DNA ja BookIT tuovat prepaid-liittymiin markkinoiden nopeimman latauspalvelun

BookIT ja DNA syventävät yhteistyötään tuomalla yhdessä Nets Oy:n (entinen Luottokunta) kanssa tarjolle uuden mobiilimaksamiseen perustuvan prepaid-liittymien latauspalvelun. DNA Helppo Lataus -palvelu on ainutlaatuisen helppo tapa ladata saldoa sekä puhe- että dataprepaid-liittymiin. Palvelu tuo helpotusta arkeen, sillä saldon lataus tapahtuu sekunneissa eikä ole enää sidottu aikaan tai paikkaan.

DNA:n prepaid-liittymiin voi nyt ladata kätevästi ja nopeasti lisää saldoa tekstiviestivastauksella. Palveluun rekisteröidyttyään asiakas ei tarvitse lataamiseen internetiä, kauppaa eikä pankkiautomaattia. Uusi DNA Helppo Lataus -palvelu toimii sekä puhe- että dataprepaid-liittymissä. Palvelu on päätelaiteriippumaton ja toimii sekä kotimaassa että ulkomailla, kunhan puhelimessa on tekstiviestitoiminto. Veloitus tehdään asiakkaan maksu- tai luottokortilta.

Yhtä helppoa kuin tekstarin käyttö

Palvelun aktivoinnin jälkeen käyttäjä voi lisätä haluamansa saldon hetkessä tekstiviestillä. Kun palveluun rekisteröityneen asiakkaan jäljellä oleva saldo on loppumaisillaan, hän saa DNA Helppo Lataus -palvelusta automaattisesti tekstiviestin puhelimeensa. Asiakas vahvistaa haluamansa lataussumman yhdellä tekstiviestikirjaimella, ja saldo latautuu liittymälle välittömästi.

"Haluamme helpottaa prepaid-asiakkaidemme arkea tuomalla markkinoille uudenlaisia latauspalveluja. DNA Helppo Lataus on uniikki palvelumalli, joka mullistaa perinteisen lataustavan. Asiakasystävällinen ja helppokäyttöinen palvelu tuo myös lisää käyttöturvallisuutta prepaid-liittymiin, koska saldoa voi ladata milloin vain ja missä tahansa. Asiakkaiden helppo ja turvallinen puhelimenkäyttö on DNA:lle hyvin tärkeää. Olemme jo aiemmin tuoneet prepaid-puheliittymiin ominaisuuden, jossa liittymällä voi soittaa ennalta määriteltyihin numeroihin myös puheajan loputtua, ja uusi latauspalvelu laajentaa tätä turvaa", kertoo DNA:n puheliiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan.

"Palvelu on erityisen hyödyllinen myös lapsiperheille, sillä latausviestit voidaan valita toimitettavaksi vanhemman numeroon. Lapsen puheaika ei pääse yllättäen loppumaan, sillä järjestelmä lähettää ilmoituksen saldorajan alittumisesta valittuun numeroon ja vanhemmat voivat tehdä haluamansa saldolisäyksen välittömästi", Cedric Kamtsan kertoo.

Turvallinen kotimainen ratkaisu

Ladattavan saldon määrän hyväksyminen ja maksaminen on turvallista, sillä summan veloitus tapahtuu Nets Oy:n ja suomalaisen BookIT Oy:n kehittämällä eMobile-palvelulla asiakkaan maksu- tai luottokortilta. Palvelu pohjautuu keksijä Jukka Salosen kehittämään iSMS Älytekstiviesti® -teknologiaan.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, kun voimme syventää yhteistyötämme DNA:n kanssa uuden prepaid-latauspalvelun myötä", kertoo BookIT Oy:n johtaja Jussi Teeriaho. “Kehitimme yhteistyössä Netsin kanssa maailman helppokäyttöisimmän mobiilimaksamisen ratkaisun, ja DNA Helppo Lataus -palvelu on kerrassaan erinomainen sovelluskohde, sillä asiakas pystyy lataamaan lisää saldoa sekunneissa suoraan matkapuhelimellaan, ajasta ja paikasta riippumatta. Lataus käy kätevästi ja turvallisesti, koska puhelimen käyttäjä voidaan tunnistaa luotettavasti Älytekstiviestin® sisältämän sähköisen sormenjäljen avulla", Teeriaho kertoo.

