DNA:n kesäkonsertti SuomiAreenalla viihdyttää jälleen televisiokatsojia kautta maan

SuomiAreenan pääyhteistyökumppani DNA järjestää tapahtumassa aiempien vuosien tapaan näyttävän kesäkonsertin. Keskiviikkona 18. heinäkuuta Porissa järjestettävässä konsertissa ovat esiintyjinä kotimaiset huippuartistit Pete Parkkonen, Jonna Tervomaa ja Olavi Uusivirta. Tilaisuus on lisäksi katsottavissa televisiosta.

DNA toimii jo viidettä vuotta SuomiAreenan pääyhteistyökumppanina 16.-20.7.2018 toimittaen tilaisuuteen kattavat tietoliikenneyhteydet. Lisäksi DNA toteuttaa aiempien vuosien tapaan SuomiAreenalle oman televisiokanavan, SuomiAreenaTV:n*. DNA tuo myös Porin keskustan keskeisille paikoille suuret näytöt, joista SuomiAreenan tapahtumia on mahdollista seurata.

Huippuviihdettä Porin illassa ja kaikille televisiokatsojille

- Järjestimme myös viime vuonna jo perinteeksi muodostuneen viihteellisen kesäkonsertin osana SuomiAreena-yhteistyötämme. Tämä osoittautui kaikkien aikojen yleisömenestykseksi ja keräsi paikan päälle lähes 9000 katsojaa sekä television äärelle noin 200 000 katsojaa. Haluammekin jatkaa tätä perinnettä ja siten toteutamme vastaavan konsertin tänäkin vuonna. Hienoa on myös se, että MTV on ilmoittanut esittävänsä kesäkonsertin jälleen myös kaikkien televisiokatsojien iloksi parhaaseen katseluaikaan lauantai-iltana heti tapahtumaviikon päätteeksi, DNA:n viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck kommentoi.

DNA:n kesäkonsertti järjestetään SuomiAreenan Purje-lavalla, Porin Raatihuoneenpuistossa keskiviikkona 18. heinäkuuta klo 18.30. Viihteellisessä kesäkonsertissa esiintyvät kotimaiset huippuartistit Pete Parkkonen, Jonna Tervomaa ja Olavi Uusivirta. Tilaisuuden juontavat koomikko Jaakko Saariluoma ja DNA:n viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck.

DNA:n konsertti "Tähdet Porin illassa" on katsottavissa suorana lähetyksenä SuomiAreenaTV -kanavalta 18. heinäkuuta. Tilaisuuden taltiointi esitetään MTV3-kanavalla lauantaina 21. heinäkuuta klo 20.

DNA tuo Poriin myös Älykodin sekä Roope Salmisen luotsaaman keskustelutilaisuuden

Keskiviikon kesäkonsertin lisäksi DNA järjestää tiistaina 17. heinäkuuta klo 13 Antinkatu 5:ssä Roope Salmisen johdolla keskustelevan yleisötapahtuman. Älykoti ja 5 sukupolvea on tilaisuus, jossa kotoillaan futuristisesti. Teknologiatubettaja Miska “MKVD” Kytö, Mamma rimpuilee -blogista ja -podcastista tuttu Laura Satamo, digivaikuttaja Jyrki Kasvi, nettimuori Marjatta Laine ja telealan visionääri, DNA:n Pekka Väisänen juttelevat Roope Salmisen kanssa siitä, millaiset älylaitteet parhaiten palvelisivat heidän kotiolojaan.

DNA esittelee lisäksi koko SuomiAreena-viikon ajan näkemyksiään asumisen ja kodin palveluiden tulevaisuuden kehityksestä omalla DNA Älykoti - esittelypisteellään SuomiAreenan Kansalaistorilla MTV:n päälavan vieressä.

Lisätietoja:

viestintäjohtaja Vilhelmiina Wahlbeck, DNA Oyj, puh. 044 040 1671, vilhelmiina.wahlbeck@dna.fi

*SuomiAreenaTV löytyy DNA:n ja Finnet-yhtiöiden kaapeliverkoissa kanavapaikalta 265 ja antenniverkossa kanavapaikalta 29 viikosta 24 alkaen. Varsinainen lähetys käynnistyy viikkoa ennen SuomiAreenan alkua. Useimmat vastaanottimet löytävät kanavan automaattisesti. Jos näin ei käy, tee uusi kanavahaku. Kanavan katselu edellyttää antenniverkossa T2-vastaanotinta, jonka tunnistat Antenna Ready HD -merkinnästä ja kaapeliverkossa Cable Ready HD -merkittyä vastaanotinta. SuomiAreenaTV on seurattavissa myös DNA TV -palvelussa puhelimella, tabletilla, tietokoneella ja television ruudulta – kanava löytyy suorien lähetysten kanavalistauksesta 9.7. alkaen. SuomiAreenaTV löytyy myös MTV Katsomosta.

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti: Puhelin on myös pienten koululaisten tärkeä yhteydenpitoväline1.8.2018 10:00Tiedote

Ekalle luokalle meno jännittää sekä tulevaa koululaista että ekaluokkalaisen vanhempia. Perheissä mietitään muun muassa, sujuuko koulumatka ja miten lapsi ja vanhemmat saavat yhteyden toisiinsa päivän aikana. Kouluun meno merkitseekin usein puhelimen hankintaa – DNA:n selvityksen mukaan lapset saavat ensimmäisen puhelimensa tyypillisimmin 6-7-vuotiaana. Ensimmäisen puhelimen hankinnan tärkeimmät syy ovat yhteydenpidon parantaminen ja turvallisuus.