DNA Oyj

DNA valittiin Pohjoismaiden parhaaksi Digimenestyjät 2018 -tutkimuksessa

Jaa
DNA on valittu Pohjoismaiden parhaaksi yritykseksi Digimenestyjät 2018 -tutkimuksessa. Viime vuonna DNA oli tutkimuksessa kakkostilalla.

Suomalainen teleoperaattori DNA on arvioitu Pohjoismaiden parhaaksi yritykseksi digitaalista kypsyyttä mittaavassa Digimenestyjät-tutkimuksessa. Magenta Advisory by BearingPoint -konsulttiyhtiön vuotuisessa tutkimuksessa arvioitiin tänä vuonna yli 200 yritystä Suomesta, Ruotsista ja Norjasta. Suomalaisia brändejä tutkimuksessa oli mukana 64.

Tutkimuksessa yrityksiä arvioitiin digitaalisuuden kuudella eri ulottuvuudella: digitaalinen markkinointi, digitaalinen tuotekokemus, verkkokauppa, asiakkuus, mobiilikokemus ja sosiaalisen median hyödyntäminen. Tutkimuksessa DNA:n digitaalisten kyvykkyyksien arvioitiin olevan kansainvälisten edelläkävijöiden tasolla.

Tutkimuksen mukaan DNA suoriutui lähes kaikista arvioiduista ulottuvuuksista erinomaisesti. Mobiilikokemuksessa DNA arvioitiin Pohjoismaiden parhaaksi teleoperaattoriksi. Sekä DNA:n mobiilisivut että -sovellukset arvioitiin kansainväliselläkin tasolla hyvin laadukkaiksi. Verkkokaupassa painon todettiin olevan mobiiliverkkokaupassa, jonka merkitys kasvaa kuluttajakäyttäytymisen muuttuessa.

”Otamme ilolla ja ylpeydellä vastaan tunnustuksen, josta voimme kiittää sekä osaavaa ja asiakaslähtöistä henkilöstöämme että kokeilemiseen kannustavaa työkulttuuriamme. Menestyksemme osoittaa hyvin sen, että digitaalisuutta on lähestyttävä ja kehitettävä asiakkaan tarpeiden ja käyttäytymisen kautta. Digimenestyminen perustuu asiakasymmärrykseen ja sen hyödyntämiseen, ja se hyödyttää nimenomaan asiakkaita”, summaa DNA:n Chief Digital Officer Kati Sulin.

Asiakasymmärryksen keskiössä on Sulinin mukaan asiakkaiden käytöksestä keräytyvä data, jota DNA tutkii ja jonka perusteella se tekee päätöksiä.

”Tutkimme suomalaisten mieltymyksiä myös vuosittaisessa digitaalinen elämäntapa -tutkimuksessa. Datasta näkyy selkeästi, että digitaalinen asiointi ja perinteinen paikan päällä asiointi ovat toisiaan täydentäviä eivätkä poissulkevia toimintatapoja.”

Myös vanhimman ikäryhmän eli 65–74-vuotiaiden suomalaisten digiasiointi on usein luontevaa – esimerkiksi veroilmoituksen he tekevät paljon mieluummin verkossa kuin paperilla. Kolme neljästä (75 %) vastaajasta kuitenkin kertoo haluavansa asioida monipuolisesti sekä kivijalassa että digitaalisesti, tilanteen ja asian mukaan.

”Emme pakota asiakkaita tiettyyn kanavaan. Seuraamme, miten ja missä asiakkaamme haluavat hoitaa asioitaan, ja pyrimme sitten palvelemaan heitä mahdollisimman hyvin, niin verkossa kuin kivijalassakin. Juuri dataohjautuvan asiakasymmärryksen ansiosta DNA pärjää kansainvälisestikin arvioituna”, Sulin toteaa.

Pohjoismaiden Digimenestyjät-tutkimus toteutettiin viidettä vuotta peräkkäin Suomessa. Ruotsi ja Norja olivat tutkimuksessa mukana toista vuonna. Tutkimuksessa mukana olleita yrityksiä arvioitiin 256 objektiivisen kriteerin avulla digitaalisuuden kuudella ulottuvuudella.

Lisätietoja medialle:

CDO Kati Sulin, DNA Oyj, puh. 044 044 3000, kati.sulin@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi


Digimenestyjät 2018 -tutkimusraportti: http://www.magentaadvisory.com/fi/2017/11/07/suomen-digimenestyjat-2018/



Kuvat

Lataa
Kati Sulin, CDO, DNA Oyj
Kati Sulin, CDO, DNA Oyj
Lataa
Kati Sulin, CDO, DNA Oyj
Kati Sulin, CDO, DNA Oyj
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

DNA Oyj
DNA Oyj
PL 10
01044 DNA

http://www.dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

DNA:n käyttämä 5G-verkko yltää nyt Etelä-Karjalassa liki joka kolkkaan11.4.2024 09:55:00 EEST | Tiedote

DNA:n käyttämän 5G-verkon rakennustyöt Etelä-Karjalassa ovat saavuttaneet pisteen, jossa 5G-verkon peitto yltää maakunnassa liki kaikkialle ja asukkaiden tavoittavuus lähestyy 100 prosentin tasoa heidän asuinpaikkojensa perusteella. Koko maan tasolla kuuluvuudessa on kuitenkin yhä alueellista vaihtelua, minkä vuoksi verkkoa parannetaan jatkuvasti. Tavoite on erityisesti maantieteellisen peiton vahvistaminen ja kasvattaminen. Laskennallisesti 5G-verkko tavoittaa noin 96 prosenttia suomalaisista koko maassa, yhteensä yli 250 paikkakunnalla. 5G-rakentamisen myötä paranevat myös 4G-yhteydet.

DNA’s 5G network now reaches almost every corner of South Karelia11.4.2024 09:55:00 EEST | Press release

DNA’s 5G network in South Karelia now reaches nearly all parts of the region, and coverage of the population is approaching 100% based on residents’ location. At the national level, however, there are still regional variations in coverage, which is why the network is constantly being improved. In particular, DNA’s goal is to reinforce and increase geographic coverage. The 5G network has a theoretical coverage of around 96% of Finland’s population in more than 250 localities. The construction of 5G infrastructure also improves 4G connections.

DNA:n 5G-verkko yltää nyt Kanta-Hämeessä liki joka kolkkaan – ja paranee yhä11.4.2024 09:55:00 EEST | Tiedote

DNA:n 5G-verkon rakennustyöt Kanta-Hämeessä ovat saavuttaneet pisteen, jossa 5G-verkon peitto yltää maakunnassa liki kaikkialle ja asukkaiden tavoittavuus lähestyy 100 prosentin tasoa heidän asuinpaikkojensa perusteella. Koko maan tasolla kuuluvuudessa on kuitenkin yhä alueellista vaihtelua, minkä vuoksi verkkoa parannetaan yhä jatkuvasti. Tavoite on erityisesti maantieteellisen peiton vahvistaminen ja kasvattaminen. Laskennallisesti 5G-verkko tavoittaa noin 96 prosenttia suomalaisista koko maassa, yhteensä yli 250 paikkakunnalla. 5G-rakentamisen myötä paranevat myös 4G-yhteydet.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye