Digitan tv-verkon ensimmäinen netti-tv-kanava - SoMeTV starttasi kanavapaikalla 19

Digita solmi kesäkuussa Social Media Fab Oy:n kanssa sopimuksen Digitan ensimmäisestä antenni-tv:ssä jaeltavasta netti-tv-kanavasta. SoMeTV-kanava lanseerattiin 15.6.2018 kanavapaikalla 19. Kanava näkyy nettiin kytketyillä hybridi-tv-laitteilla.

#SoMeTV

SoMeTV yhdistää perinteisen television ja sosiaalisen median viihdekokonaisuudeksi, joka sisältää päivittäisiä livelähetyksiä sekä videokirjaston. SoMeTV näkyy hybridi-tv-laitteiden lisäksi osoitteessa www.tvsome.fi sekä YouTubessa kanavanimellä tvsome.

"Lanseerasimme ensimmäisenä Suomessa vaikuttajamarkkinoinnin konseptin Woi.fi -yhteisön, jonka inspiroimana päätimme tarjota viihdettä kaikille suomalaisille, jotka eivät välttämättä seuraa somea arjessaan, vaan telkkari on edelleen katsojien ykkösvalinta tv-ohjelmia katsottaessa. Tästä syystä mielestämme somesisältö toimii todella hyvin myös telkkarissa, nettitv:n ja YouTuben rinnalla", kertoo Social Media Fab Oy:n toimitusjohtaja Heidi Tammiruusu.

Social Media Fab striimaa kuuden tunnin päivittäisen ohjelmiston SoMeTV:ssä ja se jää näkyville kanavalle 24 tunniksi.

”Kanavalla nähdään mm. YouTube- ja somevaikuttajien tuottamia ohjelmia sekä kanavan omaa sisältöä. Ohjelmiston viihdearvon ovat varmistaneet somesta ja julkisuudesta tunnetut henkilöt muun muassa Niko Saarinen, Sauli Koskinen, Elias & Vilma ja Daniel Lehtonen & Eve. Myös katsojilla on mahdollisuus lähettää omia videoita kanavalle esitettäväksi”, Tammiruusu jatkaa.

Uraauurtava uudistus tv-toimialalla

Hybridi-tv:n välityksellä jaeltava SoMeTV on toimialalla ensimmäinen netti-tv-sisältö, joka jaellaan samanaikaisesti myös perinteisen televisioruudun välityksellä.

”Siinä missä online ja televisio on perinteisesti nähty kilpailijoina toisilleen, mahdollistaa SoMeTV jakeluteiden yhdistämisen laajemmaksi kokonaisuudeksi, joka hyödyttää sekä katsojia että mediayhtiöitä”, kertoo Digitan nettijakelusta vastaava johtaja Tatu Kaskela.

Digitan kehityshankkeiden ratkaisut mahdollistavat nettisisältöjen kasvattamisen ensin netin kautta isolle ruudulle ja siitä luontevasti aina laajojen yleisöjen tv-jakeluun.

”Televisiolla on vahva rooli suomalaisessa yhteiskunnassa. Se on tutkitusti vaikuttava ja tehokas media, joka tavoittaa kerralla suuret katsojamäärät. Näemme että suosituimmat nettisisällöt kannattaa nostaa myös isoon ruutuun”, Kaskela jatkaa.

Hybriditelevisioiden määrä jo 350 000

Hybridi-tv on älytelevisio, joka mahdollistaa tv-kanavaan ja yksittäisiin tv-ohjelmiin liitettävät lisäpalvelut. Esimerkkeinä hybridi-tv:n lisäpalveluista ovat muun muassa äänestäminen televisio-ohjelmissa ja vuorovaikutteinen tv-mainonta. Kanavien yhteyteen tuodut hybridi-tv-palvelut näkyvät tällä hetkellä Digitan antenni-tv-verkossa ja Telian Kaapeli-TV:ssä.

Hybridi-tv-laitteiden suosio kasvaa jatkuvasti. Tällä hetkellä aktiivisesti hybridi-tv-palveluita käyttäviä laitteita on jo yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä viime vuotiseen tilanteeseen. Digita arvioi, että vuonna 2020, kun antenniverkossa siirrytään uuteen jakelutekniikkaan, hybridi-tv-laitteiden määrän olevan yli 1 000 000.

SoMeTV:n näkyvyyden Digitan antenni-tv-verkossa voi tarkistaa Karttapalvelusta.

SoMeTV-kanavaa voi katsella hybridi-tv-laitteella, joka on kytketty Digitan antenni-tv-verkkoon ja internettiin.

Mediayhteydenotot

Digita Oy, Head of Business Tatu Kaskela, +358405877729, tatu.kaskela@digita.fi

Social Media Fab Oy, toimitusjohtaja, Heidi Tammiruusu, +358 44 3777097, heidi.tammiruusu@socialmediafab.com

Social Media Fab on täyden palvelun some-digi-toimisto. Tuotamme sisältöä kaikkiin digitaalisiin kanaviin. Tuoteportfoliostamme löytyy WOI.fi – Word of Inspiration -yhteisö, joka tarjoaa asiakkaille johdettua ja monikanavaista vaikuttajamarkkinointia sekä SoMe TV, joka sekoittaa perinteisen television sekä sosiaalisen median viihdekokonaisuudeksi, josta katsojan on helppo nauttia.

