DNA avasi 5G-verkon Kauniaisissa – väestöpeitto Suomessa jo yli 1,2 miljoonaa

DNA on avannut nopean 5G-verkkonsa Kauniaisiin. Syksyn aikana 5G-verkon kuuluvuutta on parannettu voimakkaasti myös pääkaupunkiseudun muilla alueilla. 5G-verkkoa rakennettaessa vahvistetaan myös 4G-verkkoa.

Kuva: DNA

”On suuri ilo toivottaa Kauniaisten asukkaat 5G-palveluidemme pariin. Kuuluvuus kaupungissa on varmistettu usean tukiaseman voimalla, ja ne täydentävät osaltaan vauhdikasta 5G-verkkomme leviämistä pääkaupunkiseudulla”, DNA:n radioverkkojohtaja Jarkko Laari kertoo.

Syksy on ollut kiireistä 5G-rakentamisen aikaa. Kauniaisten naapurikunnassa Espoossa 5G-peitto on vahvistunut etenkin rannikon tuntumassa, missä palvelualue yltää melko yhtenäisesti jo Otaniemestä Suomenojalle saakka. Juuri nyt myös itäisen Espoon 5G-kuuluvuus paranee päivä päivältä muun muassa Laajalahden, Perkkaan, Mäkkylän, Leppävaaran, Kilon ja Karakallion alueilla.

Rakentaminen on syksyn aikana ollut ripeää myös Vantaalla ja Helsingissä. Kantakaupungin kuuluvuuden lisäksi DNA:n 5G-palvelualue yltää melko yhtenäisesti jo Helsingin Laajasalosta Vuosaareen ja Vantaan Länsimäkeen saakka. 5G-peitto on vahva myös monin paikoin Pohjois-Helsingissä, kuten myös Vantaalla erityisesti Tikkurilan ja Lentokentän lähialueilla.

5G-verkon väestöpeitto jo yli 1,2 miljoonaa

DNA:n 5G-verkon peitto kattaa jo yli 1,2 miljoonaa ihmistä, ja 1,5 miljoonan väestöpeitto tullaan ylittämään vielä loppuvuoden aikana. Tavoitteen saavuttamiseksi verkkoa kehitetään jo olemassa olevilla alueilla, mutta avauksia tehdään myös uusille paikkakunnille. Loppuvuoden aikana kattava verkko on tarkoitus avata Järvenpäähän, Kaarinaan, Kangasalle, Keravalle, Naantaliin, Nurmijärvelle ja Tuusulan Hyrylään.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Kauniaisten lisäksi Espoossa, Heinolassa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Liedossa, Nokialla, Oulussa, Pirkkalassa, Porissa, Raahessa, Raisiossa, Raumalla, Ruskolla, Seinäjoella, Sipoossa, Tampereella, Turussa, Vaasassa, Vantaalla ja Ylöjärvellä.

Näiden 25 paikkakunnan lisäksi DNA:n 5G-verkko yltää paikallisemmalla peitolla jopa 30 muun kunnan alueelle, mikä tarkoittaa, että DNA:n 5G-yhteyden voi puhelimeensa saada jopa 55 paikkakunnalla. Näillä 30 paikkakunnalla verkkoa on kuitenkin pääasiassa rakennettu Koti 5G -asiakkaiden tarpeista lähtöisin. DNA tiedottaa uusista 5G-paikkakunnista silloin, kun 5G-verkko palvelee myös alueen tiheimmin asutuilla alueilla.

DNA:n myydyimpien puhelinten TOP 15 -listalla oli syyskuussa jo neljä 5G-puhelinta. 5G-malleja saa jo lähes kaikilta valmistajilta useissa eri hintapisteissä.

radioverkkojohtaja Jarkko Laari, DNA Oyj, puh. 044 044 4949, jarkko.laari@dna.fi

Lisätietoja 5G-verkostamme: www.dna.fi/5G

Kuva: DNA

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Useita uusia 5G-puhelimia DNA:lle myyntiin – 5G-malleja saa jo lähes kaikilta valmistajilta useissa eri hinnoissa14.10.2020 19:01:58 EESTTiedote

DNA:n tarjonta on kasvanut syys–lokakuun aikana lukuisilla uusilla 5G-puhelinmalleilla. OnePlus 8T 5G -puhelimen ennakkomyynti alkoi tänään kaikissa DNA:n myyntikanavissa. Lisäksi ennakkomyynti on käynnistynyt syys–lokakuun aikana Xiaomin Mi 10T 5G- ja Mi 10T Pro 5G -puhelimien sekä Sony Xperia 5 II 5G -puhelimen osalta. Nokia 8.3 5G -puhelimen varsinainen myynti alkoi lokakuun alussa.