DNA TV-hubin myynti on alkanut

10.8.2017 10:00 | DNA Oyj

DNA TV-hubi ja kaukosäädin

DNA on aloittanut avoimen ekosysteemin Android TV -laitteen, DNA TV-hubin, myynnin. Laite yhdistää digiboksin, Google Cast -peilauksen ja tuo älypuhelimista tutun sovelluskaupan myös televisiolle. DNA TV-hubi on laite, joka yhdistää television katselun ja nettisovellukset, pelit ja musiikin yhdeksi helppokäyttöiseksi kokonaisuudeksi.

DNA TV-hubi on varustettu Android TV -käyttöjärjestelmällä, minkä ansiosta siinä toimivat mm. kaikkien kolmen isoimman kotimaisen tv-kanavan sovellukset Katsomo, Yle Areena ja Ruutu sekä niiden lisäksi YouTube ja Deezer sekä kattava joukko pelejä ja muita sovelluksia. Myös Netflix on tulossa laitteelle lähiaikoina. DNA TV-hubissa on lisäksi sisäänrakennettu Google Cast, jonka avulla puhelimesta tai tabletista voi helposti peilata sisältöjä televisioon. Sovellukset DNA TV-hubille ovat ladattavissa Google Play -sovelluskaupasta.

DNA:n kattava maksu-tv-tarjonta on luonnollisesti saatavilla myös DNA TV-hubille. DNA:n tarjoamissa kanavapaketeissa ja ohjelmakirjastoissa on tarjolla monipuolinen valikoima viihdettä ja urheilua, josta yhä suurempi osa on seurattavissa teräväpiirtona. DNA TV-hubilla DNA:n maksutelevisiotarjontaa voi katsoa antenni-, kaapeli- ja IPTV-jakeluna.

Android TV-käyttöjärjestelmä ja avoin sovelluskauppa mahdollistavat palveluvalikoiman kasvamisen sekä uusien ominaisuuksien kehittämisen laitteelle nopealla aikataululla.

TV-sisältöjä katsotaan yhä enemmän ja entistä monipuolisemmin

DNA:n keväällä teettämässä Digitaalinen elämäntapa -kyselytutkimuksessa selvisi, että enemmistölle suomalaisista (57 %) on tärkeää saada katsella tv-sisältöjä juuri silloin kun itselle sopii. Noin puolet (46 %) vastaajista koki tärkeäksi, että mobiililaitteille saatavissa olevat sovellukset ovat käytettävissä myös isolla tv-ruudulla. Erityisen tärkeänä nousi esiin tarve löytää sekä netin että tv:n tarjonnasta elokuvat, tv-sarjat, urheilulähetykset ja muut ohjelmat helposti ja samasta paikasta (55 % vastaajista, nuorista 15-24-vuotiaista 69 %).

”DNA TV-hubin ennakkomyynti osoitti, että Android TV -laitteelle ja uudenlaiselle tavalle katsoa televisiota on todella kysyntää. Olemme myyneet laitteita ennakkoon jo tuhansia kappaleita. Ihmiset ovat tottuneet sovelluksiin puhelimissaan, ja DNA TV-hubi tuo ne helposti myös televisioon”, sanoo DNA:n viihdeliiketoiminnassa johtajana toimiva Mikko Saarentaus.

TV-sisältöjen katselu kokonaisuudessaan on lisääntynyt entisestään ja samalla monipuolistunut nopeasti. Kolme kymmenestä (30 %) suomalaisesta kertoo DNA:n kyselyssä lisänneensä TV-sisältöjen katsomistaan viimeisen vuoden aikana. Erityisen paljon katseluaan ovat lisänneet nuoret (15-24-vuotiaat), joista peräti 42 % kertoo katselun lisääntyneen. Suuri osa tästä kasvusta tulee netin kautta katsottavasta sisällöstä.

DNA TV-hubilla voi katsoa kaikkia antenniverkon sekä DNA:n kaapeliverkon kanavia, ja siinä on HD- sekä 4K-tuki. DNA TV-hubista löytyy kaksi HD-viritintä, mikä mahdollistaa ohjelmien tallennuksen erikseen hankittavalle kovalevylle ja yhtäaikaisen katselun. DNA TV-hubi tekee mahdolliseksi maksu-tv-kanavien katselun IPTV-vastaanotolla laajakaistan kautta myös antenniverkon ja DNA:n kaapelitelevisioverkon näkyvyysalueen ulkopuolella. Laitteessa on ohjelmistopohjainen salaus maksutelevisiokanaville, minkä ansiosta erillistä TV-korttia ei tarvita.

Laitteen on DNA:lle valmistanut Sagemcom.

DNA TV-hubia myydään kaikissa DNA Kaupoissa ja muissa DNA:n jakelukanavissa. Näiden lisäksi DNA TV-hubin voi ostaa Powerista ja Gigantista.

