DNA on yksi Euroopan parhaista työpaikoista

DNA on valittu yhdeksi Euroopan parhaista työpaikoista myöhään eilisiltana Tukholman kaupungintalolla järjestetyssä kansainvälisessä Great Place to Work -gaalassa. DNA sijoittui parhaana suomalaisyrityksenä suurten yritysten sarjassa sijalle 13. Palkinto on jatkoa DNA:n valinnalle Suomen parhaaksi työpaikaksi helmikuussa 2019.

Euroopan parhaat työpaikat 2019 julkistettiin myöhään eilen illalla gaalassa, joka pidettiin Tukholmassa. Mukana tutkimuksessa oli yli 1,3 miljoonaa työntekijää 2878 organisaatiosta ympäri Euroopan. Great Place to Work -tutkimuksessa arvioidaan työntekijöiden näkemyksiä johtajuudesta, luottamuksesta, organisaatiokulttuurista ja osallistamisesta.

- DNA:lla yhteishenki syntyy avoimesta työkulttuurista, jossa ihmiset ovat tärkeimpiä. Haluamme luoda työntekijöiden kanssa yhdessä luottamuksen ilmapiirin, jossa on helppo kertoa ajatuksia ja näkemyksiä. Luottamus on edellytys kehitykselle ja idearikkaan työkulttuurin syntymiselle, kuvaa DNA:n henkilöstöjohtaja Marko Rissanen.

DNA:n työkulttuurissa henkilökunnalle annetaan paljon vapautta ja vastuuta. Yhtiö haluaa myös vahvasti tukea perheen ja työn yhteensovittamista.

- Minulle kaikkein tärkein onnistumisen mittari on ollut se, että ihmiset kokevat työn ja vapaa-ajan olevan tasapainossa. Työ on vain yksi osa elämää. Perhe koskettaa meitä kaikkia. Olemmekin luoneet työskentelykulttuurin, jossa jokainen voi päättää oman työn tekemisensä paikoista ja ajoista joustavasti siten, että kunkin työntekijän arki sujuu mahdollisimman sujuvasti, avaa Marko Rissanen.

Perheystävällisyys toiminnan ytimessä

Esimerkki DNA:n uudenlaisista, perheystävällisistä käytännöistä on isovanhempainvapaa, jota yhtiö myöntää työntekijöilleen ensimmäisenä maailmassa. Isovanhemmaksi tuleva työntekijä on oikeutettu viikon mittaiseen palkalliseen isovanhempainvapaaseen.

- Monilla tuoreilla perheillä tukiverkosto saattaa olla kaukana. On tärkeää, että isovanhemmat voivat olla läsnä silloin, kun heitä tarvitaan. Vapaan avulla perheystävällisyyttä edistetään myös työuran myöhemmässä vaiheessa. Olemme saaneet tästä erittäin positiivista palautetta, ja kannustamme muitakin yrityksiä ottamaan isovanhempainvapaan käyttöön, Rissanen kertoo.

”DNA on kehittänyt yrityskulttuuriaan hyvin systemaattisesti ja pitkäjänteisesti jo vuosia. Yhtiö on onnistunut rakentamaan kehittymisen kulttuurin, joka ruokkii lisää onnistumisia ja vie kohti uusia ennätyksiä. Siitä vahvana osoituksena DNA sai nyt myös tunnustuksen yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista. DNA:n yrityskulttuurin kulmakivet ovat heidän vahvat arvot: nopea, mutkaton ja rohkea. Arvot ovat DNA:n toiminnan vankka perusta, jotka varmistavat laadukkaan ja arvoa tuottavan toiminnan sen kaikille sidosryhmille, ohjaten toimintaa kohti tavoitteita”, sanoo Great Place to Workin yrityskulttuuriasiantuntija Joni Sarpo.

DNA palkittiin vuonna 2019 Suomen parhaana työpaikkana Great Place to Work -tutkimuksen suurten yritysten sarjassa. DNA:lle myönnettiin viime vuonna ensimmäisenä ja edelleen ainoana suomalaisena pörssiyhtiönä Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -tunnus.

Kuva: Viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck ja henkilöstöjohtaja Marko Rissanen

henkilöstöjohtaja Marko Rissanen, DNA Oyj, puh. 044 2203 230, marko.rissanen@dna.fi

DNA on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Tehtävämme on tarjota tuotteita ja palveluita, jotka tekevät yksityis- ja yritysasiakkaidemme arjesta mutkatonta. DNA:lla on merkittävä yhteiskunnallinen rooli tärkeiden viestintäyhteyksien tarjoajana ja digitaalisen kehityksen mahdollistajana. DNA valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja liiketuloksemme 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti: Lähes kaikki lasten puhelimet ovat älypuhelimia ja niiden käytöstä on sovittu pelisäännöt7.8.2019 08:00:00 EESTTiedote

Koulutiellä on jälleen joukoittain uusia ekaluokkalaisia, joiden mielessä pyörii – kaiken muun uuden muistettavan ja opittavan lisäksi – se repussa tai taskussa huomiota vaativa uusi puhelin. Tyypillisimmin lapselle hankitaan ensimmäinen oma puhelin juuri kouluunmenon kynnyksellä, mutta Lähes puolet lapsista on käyttänyt älypuhelinta jo sitä aiemmin ja lähes kaikilla ala-asteikäisillä on sovittuna kännykkään liittyviä pelisääntöjä. Muun muassa tällaista käy ilmi DNA:n teettämästä koululaistutkimuksesta.

Takaisin arkirytmiin – DNA ja SOS-Lapsikylä modernisoivat kahdeksan klassikkosatua yhteisiin perhehetkiin5.8.2019 10:00:00 EESTTiedote

DNA:n ja SOS-Lapsikylän Satuillaan-kampanjassa tunnetut klassikkosadut tuodaan nykypäivään modernisoituina versioina. Tavoitteena on mahdollistaa lapsille ja vanhemmille yhteisiä hetkiä satujen parissa ja muistuttaa satujen tärkeydestä osana lapsen kehitystä. Kampanjan aikana julkaistaan kahdeksan modernisoitua klassikkosatua äänikirjoina ja teksteinä.

DNA to launch a 5G network in Pori11.7.2019 09:00:00 EESTPress release

DNA has built a smart home complete with 5G technology for this year’s SuomiAreena public debate forum in Pori. The company has been experimenting with 5G in Pori for a while, but the latest endeavour involves building a real-life 5G network in the centre of the city. A wider range of 5G services will become available for consumers once reasonably priced and more technologically advanced 5G devices hit the market, which is expected to happen at the beginning of next year.