DNA TV-hubin myynti on alkanut

DNA TV-hubi ja kaukosäädin

DNA on aloittanut avoimen ekosysteemin Android TV -laitteen, DNA TV-hubin, myynnin. Laite yhdistää digiboksin, Google Cast -peilauksen ja tuo älypuhelimista tutun sovelluskaupan myös televisiolle. DNA TV-hubi on laite, joka yhdistää television katselun ja nettisovellukset, pelit ja musiikin yhdeksi helppokäyttöiseksi kokonaisuudeksi.

DNA TV-hubi on varustettu Android TV -käyttöjärjestelmällä, minkä ansiosta siinä toimivat mm. kaikkien kolmen isoimman kotimaisen tv-kanavan sovellukset Katsomo, Yle Areena ja Ruutu sekä niiden lisäksi YouTube ja Deezer sekä kattava joukko pelejä ja muita sovelluksia. Myös Netflix on tulossa laitteelle lähiaikoina. DNA TV-hubissa on lisäksi sisäänrakennettu Google Cast, jonka avulla puhelimesta tai tabletista voi helposti peilata sisältöjä televisioon. Sovellukset DNA TV-hubille ovat ladattavissa Google Play -sovelluskaupasta.

DNA:n kattava maksu-tv-tarjonta on luonnollisesti saatavilla myös DNA TV-hubille. DNA:n tarjoamissa kanavapaketeissa ja ohjelmakirjastoissa on tarjolla monipuolinen valikoima viihdettä ja urheilua, josta yhä suurempi osa on seurattavissa teräväpiirtona. DNA TV-hubilla DNA:n maksutelevisiotarjontaa voi katsoa antenni-, kaapeli- ja IPTV-jakeluna.

Android TV-käyttöjärjestelmä ja avoin sovelluskauppa mahdollistavat palveluvalikoiman kasvamisen sekä uusien ominaisuuksien kehittämisen laitteelle nopealla aikataululla.

TV-sisältöjä katsotaan yhä enemmän ja entistä monipuolisemmin

DNA:n keväällä teettämässä Digitaalinen elämäntapa -kyselytutkimuksessa selvisi, että enemmistölle suomalaisista (57 %) on tärkeää saada katsella tv-sisältöjä juuri silloin kun itselle sopii. Noin puolet (46 %) vastaajista koki tärkeäksi, että mobiililaitteille saatavissa olevat sovellukset ovat käytettävissä myös isolla tv-ruudulla. Erityisen tärkeänä nousi esiin tarve löytää sekä netin että tv:n tarjonnasta elokuvat, tv-sarjat, urheilulähetykset ja muut ohjelmat helposti ja samasta paikasta (55 % vastaajista, nuorista 15-24-vuotiaista 69 %).

”DNA TV-hubin ennakkomyynti osoitti, että Android TV -laitteelle ja uudenlaiselle tavalle katsoa televisiota on todella kysyntää. Olemme myyneet laitteita ennakkoon jo tuhansia kappaleita. Ihmiset ovat tottuneet sovelluksiin puhelimissaan, ja DNA TV-hubi tuo ne helposti myös televisioon”, sanoo DNA:n viihdeliiketoiminnassa johtajana toimiva Mikko Saarentaus.

TV-sisältöjen katselu kokonaisuudessaan on lisääntynyt entisestään ja samalla monipuolistunut nopeasti. Kolme kymmenestä (30 %) suomalaisesta kertoo DNA:n kyselyssä lisänneensä TV-sisältöjen katsomistaan viimeisen vuoden aikana. Erityisen paljon katseluaan ovat lisänneet nuoret (15-24-vuotiaat), joista peräti 42 % kertoo katselun lisääntyneen. Suuri osa tästä kasvusta tulee netin kautta katsottavasta sisällöstä.

DNA TV-hubilla voi katsoa kaikkia antenniverkon sekä DNA:n kaapeliverkon kanavia, ja siinä on HD- sekä 4K-tuki. DNA TV-hubista löytyy kaksi HD-viritintä, mikä mahdollistaa ohjelmien tallennuksen erikseen hankittavalle kovalevylle ja yhtäaikaisen katselun. DNA TV-hubi tekee mahdolliseksi maksu-tv-kanavien katselun IPTV-vastaanotolla laajakaistan kautta myös antenniverkon ja DNA:n kaapelitelevisioverkon näkyvyysalueen ulkopuolella. Laitteessa on ohjelmistopohjainen salaus maksutelevisiokanaville, minkä ansiosta erillistä TV-korttia ei tarvita.

Laitteen on DNA:lle valmistanut Sagemcom.

DNA TV-hubia myydään kaikissa DNA Kaupoissa ja muissa DNA:n jakelukanavissa. Näiden lisäksi DNA TV-hubin voi ostaa Powerista ja Gigantista.