DNA TV-hubia myydään seuraavilla tuotteilla:

• DNA TV netillä hintaan 38,90 €/kk, sisältäen DNA TV-hubin, 200M Valokuitu Plus tai 150M 4G nettiliittymän, DNA TV -sovelluksen mobiililaitteille ja 4000 tuntia verkkotallennustilaa. Määräaikaisen sopimuskauden (24 kk) kokonaishinta on 937,50 €*.
  • DNA TV hubilla hintaan 21,90 €/kk, sisältäen DNA TV-hubin, DNA TV -sovelluksen mobiililaitteille ja 4000 tuntia verkkotallennustilaa. Määräaikaisen sopimuskauden (24 kk) kokonaishinta on 529,50 €*.
  • DNA TV netillä alkaen 19,90 €/kk, DNA:n Valokuitu Plus taloyhtiölaajakaista-asiakkaille sisältäen DNA TV-hubin, 200M Valokuitu Plus -lisänopeuden, DNA TV -sovelluksen mobiililaitteille ja 4000 tuntia verkkotallennustilaa. Määräaikaisen sopimuskauden (24 kk) kokonaishinta on 481,50 €*.

* Tuotteiden kokonaishinnat sisältävät 3,90 € avausmaksun.

DNA TV-hubille erikseen ostettavan 1 teratavun kovalevyn hinta on 84 euroa (3,5 €/kk, 24 kk).

DNA TV-hubin ominaisuudet

• TV-kanavat HD-laadulla TV-ruudulle antenni-, kaapeli- ja IPTV jakelulla, 4K-tuki
  • TV-sisällöt laajakaistayhteyden kautta
  • Android TV -käyttöjärjestelmä
  • WiFi 3x3 ac dual band (2,4/5GHz)
  • Ethernet 10/100/1000 M
  • HDMI 2.0 (4096p60 asti)
  • USB 3.0 ulkoiselle kovalevylle ohjelmien tallentamiseen
  • USB 2.0 ulkoiselle muistitikulle
  • Bluetooth 4.1, BLE-tuki
  • Virittimet 2xDVB-T2/C
  • S/PDIF optinen äänilähtö
  • Laitteen sisäinen muisti 8GB, laajennettavissa ulkoisella USB:lla
  • Laitteen koko (LxSxK): 168x168x25 mm
  • Laitteen paino 0,53 kg

DNA TV-hubin käyttäminen vaatii laajakaistayhteyden.

Android TV, Google Play logo, Google Cast and YouTube are trademarks of Google Inc.
DNA, DNA TV ja DNA TV Hubi ovat DNA Oyj:n rekisteröityjä tavaramerkkejä.

Mikko Saarentaus, johtaja, viihdeliiketoiminta, DNA Oyj, puh. 044 549 0374, mikko.saarentaus@dna.fi

DNA TV-hubi ja kaukosäädin
DNA TV-hubi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

DNA has launched the new Android TV device, the DNA TV-hubi10.8.2017 10:02Tiedote

DNA’s open ecosystem Android TV hub, DNA TV-hubi, is now available. The device combines a set-top box, Chromecast built-in and a smart phone-style app store for TVs. DNA TV-hubi enables you to watch TV and use online applications, play games and listen to music via one easy-to-use system. DNA TV-hubi uses the Android TV operating system, so Katsomo, Yle Areena and Ruutu, the apps of the three major TV channels in Finland, are available on the system, as well as YouTube and Deezer and a wide range of games and other apps. Netflix will also become available for the device soon. DNA TV-hubi includes Chromecast built-in, which enables you to easily mirror contents from your smart phone or tablet to your TV. You can download applications for DNA TV-hubi from the Google Play app store. DNA's wide range of TV channels is also naturally available for DNA TV-hubi. DNA's channel package and programme library offerings include a wide range of entertainment and sports, with a continuously growing

DNA selvitti: Joka kolmas ekaluokkalainen pääsee itse valitsemaan ensimmäistä omaa puhelinta4.8.2017 09:00Tiedote

Tuleva koulujen alku näkyy kesällä puhelinkaupassa. Perheissä ennakoidaan ekaluokkalaisten koulutien alkua opettelemalla ensimmäisen oman kännykän käyttöä yhteistuumin. DNA:n uusimman esikoulu-ja kouluikäisten lasten ja nuorten puhelimen käyttötutkimuksen mukaan lapsen ensimmäinen puhelin maksaa tyypillisimmin 50-200 euroa ja hankitaan lapsen ollessa 6-7-vuotias. Jo kolmella neljästä (74 %) 7-vuotiaasta on puhelin. Ensimmäisen puhelimen hankinnan tärkein syy on perheen ja lapsen välisen yhteydenpidon parantaminen (70 % vastaajista). Toiseksi tärkein syy on lapsen turvallisuus (62 %). Vanhemmille valinnassa tärkeimpiä tekijöitä ovat hinta (61 %) ja helppokäyttöisyys (36 %). Jos lapset ovat itse saaneet vaikuttaa ensimmäisen puhelimensa valintaan, korostuu lapsen valinnassa (vanhempien kertoman mukaan) mahdollisuus ladata laitteeseen sovelluksia (51 %). Kyselyyn vastanneiden vanhempien lapsista joka kolmas (29 %) sai vaikuttaa ensimmäisen puhelimensa valintaan. Yleensä vanhemmat kuitenki