DNA:n 5G-verkko laajentunut merkittävästi pääkaupunkiseudulla – laajamittainen rakentaminen jatkuu edelleen

DNA:n 5G-verkko on laajentunut merkittävästi Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. Jo alkuvuodesta eri puolilla pääkaupunkiseutua avattu 5G-verkko on nyt aiempaa kattavampi, ja nopea laajentuminen jatkuu edelleen.

Kuva: DNA

Elokuun aikana lukuisia uusia 5G-tukiasemia on avattu muun muassa Helsingin Puistolassa, Tapanilassa, Tapulikaupungissa, Suutarilassa, Maunulassa, Pakilassa ja Pirkkolassa. Kuuluvuutta on parannettu aiemmin kesällä myös Kontulassa ja Myllypurossa.

Suuria parannuksia 5G-kuuluvuudessa on heinä–elokuussa tehty myös Vantaalla, erityisesti Tikkurilassa ja lähialueilla sekä Kivistössä ja lähialueilla.

Espoossa verkon kuuluvuutta on parannettu erityisesti Friisilän, Haukilahden, Matinkylän, Niittykummun, Olarin Otaniemen ja Tapiolan alueilla.

– Espoon ja Vantaan laajamittaisempi verkkorakentaminen on nyt todella käynnistynyt ja etenee sujuvasti. 5G-verkkomme laajenee myös Kauniaisiin vielä alkavan syksyn aikana, DNA:n radioverkkojohtaja Jarkko Laari kertoo.

DNA:n 5G-verkko tulee ylittämään miljoonan ihmisen väestöpeittorajan jo lähiviikkoina. Samalla kun 5G-verkkoa rakentuu, parannetaan myös olemassa olevaa 4G-verkkoa.

DNA:n 5G-palvelut ovat tällä hetkellä Helsingin, Espoon ja Vantaan lisäksi tarjolla Heinolassa, Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lahdessa, Liedossa, Nokialla, Oulussa, Pirkkalassa, Porissa, Raahessa, Raisiossa, Raumalla, Ruskolla, Seinäjoella, Sipoossa, Tampereella, Turussa, Vaasassa ja Ylöjärvellä.

radioverkkojohtaja Jarkko Laari, DNA Oyj, puh. 044 044 4949, jarkko.laari@dna.fi

Peittokartta ja lisätietoa: www.dna.fi/5G

Kuva: DNA

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Finns prefer to watch streaming services on a TV screen15.9.2020 11:51:59 EESTPress release

A TV screen is still the most popular choice for keeping up with the content in paid streaming services. This is what DNA’s Digital Lifestyle survey*) reveals. DNA Hubi device, based on the open Android ecosystem, combines various streaming services in one place and enables you to watch shows on the large TV screen you have at home in the best possible quality. The latest application compatible with DNA Hubi is the new streaming service Disney+, which was launched in Finland today.

Suomessa katsotaan suoratoistopalveluja mieluiten tv-ruudulta – uusi Disney+ televisioon myös DNA Hubi -laitteella15.9.2020 11:51:09 EESTTiedote

Televisioruutu on edelleen suosituin valinta, kun halutaan seurata maksullisten suoratoistopalvelujen tarjontaa. Tämä selviää DNA:n Digitaaliset elämäntavat -kyselytutkimuksesta. *) Avoimeen Android-ekosysteemiin perustuva DNA TV Hubi -palvelu kokoaa erilaiset suoratoistopalvelut yhteen paikkaan ja mahdollistaa ohjelmien katselun kodin isolta tv-ruudulta parhaalla mahdollisella laadulla. Uusimpana sovelluksena DNA Hubi -laitteelle on saatavissa tänään Suomessa aloittanut uusi suoratoistopalvelu Disney+.

DNA examined the level of digitalisation in Nordic municipalities — Finland has a way to go when compared to its Nordic neighbours10.9.2020 12:00:00 EESTPress release

DNA examined Nordic municipalities’ capacity to launch and deploy new digital services in the era of 5G connections. In a comparison of 60 municipalities, the Danish town Aalborg was the most digitally advanced of the compared locations. Tampere was the only Finnish municipality to reach the top 10, while Oulu and Helsinki reached the top 20.