Digitasta maksu-tv-operaattori 1.1.2020

Digitasta tulee Suomen suurin maksu-tv-palveluja jakeleva operaattori vuoden 2020 alussa. Yhtiö aikoo uudistaa antenni-tv-verkon maksullisten televisiopalveluiden liiketoimintamalleja ja laajentaa palveluiden tarjontaa nykyisestä.

Kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet 12.9.2019 Digitan ja DNA:n kesällä julkistaman kaupan, jolla DNA:n antennitelevisioverkon maksu-tv-liiketoiminta ja maksu-tv-asiakkaat siirtyvät Digitalle 1.1.2020. Kaupan myötä Digitasta tulee Suomen suurin maksu-tv-kanavia jakeleva operaattori. Digitan antennitelevisiota on mahdollista katsoa 1,2 miljoonassa kotitaloudessa ja 600 000 kesäasunnossa.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että pääsemme nyt vauhdilla kehittämään aivan uudentyyppistä maksu-tv-palvelua”, sanoo Digitan vt. toimitusjohtaja Markus Ala-Hautala. ”Tarkoituksenamme on tarjota antenni-tv-verkon katsojille vähintään yhtä monipuolisia sisältöjä kuin tähänkin mennessä. Rakennamme entistä joustavamman ja modernimman maksu-tv-ympäristön. Tämä tarkoittaa sitä, että laadukkaiden kanavasisältöjen lisäksi tuomme katsojille käyttöön hybridi-tv-palvelut ohjelmakirjastoineen ja erikseen tilattavine kanavineen ja ohjelmineen”, jatkaa Ala-Hautala.

”Sisällöntarjoajille Digita tarjoaa myös uusia kaupallisia malleja. Ajatuksena on, että kotimaiset ja ulkomaiset OTT-toimijat voisivat tarjota palvelujaan suoraan antenni-tv-kotitalouksille. Tuomme lisäksi mahdollisuuden tapahtumatelevisioon ja pop-up-kanaviin, jotka monipuolistavat maksullisten televisiopalveluiden liiketoimintamalleja”, kertoo Ala-Hautala. ”Sisältöjen runsaus, monipuolisuus ja vaihtuvuus sekä tilaamisen helppous houkuttelevat maksu-tv:n pariin uusia yleisöjä”, uskoo Ala-Hautala.

Digita jakaa maksu-tv-kanavat UHF-verkossaan. ”Tulemme laajentamaan maksu-tv-palveluiden väestöpeittoa nykyisestä 85 %:n väestöpeitosta 90 %:iin”, sanoo Ala-Hautala. Nykyisille maksu-tv asiakkaille muutokset pyritään minimoimaan, minkä vuoksi Digitan maksu-tv-palveluja myydään toistaiseksi myös DNA:n myyntiverkostossa.

Digita informoi antenniverkon maksu-tv-asiakkaita syksyn aikana tulevaan uudistukseen liittyen.

Digita Oy, viestintäjohtaja Minna Flink, p. 040 742 8849, minna.flink(a)digita.fi