DNA – the world leader in mobile data use per subscription

According to the latest report* from Tefficient, DNA is the world number one for mobile data use per subscription.

DNA’s per-subscription data transfer volume has continued to grow.

DNA’s mobile data volume was 23.5 gigabytes per subscription during the first half of this year, making DNA the current number one according to the latest report from Tefficient.

In practice, this number of gigabytes means either watching some 55 hours of videos or some 18 hours of HD quality video.

DNA’s per-subscription data transfer volume has continued to grow: In the first half of 2018, it stood at about 19.8 gigabytes per month, and had already reached 20.8 gigabytes per month for the full year. In 2017, DNA’s mobile data use per subscription was 15.9 gigabytes per month.

“Mobile data is popular, as networks and devices are getting better all the time and pricing is sensible. I believe this growth will continue well into the future, as new 4G subscribers are joining the network at a stable rate, the mobile network is becoming an increasingly important connection platform for internet services, and services are becoming more data intensive. In the future, 5G technology and even higher-quality network services will continue to increase data usage,” says Jarkko Laari, Director, Radio Networks at DNA.

DNA’s advanced network technology enables electricity consumption to reduce in proportion even though the use of mobile data increases all the time.

”All the electricity we buy directly is produced by renewable energy sources, and it is important to us that our networks are as energy efficient as possible”, says Jarkko Laari.

The majority of the data transferred via mobile networks arises from the use of a variety of video-based services, such as YouTube and Netflix.

*Source: Tefficient is an international analysis, benchmarking and consulting company in the telecommunications industry. You can download their latest report here: https://tefficient.com/mobile-data-operators-1h-2019/

Further information:

Jarkko Laari, Director, Radio Networks, DNA Plc., tel. +358 (0)44 044 4949, jarkko.laari@dna.fi

DNA Corporate Communications, tel. +358 (0)44 044 8000, communications@dna.fi

DNA’s per-subscription data transfer volume has continued to grow.

About DNA Oyj

DNA is a Finnish telecommunications group providing high-quality voice, data and TV services for communication, entertainment and working. DNA is Finland's largest cable operator and the leading pay TV provider. Our mission is to provide products and services that make our private and corporate customers' lives simple. As a telecommunications operator, DNA plays an important role in society by providing important communication connections and by enabling digital development. DNA was ranked as Finland's best place to work in 2019 in the Great Place to Work survey’s large companies category. In 2018, our net sales were EUR 912 million and our operating profit EUR 139 million. DNA has more than 4 million subscriptions in its fixed and mobile communications networks. The Group also includes DNA Store, Finland's largest retail chain selling mobile phones. DNA shares are listed on Nasdaq Helsinki Ltd. For further information, visit www.dna.fi or follow us on Twitter @DNA_fi and Facebook.

Subscribe to releases from DNA Oyj

Subscribe to all the latest releases from DNA Oyj by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from DNA Oyj

DNA:n myydyimmät puhelimet ja älykellot maaliskuussa 20201.4.2020 08:00:07 EESTTiedote

Maaliskuusta muodostui hyvin poikkeuksellinen kuukausi myös laitekaupan kannalta. Hyvän alkukuun jälkeen markkinassa myytiin puhelimia selvästi vertailuajankohtaa vähemmän, kun poikkeustilanne vei asiakkaiden aikaa muilta asioilta. Apple ja Samsung ottivat tuttuun tapaan eniten listasijoituksia älypuhelimien Top 15 -listalla, mutta ykköspaikkaa kuukaudesta toiseen hallussaan pitänyt Samsung sai nyt luovuttaa kärkisijan Applelle. Apple pitää kärkeä hallussaan myös älykellojen Top 10 -listalla.

DNA:n 5G laajentunut Tampereella ja Tampereen seudulla31.3.2020 08:30:00 EESTTiedote

DNA:n 5G-verkko Tampereella ja Tampereen seudulla on laajentunut. 5G-palvelut ovat saatavilla muun muassa Tampereen keskustassa, Tammelassa, Lielahdessa ja Hyhkyssä. Lisäksi Ylöjärvellä ja Nokialla on avattu lukuisia 5G-tukiasemia. Alkuvuoden mittaan 5G-verkon rakennustyöt jatkuvat ja laajenevat myös muualle Tampereen seudulle. Yhteyksien toimivuus varmistetaan jatkuvalla verkkojen ylläpidolla ja kehityksellä myös tämänhetkisessä poikkeustilanteessa.

Etätyöt näkyvät DNA:n verkkoliikenteen jatkuvana kasvuna ja kiireaikojen muutoksena – myös tietoturvasta hyvä huolehtia poikkeustilanteessa20.3.2020 13:02:59 EETTiedote

Muutoksia DNA:n verkkojen datankäytön määrässä alkoi näkyä jo viikko sitten torstaina. Tämän viikon alussa moni vetäytyi etätöihin, mikä nostatti mobiilidatan käyttöä entisestään. Koulujen sulkeutuminen keskiviikkona lisäsi jälleen etätöiden ja -opintojen määrää ja nostatti paluusuuntaista mobiilidataliikennettä peräti 87 prosentilla DNA:n matkaviestinverkossa. Lisääntyneen netinkäytön myötä myös tietoturvaan ja netikettiin on syytä kiinnittää huomiota.

DNA:n 5G laajentunut Turun seudulla – matkaviestinverkkojen liikenne kasvussa19.3.2020 08:00:00 EETTiedote

DNA:n 5G-yhteydet Turussa ja Turun seudulla ovat laajentuneet. 5G-yhteyksiä on otettu lisää käyttöön muun muassa Turun keskustassa, Moisiossa, Raisiossa, Ruskolla ja Liedossa. Tämänhetkinen poikkeustilanne on kasvattanut liikennettä DNA:n matkaviestinverkoissa. 5G- ja 4G-verkkojen jatkuva ylläpito ja kehitys varmistavat kuitenkin yhteyksien toimivuuden myös liikenteen kasvaessa.

DNA laskee urheilukanavapakettien hintoja väliaikaisesti ja tarjoaa elokuvia ja sarjoja pakettien tilaajille18.3.2020 19:03:12 EETTiedote

Koronaviruksen aiheuttama tilanne vaikuttaa myös maksukanavien urheilusisältöihin. Useimmat urheilutapahtumat on siirretty myöhemmäksi ja sarjoja on keskeytetty. DNA on ilmoittanut laskevansa tilapäisesti useimpien urheilukanavapakettien tilaushintoja nykyisillä tilaajilla. Lisäksi sisällöltään muuttuneiden pakettien tilaajille on avattu urheilutauon ajaksi runsaasti muuta ohjelmatarjontaa – elokuvia ja sarjoja – koko perheelle.