DNA Welho -liiketoiminta keskitetään yhteen yhtiöön

DNA keskittää kaapeli- ja antenniverkon televisioliiketoiminnan sekä kiinteän verkon laajakaistaliiketoiminnan 1. maaliskuuta yhteen yhtiöön, jonka nimeksi tulee DNA Welho Oy.

Antenniverkossa maksu-tv-palveluita tarjoava PlusTV (DigiTV Plus Oy) siirtyi syyskuussa 2013 DNA:n omistukseen. Osana DNA-konsernin viihdepalvelujen kehittämistä DNA yhdistää PlusTV:n ja DNA Welhon koko televisioliiketoiminnan sekä kiinteän verkon laajakaistaliiketoiminnan samaan yhtiöön 1.3.2014. Samassa yhteydessä DigiTV Plus Oy:n nimi vaihtuu DNA Welho Oy:ksi.

PlusTV:n tuote- ja palveluvalikoima paranee ja siirtyy maaliskuussa DNA Welho -brändin alle. Näin DNA:n koko televisioliiketoiminnalla ja kiinteän verkon laajakaistaliiketoiminnalla on jatkossa yksi selkeä brändi, DNA Welho, joka näkyy myös liiketoimintaa hoitavan tytäryrityksen nimessä.

"Muutoksen jälkeen tv- ja laajakaistaliiketoiminta on entistä selkeämpi kokonaisuus, jossa on kattava tuotevalikoima kaapeli-, antenni- ja laajakaistaverkkoon sekä laaja ja monipuolinen osaaminen. Muutos tukee DNA:n strategisia tavoitteita rakentaa Suomen laadukkainta viihdepalvelukokonaisuutta, jolla on myös jatkossa tutkitusti Suomen tyytyväisimmät asiakkaat", kertoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen.

Uudella nimellä jatkavaan yhtiöön siirtyvät kaikki DNA Welho -tuotemerkillä myytävät tuotteet ja palvelut sekä niihin liittyvät asiakkuudet ja henkilökunta. Siirrolla ei ole vaikutusta DNA-konsernin tulokseen eikä henkilöstön määrään.

DNA Welhon televisio- ja kiinteän verkon laajakaistapalvelujen sekä PlusTV:n televisiopalvelujen tilaajat siirtyvät DNA Welho Oy:n asiakkaiksi. Muutos ei vaikuta asiakassuhteeseen, mutta esimerkiksi asiakkaiden laskuilla palveluntarjoajan nimenä on jatkossa DNA Welho Oy. Asiakkaat saavat tiedon muutoksesta suoraan kotiinsa.

Teräväpiirtoa kaapelissa ja antennissa

DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. DNA:n kaapeliverkkoon kuuluu kaikkiaan noin 600 000 taloutta pääkaupunkiseudulla sekä Oulun, Lahden, Kuopion, Turun, Porin, Rauman ja Lohjan talousalueilla. DNA:n teräväpiirtokykyinen VHF-antenniverkko kattaa jo noin 85 prosenttia Suomen talouksista.

DNA:n ja PlusTV:n yhdistymisen ansiosta antennikodeissa voidaan nykyisellä kortilla seurata sekä VHF- että UHF-verkon maksu-tv-tarjontaa. Myös PlusTV:n tilaajat voivat käyttää kaikkia Antenna Ready HD -hyväksyttyjä teräväpiirtolaitteita ja seurata DNA:n antenniverkon teräväpiirtokanavia.

"Antennikodin tv-vastaanotto kannattaa ajanmukaistaa nyt, sillä esimerkiksi alkaneen vuoden kaikki merkittävimmät urheilutapahtumat televisioidaan teräväpiirtona - kuten Sotshin talviolympialaiset, Formula 1 -kausi, jääkiekon MM-kisat ja jalkapallon MM-kisat. Teräväpiirtotarjontaa on sekä maksu-tv-kanavilla että Ylen uusilla maksuttomilla HD-kanavilla", Väisänen kertoo.

Uudistuneiden pakettien kaikkia kanavia - teräväpiirtotarjontaa myöten - pääsee seuraamaan DNA:n antenniverkon näkyvyysalueella, kun kiinteistössä on DNA:n lähettimeen suunnattu VHF-antenni ja kotona Antenna Ready HD -merkitty vastaanotin.

Lisätietoja:
kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen, DNA Oy puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Matkaviestinverkon tiedonsiirto yleistyy edelleen nopeasti, ja DNA:n 3G- ja 4G-verkkoihin rakennetaankin jatkuvasti lisää nopeutta, kapasiteettia ja tukiasemia. DNA:n liikevaihto vuonna 2012 oli 769 miljoonaa euroa ja liikevoitto 56 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli kolme miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. DNA ja WELHO ovat DNA Oy:lle rekisteröityjä tavaramerkkejä. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.

Tutkimus: Hyvinvoinnin mittaaminen ja ruokaostokset netistä nosteessa – aktiivisuusranneke tai älykello jo joka neljännen taloudessa15.5.2019 10:00:32 EESTTiedote

Oman hyvinvoinnin mittaaminen digilaitteilla lisääntyy, ja useampi kuin joka kolmas käyttää jo hyvinvointisovelluksia, selviää DNA:n tuoreesta Digitaaliset elämäntavat -tutkimuksesta. Tämä näkyy myös laitetasolla, sillä aktiivisuusranneke tai älykello löytyy jo joka neljännen (26 %) suomalaisen taloudesta. Hyvinvoinnin digitaalinen mittaaminen kiinnostaa erityisesti kaksi- ja kolmekymppisiä. Myös ruokaostosten tekeminen verkossa on lyömässä läpi. Ruokaostosten teko on lisääntynyt DNA:n kyselyssä kahdessa vuodessa, ja nyt noin joka kolmas on ostanut ruokaa netistä.