DNA avasi 5G-verkon Hämeenlinnassa

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Hämeenlinnaan. DNA:n 5G-palvelut ovat saatavilla Hämeenlinnan keskustassa ja Kaurialan, Myllymäen, Keinusaaren, Hakovuoren ja Visamäen alueilla sekä Innopolin lähiympäristössä.

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Hämeenlinnaan.

– DNA:n 5G-verkon rakentaminen on aloitettu myös Hämeenlinnassa, ja jatkuu tästä. Olemme samalla vahvistaneet myös 4G-verkkoamme ja valmistelemme sitä tulevaisuuden tarpeisiin, DNA:n radioverkkojohtaja Jarkko Laari kertoo.

Lähiaikoina DNA:n 5G-verkon peittoalue laajenee entisestään muun muassa Seinäjoella ja Vaasassa.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä Hämeenlinnan lisäksi tarjolla Espoossa, Heinolassa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Liedossa, Nokialla, Oulussa, Pirkkalassa, Porissa, Raahessa, Raisiossa, Raumalla, Ruskolla, Sipoossa, Tampereella, Turussa, Vantaalla ja Ylöjärvellä. DNA kehittää ja laajentaa kaikkia verkkojaan edelleen aktiivisesti.

Verkkoa rakennetaan päivittäin eri puolilla Suomea. DNA tekee jatkuvasti investointeja 5G- ja 4G-verkkojensa kehitykseen ja ylläpitoon. 5G-kyvykkyyden rakentaminen näkyy entistä parempana palvelunlaatuna myös 4G-verkossa.

radioverkkojohtaja Jarkko Laari, DNA Oyj, puh. 044 044 4949, jarkko.laari@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Hämeenlinnaan.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA tutki: digitalisaation merkitys yritystoiminnassa on kasvanut - lisäksi 72 % suomalaisista pitää työnantajaa digitaalisen yhdenvertaisuuden mahdollistajana24.6.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

DNA:n tuoreista tutkimuksista Digitaalinen yhdenvertaisuus Suomessa ja Digitaalinen yhdenvertaisuus yrittäjille selviää, että yritykset ovat pandemian myötä ottaneet käyttöönsä uusia digitaalisia palveluita, ja että suomalaiset pitävät yrityksiä tärkeinä digitaalisen yhdenvertaisuuden mahdollistajina.

Survey: One in three people under the age of 25 has suffered from loneliness as society becomes more digitalised – Expert: “Not all young people have equal opportunities to participate in digital society”22.6.2021 09:00:00 EEST | Press release

DNA’s recent Digital Inclusion in Finland survey reveals that the digitalisation of society has caused feelings of loneliness for one in three people aged 15 to 24. The proportion of young people is considerable, as only around one in six in the entire population has experienced digital loneliness. According to an expert, not all Finns have the same opportunities to access digital society.

Tutkimus: Joka kolmas alle 25-vuotias on kärsinyt yksinäisyydestä yhteiskunnan digitalisoituessa – Asiantuntija: “Kaikilla nuorilla ei ole yhdenvertaisia mahdollisuuksia osallistua digitaaliseen yhteiskuntaan”22.6.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

DNA:n tuoreesta Digitaalinen yhdenvertaisuus Suomessa -tutkimuksesta selviää, että yhteiskunnan digitalisoituminen on aiheuttanut yksinäisyyden tunnetta joka kolmannelle 15–24-vuotiaalle. Nuorten osuus on huomattava, sillä koko väestöstä digitaalista yksinäisyyttä on kokenut vain noin joka kuudes. Asiantuntijan mukaan kaikilla suomalaisilla ei ole samanlaisia mahdollisuuksia päästä kiinni digitaaliseen yhteiskuntaan.