DNA on toimialansa vastuullisin yritys Suomessa

DNA on kuluttajien arvion mukaan toimialansa vastuullisin yritys Suomessa. Näin toteaa Sustainable Brand Index uusimmassa tutkimuksessaan.

Kunniamaininta

Sustainable Brand Indexin vuosittainen tutkimus perustuu YK:n Global Compactin vastuullisuuden periaatteisiin ja kestävän kehityksen tavoitteisiin, ja se on alallaan Pohjoismaiden suurin riippumaton tutkimus.

Vastuullisuustyössä huomioidaan asiakkaiden odotukset

DNA:n vastuullisuusstrategiassa on neljä keskeistä osa-aluetta: digitaalinen yhdenvertaisuus, erinomainen työpaikka, ilmastoystävällinen liiketoiminta ja hyvä hallinto.

”Vastuullisuus on meille DNA:lla avainasia ja itsestäänselvä osa toimintaamme. Kehitämme aktiivisesti uusia tapoja huomioida henkilökuntamme hyvät työskentelyedellytykset, asiakkaidemme tyytyväisyys ja ympäristö. Maksamme kaikki verot Suomeen ja osallistumme näin koko yhteiskunnan kehittämiseen. Lisäksi panostamme vahvojen kumppaniemme SOS-Lapsikylän, Hope ry:n ja HelsinkiMission kanssa digitaalisen yhdenvertaisuuden edistämiseen”, sanoo DNA:n yritysvastuupäällikkö Hanna Haapakoski.

”Panostamme tietenkin myös kattaviin ja laadukkaisiin verkkoihin, nopeisiin yhteyksiin, helposti ymmärrettäviin tuotteisiin ja palveluihin sekä laadukkaaseen asiakaspalveluun. Ymmärrämme, että toimialamme palvelut ja ratkaisut voivat tuntua monen mielestä mutkikkailta, jopa vaikeilta. Lisäksi se on paha epäkohta, että kaikilla ei ole tarvittavia laitteita tai osaamista digitaalisessa yhteiskunnassa pärjäämiseksi”, Haapakoski jatkaa.

DNA on tehnyt Kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumuksen liiketoimintansa ilmastovaikutusten vähentämiseksi. Vuodesta 2014 DNA:n energianhankinnasta aiheutuvat päästöt ovat vähentyneet noin 40 prosenttia, mikä johtuu uusiutuvan energian käytöstä sekä radioverkon energiatehokkuuden kehittämisestä.

Suomen paras työpaikka ja perheystävällinen pörssiyhtiö

DNA valittiin helmikuussa 2019 Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -instituutin tutkimuksessa suurten organisaatioiden sarjassa, ja DNA on myös toistaiseksi Suomen ainoa Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -tunnuksen saanut pörssiyhtiö.

”Haluamme olla mukana tekemässä hyvää arkea ja työelämää, ja tämä tunnustus kannustaa meitä hurjasti. Kiitos kaikille tutkimukseen vastanneille!” Haapakoski iloitsee.

Sustainable Brand Index -tutkimus tehtiin vuoden 2019 tammi-maaliskuun aikana, ja Suomessa siihen vastasi 10 300 kuluttajaa. Kuluttajahaastatteluun perustuvassa tutkimuksessa selvitetään kuluttajien käsitystä yritysten vastuullisuudesta. Lisätietoja tutkimuksesta ja ranking-lista: www.sb-insight.com

Lisätietoja DNA:n vastuullisuudesta: https://corporate.dna.fi/raportointi

Lehdistötiedote 8.2.2019, DNA valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi: https://corporate.dna.fi/lehdistotiedotteet?type=stt2&id=69851590

Perheystävällinen pörssiyhtiö, Väestöliiton myöntämä tunnus: https://corporate.dna.fi/kulttuuri#perheystavallinen

yritysvastuupäällikkö Hanna Haapakoski, DNA Oyj, puh. 044 044 5206, hanna.haapakoski@dna.fi
DNA:n viestintä: puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Kunniamaininta

DNA on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Tehtävämme on tarjota tuotteita ja palveluita, jotka tekevät yksityis- ja yritysasiakkaidemme arjesta mutkatonta. DNA:lla on merkittävä yhteiskunnallinen rooli tärkeiden viestintäyhteyksien tarjoajana ja digitaalisen kehityksen mahdollistajana. DNA valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja liiketuloksemme 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA:n tutkimus: Putoaminen digikelkasta lisää eriarvoistumista25.3.2019 08:00:54 EETTiedote

Mahdollisuus käyttää älypuhelinta monipuolisesti on avain siihen, että kokevatko suomalaiset olevansa digitaalisesti yhdenvertaisia vai kokevatko he eriarvoistumista. DNA:n teettämän kyselytutkimuksen mukaan suurin osa suomalaisista (87 %) kokee olevansa ainakin jokseenkin yhdenvertaisia digitalisoituvassa Suomessa. Kuitenkin noin 10 prosenttia suomalaisista kokee olevansa digitaalisesti eriarvoisia. Yleisimpiä syitä eriarvoisuuden kokemukselle ovat osaamisen puute sekä iäkkyys, joka aiheuttaa vaikeuksia pysyä kehityksessä mukana.