DNA toi myyntiin laadukkaat Anker-lataustuotteet – katso vinkit toimivaan lataukseen

Mobiililaitteiden käyttö on vahvasti yhden asian varassa: kaikkialla täytyy olla virtaa, ja laitteita pitää pystyä lataamaan missä tahansa. Uudet puhelimet tukevat yhä useammin pikalatausta, joten ne ansaitsevat myös veroisensa laturit. DNA kokosi tämän tiedotteen loppuun vinkit mobiililaitteiden toimivaan lataukseen. DNA on ensimmäisenä eurooppalaisena teleoperaattorina tuonut myyntiin korkealaatuiset ja turvalliset ANKER-latauslaitteet ja -kaapelit.

Matkapuhelimet ovat vain osa mobiiliin elämäntapaan kuuluvista laitteista – voimakkaassa kasvussa ovat myös esimerkiksi terveysteknologia ja päälle puettavat ns. wearables-tuotteet, kuten älykellot ja fitness-rannekkeet. Mobiili elämäntapa edellyttää, että nämä laitteet pysyvät virroissaan koko päivän.

Uudet puhelimet ja muut laitteet tukevat yhä useammin pikalatausta, mutta siitä ei ole hyötyä, jos käytössä on hitaasti lataavia latureita ja varavirtalaitteita. Muutaman vuoden vanhalla laturilla lataaminen on hyvin verkkaista, jopa niin, että puhelin ei juuri edes lataudu. Kun akku sitten tyhjenee kesken päivän, vaisulla teholla toimivasta varavirtalaitteesta on vain laiha lohtu.

”Suomalaisten matkapuhelinkanta uudistuu hyvin nopeasti. Kuluttajan tulisikin ymmärtää, että ne kotona pyörivät vanhat laturit ja varavirrat eivät tue pikalatausta, ja siten tämä uuden puhelimen hieno ominaisuus jää kokonaan hyödyntämättä”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

”Lataamiseen liittyvä kehitys on mennyt viime aikoina vauhdikkaasti eteenpäin. Oikeilla valinnoilla käyttäjä voi unohtaa lataushuolet. Kun henkilökohtainen mobiili-infra koostuu tehokkaista latauslaitteista, puhelinta ja muita mobiililaitteita ei ole mitään syytä jumittaa latauksen takia parkissa seinän vierellä.”

Aavikko muistuttaa, että myös turvallisuuteen kannattaa kiinnittää huomiota.

”Rispaantunut laturinjohto tai epäluotettava ”piraattilaturi” eivät lupaa hyvää, eikä latauksen toimimattomuus todellakaan ole tällöin ainoa huolenaihe. Aika ajoin on valitettavasti jouduttu lukemaan uutisia heikkolaatuisten latureiden aiheuttamista vaaratilanteista. Näistä otsikoista haluamme pitää suomalaiset poissa”, Aavikko painottaa.

Nopea toimitus suoraan Suomesta ja 18 kuukauden takuu

DNA on aloittanut yhteistyön arvostetun lataustuotebrändi Ankerin kanssa ensimmäisenä teleoperaattorina Euroopassa.

”Ankerin satsaus tuotteiden korkeaan laatuun ja turvaominaisuuksiin on meille erityisen tärkeää. Brändiä suositellaan varauksetta tuotteiden laadun vuoksi, ja olemmekin hyvin mielissämme voidessamme nyt tarjota Ankerin johtavat latausratkaisut kattavasti omissa myyntikanavissamme. Ankerin tuotteet vahvistavat entisestään DNA:n tarvike- ja lisälaitevalikoimaa”, Aavikko kertoo.

Ankerin patentoima MultiProtect-ominaisuus on yhdentoista erilaisen turvallisuus- ja suojausteknologian yhdistelmä, joka ehkäisee muun muassa ylikuumenemista, virtapiikkejä, ylilatausta ja ylipurkautumista. MultiProtect takaa turvallisuuden kaikille ladattaville laitteille ja – kaikkein tärkeimpänä – laitteiden käyttäjälle.

”Ankerille on erittäin suuri merkitys sillä, että pääsemme tuomaan markkinan nopeimmat lataustuotteet myös Suomeen. Kun tuotteemme ovat nyt saatavissa DNA:lta, kuluttajat voivat hankkia Anker-kaapelit, laturit ja virtalähteet helposti suoraan paikalliselta asiantuntijalta”, kertoo Anker Innovationsin toimitusjohtaja Steven Yang.

DNA:n verkkokaupassa on tarjolla laaja valikoima Ankerin latureita, kaapeleita, varavirtalähteitä ja kaiuttimia. Kaikissa DNA Kaupan myymälöissä on myynnissä Ankerin Qualcomm Quick Charge 3.0 -pikalataustekniikkaa tukeva pikalaturi ja 10050 mAh -varavirtalähde pikalatauksella sekä langaton latausalusta. Myymälöiden valikoima laajenee vielä tämän vuoden aikana. Laitteilla on 18 kuukauden takuu.

LISÄTIETOA: Lue alta DNA:n vinkit tehokkaaseen lataukseen

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi
Tuotepäällikkö Henri Ström, Motoral Oy, puh. 040 542 4991, henri.strom@motoral.fi

Tiesitkö tämän? DNA:n vinkit tehokkaaseen lataukseen

Pikalaturit

• Pikalaturilla – oli kyse sitten verkkovirtalaturista, autolaturista tai varavirtalähteestä – pikalatausta tukeva puhelin latautuu jopa monta kertaa nopeammin kuin perinteisellä tai iäkkäällä laturilla.

