DNA ja Vantaan kaupunki jatkavat ja laajentavat yhteistyötään tietoliikennepalveluissa

DNA ja Vantaan kaupunki ovat solmineet 3-vuotisen jatkosopimuksen nykyistäkin laajemman tietoliikennepalvelukokonaisuuden toimittamisesta Vantaan kaupungille. DNA toimittaa Vantaan kaupungille tietoliikenneratkaisut jatkossa kokonaispalveluna. Sopimus sisältää optiona myös kyberturvallisuuspalvelut.

Sopimuskausi on kestoltaan aluksi kolme vuotta, minkä jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Sopimuksen kokonaisarvo ensimmäisten kolmen vuoden ajalta on yli 8 miljoonaa euroa.

DNA:lta tilattu ratkaisu sisältää kokonaispalveluna mm. kaikki kaupungin liityntäyhteydet, toimipisteiden kiinteät ja langattomat lähiverkot (LAN ja WLAN), palomuuripalvelut sekä niiden yhteyteen toimitettavat internetyhteydet, verkkovaltuutusratkaisut ja mahdolliset lisäpalvelut sekä optiona myös kyberturvapalvelun.

”Iloitsemme voidessamme jatkaa pitkäaikaista yhteistyötämme Vantaan kaupungin kanssa. Jatkosopimus tuo kaupungin tietoliikenneverkon kehittämiseen merkittäviä lisävahvuuksia, kun voimme rakentaa palvelua yhtenäisenä kokonaisuutena, aina kyberturvallisuutta myöten”, sanoo DNA:n julkishallinnon myyntijohtaja Kenneth Grönroos.

"Vantaan kaupunki hakee ratkaisulla turvallista ja häiriötöntä tietoliikenneverkkoa, jonka varaan tulevaisuuden palveluita on hyvä rakentaa. Vantaan kaupunki tavoittelee kyberturvallisuus- ja pääsynvalvontaratkaisuilla palveluidensa turvallisuuden olennaista parantumista. Meillä on vahva ymmärrys toimittajan kanssa siitä, että digitalisaatio tarvitsee tuekseen erinomaisesti toimivat perusinfrastruktuuripalvelut”, toteaa Vantaan kaupungin konsernipalveluiden apulaiskaupunginjohtaja Martti Lipponen.

Vantaan kaupungin asiakkuus on ollut DNA:lla vuodesta 2014, jolloin yrityksille data- ja viestintäratkaisuja tarjonnut TDC siirtyi osaksi DNA:ta. Alun perin TDC:n ja Vantaan kaupungin välinen sopimus solmittiin vuonna 2011.

Kenneth Grönroos, myyntijohtaja, yritysmyynti, DNA Oyj, puh. 044 044 2617, kenneth.gronroos@dna.fi

Martti Lipponen, apulaiskaupunginjohtaja, Vantaan kaupunki, martti.lipponen@vantaa.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

DNA:n operaattorilaskutus nyt saatavilla App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostoksiin18.10.2017 13:30Tiedote

DNA tarjoaa asiakkailleen 18.10. alkaen mahdollisuutta maksaa App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostoksistaan suoraan matkapuhelinlaskulla tai prepaid-saldolla. Palvelu on saatavilla kaikille DNA:n postpaid- ja prepaid-puhelinliittymäasiakkaille Suomessa. Palvelun lanseeraus merkitsee dynaamista uutta askelta DNA:n mobiilimaksamisen palveluiden ja asiakaskokemuksen kehityksessä. Palvelun käyttö on yksinkertaista. DNA:n asiakkaat, joilla on uusi tai olemassa oleva Apple ID, voivat valita operaattorilaskutuksen ("Carrier Billing") maksutavakseen iPhone-, iPad-, iPod touch- tai Mac-laitteellaan haluamansa sovelluksen tiliasetuksissa tai tietokoneellaan iTunes-sovelluksessa. Uusi maksutapa tulee automaattisesti saataville, ja sen avulla voit tehdä heti ostoksia yhdellä painalluksella Apple-laitteillasi, Apple TV ja Apple Watch mukaan lukien. Lisätietoja operaattorilaskutuksen käyttöönotosta löydät osoitteesta www.dna.fi/appstore. Lisätietoja medialle:Cedric Kamtsan, johtaja, Hands

DNA carrier billing now available for App Store, Apple Music, iTunes and iBooks purchases18.10.2017 13:30Tiedote

Beginning Wednesday, 18 October, DNA will offer customers the option to pay for purchases in the App Store and for Apple Music, iTunes and iBooks, directly from their mobile phone account. The service will be available to all DNA’s customers in Finland for postpaid and prepaid mobile plans. The launch of the service sees DNA take a dynamic new step in the development of its financial services and customer service. Using the service is simple. DNA’s customers with a new or existing Apple ID select “Carrier Billing" as a payment method in your account settings for the App Store, Apple Music, iTunes and iBooks from their iPhone, iPad, iPod touch and Mac, or on iTunes from their PC. The new payment option will be configured automatically and immediately allows for one-tap purchasing from your Apple devices, including Apple TV and Apple Watch. For more information on how to set up carrier billing, please visit www.dna.fi/appstore (in Finnish). Further information for the media:Cedric Kamtsa