DNA ja Vantaan kaupunki jatkavat ja laajentavat yhteistyötään tietoliikennepalveluissa

DNA ja Vantaan kaupunki ovat solmineet 3-vuotisen jatkosopimuksen nykyistäkin laajemman tietoliikennepalvelukokonaisuuden toimittamisesta Vantaan kaupungille. DNA toimittaa Vantaan kaupungille tietoliikenneratkaisut jatkossa kokonaispalveluna. Sopimus sisältää optiona myös kyberturvallisuuspalvelut.

Sopimuskausi on kestoltaan aluksi kolme vuotta, minkä jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Sopimuksen kokonaisarvo ensimmäisten kolmen vuoden ajalta on yli 8 miljoonaa euroa.

DNA:lta tilattu ratkaisu sisältää kokonaispalveluna mm. kaikki kaupungin liityntäyhteydet, toimipisteiden kiinteät ja langattomat lähiverkot (LAN ja WLAN), palomuuripalvelut sekä niiden yhteyteen toimitettavat internetyhteydet, verkkovaltuutusratkaisut ja mahdolliset lisäpalvelut sekä optiona myös kyberturvapalvelun.

”Iloitsemme voidessamme jatkaa pitkäaikaista yhteistyötämme Vantaan kaupungin kanssa. Jatkosopimus tuo kaupungin tietoliikenneverkon kehittämiseen merkittäviä lisävahvuuksia, kun voimme rakentaa palvelua yhtenäisenä kokonaisuutena, aina kyberturvallisuutta myöten”, sanoo DNA:n julkishallinnon myyntijohtaja Kenneth Grönroos.

"Vantaan kaupunki hakee ratkaisulla turvallista ja häiriötöntä tietoliikenneverkkoa, jonka varaan tulevaisuuden palveluita on hyvä rakentaa. Vantaan kaupunki tavoittelee kyberturvallisuus- ja pääsynvalvontaratkaisuilla palveluidensa turvallisuuden olennaista parantumista. Meillä on vahva ymmärrys toimittajan kanssa siitä, että digitalisaatio tarvitsee tuekseen erinomaisesti toimivat perusinfrastruktuuripalvelut”, toteaa Vantaan kaupungin konsernipalveluiden apulaiskaupunginjohtaja Martti Lipponen.

Vantaan kaupungin asiakkuus on ollut DNA:lla vuodesta 2014, jolloin yrityksille data- ja viestintäratkaisuja tarjonnut TDC siirtyi osaksi DNA:ta. Alun perin TDC:n ja Vantaan kaupungin välinen sopimus solmittiin vuonna 2011.

Kenneth Grönroos, myyntijohtaja, yritysmyynti, DNA Oyj, puh. 044 044 2617, kenneth.gronroos@dna.fi

Martti Lipponen, apulaiskaupunginjohtaja, Vantaan kaupunki, martti.lipponen@vantaa.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

Distribution of Discovery and Eurosport pay-TV channels to DNA’s customers is at risk of being discontinued on 1 January8.12.2017 09:35Tiedote

DNA is preparing to discontinue the distribution of the Discovery and Eurosport pay-TV channels starting from 1 January 2018. This is due to the unreasonably high distribution fee increase demands that the television company Discovery has presented during the agreement negotiations, and the fact that the risk of discontinued distribution has already realised with several other operators in a similar situation.