kertoo Social Media Fab Oy:n toimitusjohtaja Heidi Tammiruusu.

Social Media Fab striimaa kuuden tunnin päivittäisen ohjelmiston SoMeTV:ssä ja se jää näkyville kanavalle 24 tunniksi.

”Kanavalla nähdään mm. YouTube- ja somevaikuttajien tuottamia ohjelmia sekä kanavan omaa sisältöä. Ohjelmiston viihdearvon ovat varmistaneet somesta ja julkisuudesta tunnetut henkilöt muun muassa Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Elias & Vilma ja Daniel Lehtonen & Eve. Myös katsojilla on mahdollisuus lähettää omia videoita kanavalle esitettäväksi”, Tammiruusu jatkaa.

Uraauurtava uudistus tv-toimialalla

Hybridi-tv:n välityksellä jaeltava SoMeTV on toimialalla ensimmäinen netti-tv-sisältö, joka jaellaan samanaikaisesti myös perinteisen televisioruudun välityksellä.

”Siinä missä online ja televisio on perinteisesti nähty kilpailijoina toisilleen, mahdollistaa SoMeTV jakeluteiden yhdistämisen laajemmaksi kokonaisuudeksi, joka hyödyttää sekä katsojia että mediayhtiöitä”, kertoo Digitan nettijakelusta vastaava johtaja Tatu Kaskela.

Digitan kehityshankkeiden ratkaisut mahdollistavat nettisisältöjen kasvattamisen ensin netin kautta isolle ruudulle ja siitä luontevasti aina laajojen yleisöjen tv-jakeluun.

”Televisiolla on vahva rooli suomalaisessa yhteiskunnassa. Se on tutkitusti vaikuttava ja tehokas media, joka tavoittaa kerralla suuret katsojamäärät. Näemme että suosituimmat nettisisällöt kannattaa nostaa myös isoon ruutuun”, Kaskela jatkaa.

Hybriditelevisioiden määrä jo 350 000

Hybridi-tv on älytelevisio, joka mahdollistaa tv-kanavaan ja yksittäisiin tv-ohjelmiin liitettävät lisäpalvelut. Esimerkkeinä hybridi-tv:n lisäpalveluista ovat muun muassa äänestäminen televisio-ohjelmissa ja vuorovaikutteinen tv-mainonta. Kanavien yhteyteen tuodut hybridi-tv-palvelut näkyvät tällä hetkellä Digitan antenni-tv-verkossa ja Telian Kaapeli-TV:ssä.

Hybridi-tv-laitteiden suosio kasvaa jatkuvasti. Tällä hetkellä aktiivisesti hybridi-tv-palveluita käyttäviä laitteita on jo yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä viime vuotiseen tilanteeseen. Digita arvioi, että vuonna 2020, kun antenniverkossa siirrytään uuteen jakelutekniikkaan, hybridi-tv-laitteiden määrän olevan yli 1 000 000.

SoMeTV:n näkyvyyden Digitan antenni-tv-verkossa voi tarkistaa Karttapalvelusta.

SoMeTV-kanavaa voi katsella hybridi-tv-laitteella, joka on kytketty Digitan antenni-tv-verkkoon ja internettiin.

Mediayhteydenotot

Digita Oy, Head of Business Tatu Kaskela, +358405877729, tatu.kaskela@digita.fi

Social Media Fab Oy, toimitusjohtaja, Heidi Tammiruusu, +358 44 3777097, heidi.tammiruusu@socialmediafab.com

Social Media Fab on täyden palvelun some-digi-toimisto. Tuotamme sisältöä kaikkiin digitaalisiin kanaviin. Tuoteportfoliostamme löytyy WOI.fi – Word of Inspiration -yhteisö, joka tarjoaa asiakkaille johdettua ja monikanavaista vaikuttajamarkkinointia sekä SoMe TV, joka sekoittaa perinteisen television sekä sosiaalisen median viihdekokonaisuudeksi, josta katsojan on helppo nauttia.

Asiakkaillemme pyrimme tarjoamaan aina jotain uutta!

#SoMeTV

Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän lähetinaseman lähetystaajuus muuttuu19.10.2018 10:24Tiedote

Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän lähetystaajuus on 1.11.2018 alkaen 90,8 MHz. Lähetystaajuuden muuttuessa Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän aseman lähetysteho kaksinkertaistuu ja kuuluvuus paranee muun muassa Porvoon keskustan alueella. Yle Radio Suomen Porvoon Suomenkylän vanhaa taajuutta ja uutta taajuutta lähetetään rinnakkain 1.11.-15.11.2018 välisenä aikana. 15.11.2018 jälkeen Porvoon, Pernajan ja Loviisan alueella Yle Radio Suomen lähetyksiä voi kuunnella taajuuksilla: Pernaja 95,0 MHz, Porvoo 90,8 MHz ja Loviisa 99,1 MHz. Näkyvyys- ja kuuluvuusalueet Näkyvyys- ja kuuluvuusalueen voi tarkistaa Digitan karttapalvelusta www.digita.fi/karttapalvelu. Verkonhuolto- ja vikatiedot Digitan radio- ja tv-verkon huolto- ja vikatiedot löytyvät osoitteesta www.digita.fi/verkontila. Lisätietoa: Kuluttajat Digita Info ma-pe klo 8.00–20.00 puh. 020 411 7676 info@digita.fi Puhelun hinta Digita Infoon on lankapuhelimesta 8,35 senttiä puhelulta sekä 6 senttiä minuutilta ja matkapuhelimesta 8

Digitan Ylläksen tv-asemalta on välitetty tv- ja radiolähetyksiä 50 vuoden ajan – Digitan valtakunnallisen infrastruktuurin käyttötarkoitus muuttuu ja kehittyy24.9.2018 14:15Tiedote