Asiakkaillemme pyrimme tarjoamaan aina jotain uutta!

#SoMeTV

Digitan Ylläksen tv-asemalta on välitetty tv- ja radiolähetyksiä 50 vuoden ajan – Digitan valtakunnallisen infrastruktuurin käyttötarkoitus muuttuu ja kehittyy24.9.2018 14:15Tiedote

Digitan Ylläksen radio- ja tv-asemalta välitetään nykyään kahdeksan tv-kanavaa ja seitsemän radiokanavaa. 50-vuotiasta Ylläksen mastoa kuten myös muuta Digitan valtakunnallista verkkoinfrastruktuuria hyödynnetään tänä päivänä myös tiedonsiirrossa ja esimerkiksi esineiden internetin eli IoT:n sovelluksissa. Digita on jo pitkään tarjonnut infrastruktuuriaan myös mobiilioperaattoreille sekä erilaisia turvakriittisiä tietoliikenneverkkoja tarvitseville toimijoille. ”Digitan valtakunnallinen verkkoinfrastruktuuri on toimintamme perusta ja olemme Digitassa ylpeitä historiastamme ja korkeista mastoistamme. Niiden kautta välitämme luotettavasti radio- ja televisioelämykset myös Ylläksen alueella yli 16 000 tv-katsojalle ja radion kuuntelijalle”, sanoo Digitan operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala. Antenni-tv ja radio kehittyvät median käytön muuttuessa. Digita kehittää yhdessä asiakkaidensa kanssa internetin ja perinteisen television yhdistäviä hybridipalveluja, jotka rikastavat katselukoke

Päivitys tiedotteeseen: Digitan antenni-tv-verkon lähetykset toimivat taas normaalisti20.7.2018 19:21Tiedote

Digitan antenni-tv-verkon kaikkien kanavanippujen tv-kanavilla koko maassa ilmeni häiriöitä perjantaina 20.7. klo 18.32 alkaen. Häiriöitä oli myös kaupallisten radioiden lähetyksissä. TV- ja radiolähetykset ovat palautuneet normaaleiksi klo 19:40 lukuun ottamatta Tampereen alueen A-kanavanippua, jossa lähetetään muun muassa Ylen tv-kanavat. Lisäksi kaapelioperaattori- ja IPTV-jakelussa ovat vielä poikki seuraavat kanavat: Nelonen, Nelonen HD, Hero, Jim, Liv. Lisäksi poikki on Yle TV 1 muualla Suomessa kuin pääkaupunkiseudulla. Häiriöiden syynä oli tietoliikennevika. Digita pahoittelee häiriöistä aiheutunutta haittaa Median yhteydenotot: Digita Oy, operatiivinen johtaja Markus Ala-Hautala, p. 0400 549 023, markus.ala-hautala@digita.fi. Tiedote, Digita 20.7.2018 klo 19:21 Häiriöitä Digitan antenni-tv-verkossa koko maassa Digitan antenni-tv-verkon kaikkien kanavanippujen tv-kanavilla ilmenee häiriöitä koko maassa. Häiriö on alkanut perjantaina 20.7.2018 klo 18:32. Häiriöitä esiintyy myös

Hippos tuo kumppaneidensa kanssa ravit takaisin televisioon - heinäkuussa nähdään päivittäin raveja antenni-tv-verkon Estradi-kanavalla13.6.2018 14:02Tiedote

Hippos yhteistyökumppaneidensa kanssa tekee heinäkuussa kokeilun, jossa ravit näkyvät päivittäin antenni-tv-verkossa Estradi-kanavalla. Lähetys Estradilla on sama, minkä Veikkaus lähettää TotoTV:stä. Studiolähetykset ovat ruudussa keskiviikkoisin ja lauantaisin –muina päivinä ravit nähdään suoraan radalta. Lähetykset alkavat 30.6. Suur-Hollola-viikonlopun lauantaista. Ponsse Oyj, Lähitapiola ja Hevosurheilu-lehti ovat mukana tukemassa hanketta.

Samsungin uusiin televisioihin hybridiominaisuus - kodeissa jo yli 350 000 hybridi-tv-vastaanotinta12.6.2018 10:44Tiedote

Digita on panostanut viime vuosina voimakkaasti uudentyyppisten hybridi-tv-palveluiden kehittämiseen. Esimerkkeinä HbbTV-teknologian (Hybrid broadcast broadband TV) mahdollistamista sovelluksista ovat muun muassa syksyllä 2017 ja keväällä 2018 musiikkiohjelmien yhteydessä ollut äänestysmahdollisuus. Hybridi-tv-laitteiden määrä on kasvanut voimakkaasti suomalaisissa tv-talouksissa. Hybridi-tv-palveluita aktiivisesti käyttäviä televisioita on nyt yli 350 000, joka on yli 2,5 kertainen määrä vuodentakaiseen verrattuna. Hybridi-tv-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Digitan antenni-tv-verkossa sekä Telian Kaapeli-TV:ssä.