DNA avasi 5G-verkon Vaasassa

DNA:n 5G-verkko on laajentunut Vaasassa, jossa 5G-palvelut ovat kattavasti saatavilla keskustan alueilla.

DNA avasi 5G-verkon Vaasassa

Tulevien viikkojen myötä 5G-verkon peittoalue laajenee Vaasan keskustassa edelleen, ja DNA:n suunnitelmissa on kasvattaa Vaasan 5G-palvelualuetta myöhemminkin tämän ja ensi vuoden aikana.

– DNA:n 5G-verkon rakentaminen on aloitettu myös Vaasassa, ja se jatkuu tästä. Olemme samalla vahvistaneet myös 4G-verkkoamme ja valmistelemme sitä tulevaisuuden tarpeisiin, DNA:n runko ja IP-verkkojen johtaja Ville Virtanen kertoo.

DNA:n verkkoja laajennetaan ja kehitetään päivittäin eri puolilla Suomea. Myös DNA:n 5G-verkon peittoalue laajenee jatkuvasti.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä Vaasan lisäksi tarjolla Espoossa, Heinolassa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Liedossa, Nokialla, Oulussa, Pirkkalassa, Porissa, Raahessa, Raisiossa, Raumalla, Ruskolla, Seinäjoella, Sipoossa, Tampereella, Turussa, Vantaalla ja Ylöjärvellä.

Ville Virtanen, johtaja, runko ja IP-verkot, puh. 044 220 3272, ville.virtanen@dna.fi

www.dna.fi/5G

DNA avasi 5G-verkon Vaasassa

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Finns prefer to watch streaming services on a TV screen15.9.2020 11:51:59 EESTPress release

A TV screen is still the most popular choice for keeping up with the content in paid streaming services. This is what DNA’s Digital Lifestyle survey*) reveals. DNA Hubi device, based on the open Android ecosystem, combines various streaming services in one place and enables you to watch shows on the large TV screen you have at home in the best possible quality. The latest application compatible with DNA Hubi is the new streaming service Disney+, which was launched in Finland today.

Suomessa katsotaan suoratoistopalveluja mieluiten tv-ruudulta – uusi Disney+ televisioon myös DNA Hubi -laitteella15.9.2020 11:51:09 EESTTiedote

Televisioruutu on edelleen suosituin valinta, kun halutaan seurata maksullisten suoratoistopalvelujen tarjontaa. Tämä selviää DNA:n Digitaaliset elämäntavat -kyselytutkimuksesta. *) Avoimeen Android-ekosysteemiin perustuva DNA TV Hubi -palvelu kokoaa erilaiset suoratoistopalvelut yhteen paikkaan ja mahdollistaa ohjelmien katselun kodin isolta tv-ruudulta parhaalla mahdollisella laadulla. Uusimpana sovelluksena DNA Hubi -laitteelle on saatavissa tänään Suomessa aloittanut uusi suoratoistopalvelu Disney+.

DNA examined the level of digitalisation in Nordic municipalities — Finland has a way to go when compared to its Nordic neighbours10.9.2020 12:00:00 EESTPress release

DNA examined Nordic municipalities’ capacity to launch and deploy new digital services in the era of 5G connections. In a comparison of 60 municipalities, the Danish town Aalborg was the most digitally advanced of the compared locations. Tampere was the only Finnish municipality to reach the top 10, while Oulu and Helsinki reached the top 20.