DNA TV-hubia myydään seuraavilla tuotteilla:

• DNA TV netillä hintaan 38,90 €/kk, sisältäen DNA TV-hubin, 200M Valokuitu Plus tai 150M 4G nettiliittymän, DNA TV -sovelluksen mobiililaitteille ja 4000 tuntia verkkotallennustilaa. Määräaikaisen sopimuskauden (24 kk) kokonaishinta on 937,50 €*.
  • DNA TV hubilla hintaan 21,90 €/kk, sisältäen DNA TV-hubin, DNA TV -sovelluksen mobiililaitteille ja 4000 tuntia verkkotallennustilaa. Määräaikaisen sopimuskauden (24 kk) kokonaishinta on 529,50 €*.
  • DNA TV netillä alkaen 19,90 €/kk, DNA:n Valokuitu Plus taloyhtiölaajakaista-asiakkaille sisältäen DNA TV-hubin, 200M Valokuitu Plus -lisänopeuden, DNA TV -sovelluksen mobiililaitteille ja 4000 tuntia verkkotallennustilaa. Määräaikaisen sopimuskauden (24 kk) kokonaishinta on 481,50 €*.

* Tuotteiden kokonaishinnat sisältävät 3,90 € avausmaksun.

DNA TV-hubille erikseen ostettavan 1 teratavun kovalevyn hinta on 84 euroa (3,5 €/kk, 24 kk).

DNA TV-hubin ominaisuudet

• TV-kanavat HD-laadulla TV-ruudulle antenni-, kaapeli- ja IPTV jakelulla, 4K-tuki
  • TV-sisällöt laajakaistayhteyden kautta
  • Android TV -käyttöjärjestelmä
  • WiFi 3x3 ac dual band (2,4/5GHz)
  • Ethernet 10/100/1000 M
  • HDMI 2.0 (4096p60 asti)
  • USB 3.0 ulkoiselle kovalevylle ohjelmien tallentamiseen
  • USB 2.0 ulkoiselle muistitikulle
  • Bluetooth 4.1, BLE-tuki
  • Virittimet 2xDVB-T2/C
  • S/PDIF optinen äänilähtö
  • Laitteen sisäinen muisti 8GB, laajennettavissa ulkoisella USB:lla
  • Laitteen koko (LxSxK): 168x168x25 mm
  • Laitteen paino 0,53 kg

DNA TV-hubin käyttäminen vaatii laajakaistayhteyden.

Android TV, Google Play logo, Google Cast and YouTube are trademarks of Google Inc.
DNA, DNA TV ja DNA TV Hubi ovat DNA Oyj:n rekisteröityjä tavaramerkkejä.

Mikko Saarentaus, johtaja, viihdeliiketoiminta, DNA Oyj, puh. 044 549 0374, mikko.saarentaus@dna.fi

DNA TV-hubi ja kaukosäädin
DNA TV-hubi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

DNA carrier billing now available for App Store, Apple Music, iTunes and iBooks purchases18.10.2017 13:30Tiedote

Beginning Wednesday, 18 October, DNA will offer customers the option to pay for purchases in the App Store and for Apple Music, iTunes and iBooks, directly from their mobile phone account. The service will be available to all DNA’s customers in Finland for postpaid and prepaid mobile plans. The launch of the service sees DNA take a dynamic new step in the development of its financial services and customer service. Using the service is simple. DNA’s customers with a new or existing Apple ID select “Carrier Billing" as a payment method in your account settings for the App Store, Apple Music, iTunes and iBooks from their iPhone, iPad, iPod touch and Mac, or on iTunes from their PC. The new payment option will be configured automatically and immediately allows for one-tap purchasing from your Apple devices, including Apple TV and Apple Watch. For more information on how to set up carrier billing, please visit www.dna.fi/appstore (in Finnish). Further information for the media:Cedric Kamtsa

DNA:n operaattorilaskutus nyt saatavilla App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostoksiin18.10.2017 13:30Tiedote

DNA tarjoaa asiakkailleen 18.10. alkaen mahdollisuutta maksaa App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostoksistaan suoraan matkapuhelinlaskulla tai prepaid-saldolla. Palvelu on saatavilla kaikille DNA:n postpaid- ja prepaid-puhelinliittymäasiakkaille Suomessa. Palvelun lanseeraus merkitsee dynaamista uutta askelta DNA:n mobiilimaksamisen palveluiden ja asiakaskokemuksen kehityksessä. Palvelun käyttö on yksinkertaista. DNA:n asiakkaat, joilla on uusi tai olemassa oleva Apple ID, voivat valita operaattorilaskutuksen ("Carrier Billing") maksutavakseen iPhone-, iPad-, iPod touch- tai Mac-laitteellaan haluamansa sovelluksen tiliasetuksissa tai tietokoneellaan iTunes-sovelluksessa. Uusi maksutapa tulee automaattisesti saataville, ja sen avulla voit tehdä heti ostoksia yhdellä painalluksella Apple-laitteillasi, Apple TV ja Apple Watch mukaan lukien. Lisätietoja operaattorilaskutuksen käyttöönotosta löydät osoitteesta www.dna.fi/appstore. Lisätietoja medialle:Cedric Kamtsan, johtaja, Hands