Verkkolaturit

• Vanhan laturin kohdalla latausongelmien syy ei välttämättä olekaan itse laturissa, vaan käytetty kaapeli on nähnyt elämää niin paljon, että laturin antama virta häviää matkalla. Nämä ongelmat korostuvat sitä enemmän mitä pidempi kaapeli on. Myös kaapelin rakenne ja paksuus vaikuttavat lataustehoon: mitä ohuempi kaapeli, sitä enemmän se vastustaa sähkövirran kulkua.
  • Uudet puhelimet tukevat yhä useammin pikalatausta, mutta ominaisuudesta ei ole hyötyä, jos käytettävä laturi ei sitä tue.

Vanhat autolaturit

• Vanhat autolaturit ovat kaikkein pahin latauksen pullonkaula, sillä niiden latausteho saattaa olla aivan mitätön. Kotona puhelin on laturissa usein pidemmän aikaa, usein koko yön yli, mutta autossa puhelin on latauksessa yleensä vain lyhyen hetken. Silloin tehokas ja nopea autolaturi on erittäin tärkeä, jotta puhelimen akkuun saadaan lisää varausta.

Varavirtalähteet

• Se, millä nopeudella varavirtalähde pystyy lataamaan puhelimen, on vain puolet kokonaisuudesta. Toinen puoli on varavirtalähteen kyky ottaa vastaan virtaa, eli kuinka nopeasti itse varavirtalähde latautuu. Myös varavirtalähteen lataaminen käy pikalaturilla nopeasti.
  • Oleellista on myös varavirtalähteen kyky vastaanottaa virtaa eli laitteen nimelliskapasiteetti. Halpa virtalähde ei useinkaan ota vastaan täyttä määrää virtaa, usein edes puolta ilmoitetusta määrästä. Mitä paremmat akkukennot, sitä parempi laite.
  • Korkealaatuinen litiumioniakku kestää ainakin 500 täyttä latauskertaa, ennen kuin akku alkaa heikentyä. Halvoissa varavirtalähteissä käytetyt heikompilaatuiset akkukennot heikkenevät nopeammin, mikä vaikuttaa merkittävästi varavirtalähteen kapasiteettiin.

Kaapelit

• Hukkuuko laturin hyöty huonoon tai vääränlaiseen kaapeliin? Vanhan laturin latausongelmien syy ei välttämättä olekaan itse laturissa, vaan käytetty kaapeli on nähnyt elämää niin paljon, että laturin antama virta häviää matkalla.
  • Pitkät kaapelit ovat suosittuja, koska puhelinta pitää pystyä käyttämään sohvalla, sängyssä tai muuten kaukana seinäpistokkeesta myös laitteen latauksen aikana. Mitä pidempi kaapeli, sitä enemmän latausongelma korostuu. Pitkillä ja heikompilaatuisilla kaapeleilla laturin hyöty voi hukkua täysin.
  • Osa halvoista kaapeleista saattaa aiheuttaa puhelimessa jopa virheilmoituksen riittämättömästä latausvirrasta.
  • Kaapeleiden puutteellinen suojaus tai rikkoutuminen voi aiheuttaa myös paloriskin.
  • Kaapeleissa tärkeää on kaapelin ja sen liittimien kesto käytössä, etenkin jos kaapeli kulkee mukana laukussa arkipäivän askareissa. Kaapeleihin kohdistuu vetoa, kiertoa, lämpötilanvaihteluita ja muuta rasitusta, joka kaikki lisää virtahäviötä. Vahvaakin kaapelia kannattaa kohdella hyvin.

Lähde: DNA

DNA on tuonut myyntiin ANKERin laadukkaat laturit, varavirtalähteet ja kaapelit, joissa on kiinnitetty erityistä huomiota tehoon, kestävyyteen ja turvallisuuteen.

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liikevoitto 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

ANKER on älykkään latausteknologian johtava brändi, joka tarjoaa tuotteita kotiin, autoon ja mobiilikäyttöön. ANKER on osa Anker Innovations Ltd -yhtiötä. Se perustettiin syyskuussa 2011 tuomaan kuluttajille edullisia ja korkealaatuisia mobiililatausratkaisuja, kuten akut, USB-kaapelit ja matkapuhelimen laturit. ANKER on noussut mobiililatauksen johtavaksi brändiksi, jonka tuotteilla on jo yli 20 miljoonaa käyttäjää ympäri maailman. Lisätietoa osoitteessa www.anker.com

ANKER-logo
ANKER PowerCore+ 10050
ANKER PowerCore+ 10050
ANKER PowerTouch 10
ANKER PowerPort+

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

Study: Finnish companies need to improve their preparedness for cyber threats15.3.2024 10:00:00 EET | Press release

Rapidly evolving artificial intelligence, the ever-changing global situation, and hectic everyday life are challenging the cyber security of businesses and citizens on a daily basis. According to a Nordic survey commissioned by DNA’s parent company Telenor and conducted by the Norstat Group, Finnish business leaders recognise these challenges, but companies are insufficiently prepared for cyber threats.