DNA:n kaapeliverkon päivitystyö Lohjalla ja sen ympäristökunnissa on valmistunut

DNA on tehnyt kaapeliverkon päivitystöitä Lohjalla, Nummelassa, Karkkilassa ja Vihdissä. Viime vuoden kesällä käynnistetty työ on nyt saatu päätökseen suunnitelman mukaisesti koko alueella. Mittavalla päivityksellä on kehitetty alueen kaapeliverkkoa, lisätty sen kapasiteettia ja varauduttu tulevaisuuden palveluihin.

Verkkoa on päivitetty alue kerrallaan. Työt aloitettiin Lohjalta viime vuoden heinäkuussa, ja projekti saatiin päätökseen kesäkuun alkupäivinä, kun Vihdin kirkonkylän ja Karkkilan työt valmistuivat.

DNA:n kaapeliverkko on kuluneen vuoden aikana päivitetty DNA Valokuitu Plus -verkoksi, joka mahdollistaa jopa gigaluokan laajakaistanopeudet ilman mitään muutostöitä taloyhtiön sisäverkossa. Jo lähivuosina DNA Valokuitu Plus -verkossa ovat mahdollisia usean gigan yhteydet jopa kymmeneen gigaan asti.

DNA on tiedottanut töiden aluekohtaisesta etenemisestä nettisivujensa lisäksi myös toimittamalla tietoa kiinteistöjen postilaatikkoihin tai ilmoitustauluille. Ennakkotieto päivitystöistä ja töiden valmistumiskuittaus on toimitettu mahdollisuuksien mukaan myös tekstiviestillä asiakkailleen kulloinkin työn kohteena olevilla alueilla.

DNA:n kuitupohjaisessa kiinteässä verkossa on huippunopean laajakaistan lisäksi tarjolla myös yli 170 televisiokanavaa, mukaan lukien yli 50 HD- eli teräväpiirtokanavaa.

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

Distribution of Discovery and Eurosport pay-TV channels to DNA’s customers is at risk of being discontinued on 1 January8.12.2017 09:35Tiedote

DNA is preparing to discontinue the distribution of the Discovery and Eurosport pay-TV channels starting from 1 January 2018. This is due to the unreasonably high distribution fee increase demands that the television company Discovery has presented during the agreement negotiations, and the fact that the risk of discontinued distribution has already realised with several other operators in a similar situation.