DNA:n isovanhempainvapaa palkittiin Vuoden työelämätekona

DNA:n lanseeraama isovanhempainvapaa palkittiin vuoden työelämätekona Ilmarisen järjestämässä 100 tekoa -kampanjassa. Kampanjassa Ilmarinen haastoi yritykset ja muut organisaatiot tekemään 100 tekoa paremman työyhteisön puolesta itsenäisyyden juhlavuoden kunniaksi. DNA:n isovanhempainvapaa sai kampanjan äänestyksessä eniten ääniä.

Vuoden 2017 alusta alkaen DNA on tarjonnut ensimmäisenä yrityksenä Suomessa kaikille isovanhemmaksi tuleville työntekijöilleen viikon palkallisen vapaan, joka on tarkoitus käyttää perheen yhdessäoloon.

"Olemme erittäin iloisia, että ainutlaatuinen isovanhempainvapaamme valittiin Vuoden työelämäteoksi. DNA:n strategisena tavoitteena on olla erinomainen työpaikka, ja haluamme kiinnittää huomiota perheystävällisyyteen ja hyvinvointiin myös uran myöhemmässä vaiheessa. Kiitos kaikille meitä äänestäneille", kertoo DNA:n henkilöstöjohtaja Marko Rissanen.

Lyhyessä ajassa jo vajaa 20 DNA:laista mummoa ja pappaa on pitänyt isovanhempainvapaata ja useat odottelevat jo omaansa. Isovanhempainvapaa on otettu vastaan erittäin myönteisesti henkilöstön keskuudessa ikään katsomatta.

"On ollut mukava huomata, että sekä miehet että naiset ovat hyödyntäneet isovanhempainvapaata. Isovanhempi-ikäisiä DNA:laisia on yli 500, joten lomia varmasti pidetään myös jatkossa", Marko jatkaa.

”Teko on oiva osoitus työn ja vapaa-ajan yhdistämisestä ja perheystävällisistä arvoista. Kiitosta teko saa myös henkilöstön kuulemisesta, sillä aloite isovanhempainvapaaseen tuli alun perin henkilöstöltä ja se vietiin ennakkoluulottomasti ja ketterästi käytäntöön”, palkintoperusteluissa todetaan.

DNA on mukana Väestöliiton Perheystävällinen työpaikka -hankkeessa, jolla pyritään edistämään perheystävällisiä toimintamalleja työpaikoilla. ”Pyrimme jatkuvasti miettimään uusia tapoja edistää perheystävällisyyttä ja joustavuutta työskentelyssä. Osana hanketta olemme isovanhempainvapaan käyttöönoton lisäksi muun muassa laajentaneet asiakaspalvelun etätyömahdollisuuksia merkittävästi ja kannustaneet myös miehiä pitämään pidempiä perhevapaita", Marko ynnää.

henkilöstöjohtaja Marko Rissanen, DNA Oyj, puh. 044 220 3230 marko.rissanen@dna.fi

Ilmarisen100 tekoa -kampanja: https://www.ilmarinen.fi/100tekoa/

Perheystävällinen työpaikka -hanke: http://www.perheystavallinentyopaikka.fi/

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

DNA introduces high-quality Anker charging products - Check out DNA’s tips for efficient charging29.1.2018 12:05Tiedote

Without exception, all mobile devices rely on a single thing. They all need to have power, and it must also be possible to charge them anywhere. Increasingly, new telephones support rapid charging, which is why they also deserve chargers worthy of them. DNA has put together tips for the optimal charging of mobile devices at the end of this bulletin. As the first telecom operator in Europe, DNA has introduced the high-quality and safe Anker chargers and cables.