DNA avasi 5G-verkon Raumalla ja laajensi Porin 5G-verkkoa

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Satakunnassa. DNA avasi 5G-verkkonsa Raumalla ja on laajentanut 5G-verkkoaan Porissa. Rauman 5G-palvelut ovat nyt saatavilla muun muassa Rauman keskustassa, Nummella ja Paroalhossa. Porin 5G-palvelut ovat puolestaan saatavilla muun muassa Hanhiluodossa, Karjarannassa ja Kirjurinluodossa. Rauman ja Porin 5G-verkkoja laajennetaan kesän mittaan myös uusille alueille.

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Satakunnassa. Tällä hetkellä Rauman 5G-palvelut ovat saatavilla Rauman keskustan lisäksi Nummella, Paroalhossa, Tarvonsaaressa, Vanhassa-Raumassa ja Kaarossa. ­­Porin 5G-palvelut ovat puolestaan saatavilla Hanhiluodossa, Karjarannassa, Kirjurinluodossa, Karhunpäässä, Malminpäässä, Riihikedossa, Linnassa, Teljässä ja Itätullissa. DNA toi ensimmäiset 5G-yhteydet Poriin jo viime kesänä SuomiAreenaa ja modernia kodintekniikkaa esittelevää DNA Älykotia varten.

– DNA:n 5G-verkon rakentaminen on edennyt Satakunnassa suunnitelmien mukaan. Lähiviikkoina laajennamme sekä Rauman että Porin 5G-verkkoja entisestään. Raumalla avaamme yhteyksiä muun muassa Lonsissa ja Sinisaaressa. Porissa 5G-verkkomme laajenee lähiaikoina muun muassa Pietniemeen ja Väinölään, DNA:n radioverkkojohtaja Jarkko Laari kertoo.

DNA varmistaa yhteyksien toimivuuden ja kapasiteetin riittävyyden jatkuvalla 5G- ja 4G-verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä. Verkkoa rakennetaan edelleen päivittäin eri puolilla Suomea ja verkonhallinta on hajautettu eri sijainteihin toimintavarmuuden takaamiseksi.

– Teemme jatkuvasti investointeja verkkojemme kuuluvuuden ja kapasiteetin parantamiseen. Näin voimme osaltamme huolehtia yhteiskunnan kannalta merkittävän verkkoinfrastruktuurin toimivuudesta ja kehittämisestä myös tämänhetkisessä poikkeustilanteessa, Laari jatkaa.

Lähikuukausina DNA:n 5G-verkko laajenee Lahteen, Ouluun, Jyväskylään, Kuopioon, Vaasaan, Hämeenlinnaan, Seinäjoelle, Heinolaan, Pirkkalaan ja Lempäälään.

5G-palvelut ovat tällä hetkellä tarjolla Rauman ja Porin lisäksi Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Sipoossa, Hyvinkäällä, Turussa, Ruskolla, Raisiossa, Liedossa, Tampereella, Nokialla ja Ylöjärvellä.

radioverkkojohtaja Jarkko Laari, DNA Oyj, puh. 044 044 4949, jarkko.laari@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

DNA launched a 5G network in Rauma and expanded the existing 5G network in Pori15.5.2020 10:40:00 EESTPress release

DNA has expanded its 5G network in Satakunta. DNA launched a 5G network in Rauma and expanded its 5G network in Pori. Rauma’s 5G services are now available in central Rauma, Nummi and Paroalho, among others. Pori’s 5G services are available in, for example, Hanhiluoto, Karjaranta and Kirjurinluoto. The 5G networks in Rauma and Pori will expand to even more areas during the summer.

DNA:n Digitutkimus: Lemmikit tulivat someen ja WhatsApp kasvattaa suosiotaan14.5.2020 11:07:10 EESTTiedote

Neljäsosa (26 %) suomalaisista seuraa sosiaalisessa mediassa eläinaiheisia tilejä ja liki viidesosa (18 %) kertoo julkaisevansa lemmikistään sisältöä oman sosiaalisen median tilinsä kautta. WhatsApp on Suomen käytetyin somekanava, ja sen suosio on edelleen kasvussa. Tämä selviää DNA:n tutkimuslaitos Nepalla maaliskuun lopulla teettämästä Digitaaliset elämäntavat -kyselytutkimuksesta, johon vastasi yli tuhat 16-74-vuotiasta suomalaista. *)

Survey: Finnish children have adjusted well to remote learning during COVID-19 crisis5.5.2020 09:03:15 EESTPress release

Finnish families with children have successfully adjusted to remote learning during the COVID-19 crisis. Parents estimate that their children have adopted devices and connections related to remote learning naturally, and families have also been satisfied with the remote learning materials that teachers have prepared. Families have found many types of good practices to help schoolwork at home until school premises open in mid-May.