DNA avasi 5G-verkon Hämeenlinnassa

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Hämeenlinnaan. DNA:n 5G-palvelut ovat saatavilla Hämeenlinnan keskustassa ja Kaurialan, Myllymäen, Keinusaaren, Hakovuoren ja Visamäen alueilla sekä Innopolin lähiympäristössä.

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Hämeenlinnaan.

– DNA:n 5G-verkon rakentaminen on aloitettu myös Hämeenlinnassa, ja jatkuu tästä. Olemme samalla vahvistaneet myös 4G-verkkoamme ja valmistelemme sitä tulevaisuuden tarpeisiin, DNA:n radioverkkojohtaja Jarkko Laari kertoo.

Lähiaikoina DNA:n 5G-verkon peittoalue laajenee entisestään muun muassa Seinäjoella ja Vaasassa.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä Hämeenlinnan lisäksi tarjolla Espoossa, Heinolassa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Liedossa, Nokialla, Oulussa, Pirkkalassa, Porissa, Raahessa, Raisiossa, Raumalla, Ruskolla, Sipoossa, Tampereella, Turussa, Vantaalla ja Ylöjärvellä. DNA kehittää ja laajentaa kaikkia verkkojaan edelleen aktiivisesti.

Verkkoa rakennetaan päivittäin eri puolilla Suomea. DNA tekee jatkuvasti investointeja 5G- ja 4G-verkkojensa kehitykseen ja ylläpitoon. 5G-kyvykkyyden rakentaminen näkyy entistä parempana palvelunlaatuna myös 4G-verkossa.

radioverkkojohtaja Jarkko Laari, DNA Oyj, puh. 044 044 4949, jarkko.laari@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Hämeenlinnaan.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA selvitti, milloin ja miksi lapselle hankitaan puhelin ja mihin lapsi sitä käyttää4.8.2020 11:15:30 EESTTiedote

Melkein joka toisella ekaluokkalaisella on oma puhelin. Alakouluikäisten lasten mielestä puhelimella parasta on pelaaminen. Yläasteikäisistä käytännössä jokaisella on puhelin ja heidän mielestänsä uuden puhelimen hankkimisessa tärkeintä on, että malli on riittävän uusi. Muun muassa tällaisia asioita käy ilmi DNA:n koululaistutkimuksesta, jossa tänä vuonna vastaajina ovat myös lapset itse.

Päivitystöitä DNA:n kaapeliverkossa Huittisissa elokuun alusta28.7.2020 10:14:45 EESTTiedote

DNA käynnistää kaapeliverkon päivitystyöt Huittisissa maanantaina 3. elokuuta. Asennustyöt toteuttaa huittislainen Sähköliike E. J. Lehto. Päivityksellä kehitetään alueen kaapeliverkkoa, lisätään sen kapasiteettia ja varaudutaan tulevaisuuden palveluihin. Ensimmäisinä kohteina ovat Mommolan ja Torkin alueet. DNA toimittaa ennakkotiedon töiden aloituksesta kullakin alueella muun muassa tekstiviestillä suoraan asiakkaille.