DNA vie Yleisradion TV-kanavien jakelua koskevan tarjouspyynnön markkinaoikeuden käsiteltäväksi

Yleisradio Oy:n TV-kanavien DVB-T2-jakelupalveluita koskeva tarjouspyyntö on DNA:n näkemyksen mukaan hankintalain vastainen. Kyseessä on 26.2.2018 jätetty tarjouspyyntö YLE20170040.

DNA katsoo, että Yleisradion tarjouspyyntö suosii yhtä toimijaa ja on siten hankintalain vastainen.

”Tarjouspyynnön hankintakriteerit on koottu hankinnan kohteen kannalta toissijaisista tekijöistä, ja tarjouspyyntö on muotoutunut toista antenniverkon operaattoria kohtuuttomasti suosivaksi ja kilpailua estäväksi", toteaa DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen.

DNA:n antennitelevisioverkko on DVB-T2-standardin mukainen, ja sen palvelualue kattaa tällä hetkellä noin 85 prosenttia suomalaisista. VHF-taajuudella toimiva verkko hyödyntää matkaviestinverkon mastoja, mikä takaa laajan palvelualueen ja hyvän toimintavarmuuden. Verkkoratkaisu hyödyntää taajuuksia erittäin tehokkaasti. DNA:n antennitelevisioverkko on maailmanlaajuisesti ensimmäisiä DVB-T2-verkkoja, ja DNA:n innovatiivinen verkkoratkaisu mahdollistaa teräväpiirtotasoisten palvelujen tehokkaan jakelun Suomessa.

DNA ja Yle ovat sopineet Ylen HD-muotoisten tv-kanavien jakelusta vuonna 2016. Sopimus on voimassa vuoden 2026 loppuun saakka. DNA on jakanut Ylen kaikki HD-muotoiset kanavat antenniverkossaan jo vuoden 2014 tammikuusta lähtien.

Lisätietoa:

Pekka Väisänen, johtaja, kuluttajaliiketoiminta, DNA Oyj, puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi

DNA:n viestintä: puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA TV Vuokraamo rental store now offers all movies in HD quality – Nordisk Film catalogue as the latest addition25.9.2018 11:45Tiedote

The movie selection of the DNA TV service expands today as titles in the Nordisk Film catalogue are added to available rental movies. As of today, all Vuokraamo rental movies are available in HD quality. As consumers habits change, viewers are increasingly using broadband to watch rental movies. Consumers today want all TV content to be accessible in one place at any time, and viewable with the device of their choosing.