DNA laskee urheilukanavapakettien hintoja väliaikaisesti ja tarjoaa elokuvia ja sarjoja pakettien tilaajille

Koronaviruksen aiheuttama tilanne vaikuttaa myös maksukanavien urheilusisältöihin. Useimmat urheilutapahtumat on siirretty myöhemmäksi ja sarjoja on keskeytetty. DNA on ilmoittanut laskevansa tilapäisesti useimpien urheilukanavapakettien tilaushintoja nykyisillä tilaajilla. Lisäksi sisällöltään muuttuneiden pakettien tilaajille on avattu urheilutauon ajaksi runsaasti muuta ohjelmatarjontaa – elokuvia ja sarjoja – koko perheelle.

Muutokset koskevat C More- ja Viasat-urheilukanavapaketteja DNA:lta tilaavia asiakkaita, jotka vastaanottavat kanavia DNA:n kaapeliverkossa, laajakaistan yli DNA TV Hubilla tai DNA TV -sovelluksella. Ne ovat voimassa urheilulähetysten tauon ajan.

”Tilanne on kaikin puolin erittäin valitettava ja vakava. Haluamme tässä poikkeuksellisessa tilanteessa kuitenkin varmistaa asiakkaillemme mahdollisimman kattavan ohjelmatarjonnan sekä tarjontaa vastaavan hinnoittelun”, sanoo DNA:n Laajakaista ja TV -liiketoiminnasta vastaava johtaja Jarno Haikonen.

Muutokset eivät edellytä tilaajilta erillisiä toimenpiteitä.

Elokuvia, sarjoja ja muuta koko perheen ohjelmasisältöä

• C More Sport -kanavapakettiin on lisätty kaikki C Moren elokuva- ja sarjakanavat, ja tilaajat saavat urheilutauon ajaksi käyttöönsä myös C More -suoratoistopalvelun koko elokuva- ja sarjatarjonnan.
  • Viasat Urheilu-, Viasat Jalkapallo-, Viasat Jääkiekko- ja Viasat Golf -kanavapaketteihin on lisätty kaikki Viasatin elokuva-, sarja- ja dokumenttikanavat, ja tilaajat saavat urheilutauon ajaksi käyttöönsä myös Viaplay-suoratoistopalvelun koko elokuva- ja sarjatarjonnan.
  • Viaplay Sport -kanavapaketin tilaajat saavat urheilutauon ajaksi palvelussa käyttöönsä myös kaikki Viaplay Total -paketin sisällöt.

Korvaava sisältö on lisätty paketteihin automaattisesti, mutta jos vastaanotin ei löydä uusia kanavia, DNA neuvoo tekemään uuden kanavahaun laitteen käyttöohjeen mukaisesti.

Väliaikaiset hinnanalennukset koskevat erikseen mainittujen urheilukanavapakettien nykyisiä tilaajia ja astuvat voimaan seuraavan laskutuskauden alusta, 1. huhtikuuta. Urheilukanavapakettien väliaikaisia hinnanalennuksia koskevat tarkemmat tiedot löytyvät asiakastiedotteesta (osoitelinkki alempana tiedotteessa). Muutoksista tiedotetaan lisäksi myös suoraan kanavapakettien tilaajille tekstiviestitse.

DNA huolehtii verkkojensa ja palvelujensa kapasiteetista toimintavarmuudesta

Vastuullisena toimijana DNA osallistuu omalla toiminnallaan koronaviruksen leviämisen hidastamiseen ja yhteiskunnan toimintakyvyn säilyttämiseen hallituksen ja THL:n linjausten mukaisesti.

”Huolehdimme toimintakyvystämme sekä verkkojemme ja palvelujen hyvästä laadusta myös näinä poikkeuksellisina aikoina", Haikonen painottaa.

Lue lisää: Asiakastiedote 17.03.2020 - DNA:n verkot kestävät liikenteen lisääntymisen – lue kysymykset ja vastaukset koronatilanteesta (ks. linkki alla)

johtaja Jarno Haikonen, DNA Oyj, Laajakaista ja TV -liiketoiminta, puh. 044 044 2058, jarno.haikonen@dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä.

Etätyöt näkyvät DNA:n verkkoliikenteen jatkuvana kasvuna ja kiireaikojen muutoksena – myös tietoturvasta hyvä huolehtia poikkeustilanteessa20.3.2020 13:02:59 EETTiedote

Muutoksia DNA:n verkkojen datankäytön määrässä alkoi näkyä jo viikko sitten torstaina. Tämän viikon alussa moni vetäytyi etätöihin, mikä nostatti mobiilidatan käyttöä entisestään. Koulujen sulkeutuminen keskiviikkona lisäsi jälleen etätöiden ja -opintojen määrää ja nostatti paluusuuntaista mobiilidataliikennettä peräti 87 prosentilla DNA:n matkaviestinverkossa. Lisääntyneen netinkäytön myötä myös tietoturvaan ja netikettiin on syytä kiinnittää huomiota.

DNA:n 5G laajentunut Turun seudulla – matkaviestinverkkojen liikenne kasvussa19.3.2020 08:00:00 EETTiedote

DNA:n 5G-yhteydet Turussa ja Turun seudulla ovat laajentuneet. 5G-yhteyksiä on otettu lisää käyttöön muun muassa Turun keskustassa, Moisiossa, Raisiossa, Ruskolla ja Liedossa. Tämänhetkinen poikkeustilanne on kasvattanut liikennettä DNA:n matkaviestinverkoissa. 5G- ja 4G-verkkojen jatkuva ylläpito ja kehitys varmistavat kuitenkin yhteyksien toimivuuden myös liikenteen kasvaessa.

DNA:n 5G-yhteydet laajentuneet pääkaupunkiseudulla - matkaviestinverkkojen toimivuus varmistetaan myös poikkeusoloissa17.3.2020 16:28:36 EETTiedote

DNA:n 5G-verkko on laajentunut pääkaupunkiseudulla Sipooseen, Espooseen sekä uusille alueille Helsingissä ja Vantaalla. Espoossa 5G-yhteydet on otettu ensimmäisenä käyttöön Tapiolassa ja Otaniemessä. Jatkuvalla 5G- ja 4G-verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä DNA pyrkii varmistamaan yhteyksien toimivuuden myös poikkeustilanteessa. DNA:n verkkoihin on varattu kapasiteettia myös kasvavia käyttöpiikkejä huomioiden, ja verkonhallinta on hajautettu eri sijainteihin toimintavarmuuden takaamiseksi.