"Suomalaisella mobiilipalvelulla on kansainvälistä kysyntää, sillä Älytekstiviestin® ansiosta lentojen check-in -palveluita, lippuostoja, mobiilimaksuja ja erilaisia tilauksia voidaan tehdä helposti ja turvallisesti nyt millä tahansa puhelimella ja mihin tahansa maailmankolkkaan. Älytekstiviestille® on myönnetty kymmeniä kansainvälisiä patentteja, mikä on erityisen tärkeätä juuri nyt kun keksinnön kansainvälinen kysyntä on ylittänyt kaikki odotukset", Jussi Teeriaho kertoo.

DNA Helppo Lataus -palvelun käyttäjä voi maksaa prepaid-latauksensa millä tahansa Visa- tai MasterCard-kortilla, joko debit- tai credit-ominaisuudella. "Tällaiset palvelut ovat hieno esimerkki erillisten, jo olemassa olevien palveluiden yhdistämisestä uudeksi, kuluttajalle helpoksi palvelukokonaisuudeksi”, toteaa sähköisistä kaupankäyntiratkaisuista vastaava Risto Hassinen Nets Oy:stä.

DNA Helppo Lataus -palvelun voi ottaa käyttöön osoitteessa www.dna.fi/helppolataus

Lisätietoja:

Puheliiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan, DNA Oy, puh. 044 906 2377, cedric.kamtsan@dna.fi
President Jukka Salonen, BookIT Oy, puh. (09) 4289 1098, jukka.salonen@bookit.net
Vice President Jussi Teeriaho, BookIT Oy, puh. 046 6000 900, jussi.teeriaho@bookit.net
Risto Hassinen, Nets Oy, puh. 050 357 2943, risto.hassinen@nets.eu

DNA:n viestintä: viestintäpäällikkö Riitta Luhtala, DNA Oy, puh. 044 044 1040, riitta.luhtala@dna.fi

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n viisi miljoonaa suomalaista tavoittava 3G-verkko laajenee edelleen, ja 4G-verkot ulottuvat koko ajan uusiin kaupunkeihin ja taajama-alueille. DNA:n liikevaihto vuonna 2011 oli 728 miljoonaa euroa ja liikevoitto 51 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli kolme miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. DNA ja WELHO ovat DNA Oy:lle rekisteröityjä tavaramerkkejä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi

BookIT Oy on vuonna 1999 perustettu yritys, joka on tehnyt useita mobiiliviestinnän helppokäyttöisyyttä parantavia ratkaisuja. Keksintö on suojattu kymmenillä kansainvälisillä patenteilla ja useat kansainväliset teknologiayritykset ovat lisensoineet BookIT:n teknologiaa omaan käyttöönsä. Suosituin mobiilipalvelu Suomessa on BookIT:n Älytekstiviesti® iSMS®, jolla vahvistetaan kuukausittain yli 2 miljoonaa kanta-asiakastarjousta, ajanvarausta, maksuveloitusta, matkalippua, pakettitoimitusta ja muita työtilauksia. www.bookit.net

Nets ja Luottokunta ovat nyt yhtä organisaatiota ja Luottokunta Oy on vaihtanut nimensä Nets Oy:ksi. Nets on Pohjoismaiden suurin ja Euroopan toiseksi suurin maksuratkaisuja, tietopalveluja ja digitaalisia turvaratkaisuja tarjoava konserni. Konserni työllistää 2 700 työntekijää viidessä maassa (Tanska, Suomi, Norja, Ruotsi, Viro) ja sen vuotuinen liikevaihto on 850 miljoonaa euroa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Kööpenhaminassa Tanskassa.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Study: Finnish companies need to improve their preparedness for cyber threats15.3.2024 10:00:00 EET | Press release

Rapidly evolving artificial intelligence, the ever-changing global situation, and hectic everyday life are challenging the cyber security of businesses and citizens on a daily basis. According to a Nordic survey commissioned by DNA’s parent company Telenor and conducted by the Norstat Group, Finnish business leaders recognise these challenges, but companies are insufficiently prepared for cyber threats.