DNA:n myydyimmät puhelimet elokuussa 2018

Huawei nousi DNA:n elokuun Top 15 -listan tähdeksi. Ykkössijaa pitää hallussaan jo kolmatta kuukautta peräkkäin Huawei P Smart -puhelin, ja Huaweilla on elokuun myydyimpien listalla myös eniten yksittäisiä malleja, kaikkiaan viisi. Listalla on lisäksi neljä Applen puhelinta, kolme mallia Samsungilta, kaksi Honor-mallia ja yksi Nokia-puhelin.

Huawei P Smartin lisäksi myyntilistalla menestyy myös Huawei P20 Lite, joka ponkaisi viime kuun listan hänniltä komeasti elokuun kolmannelle sijalle. Huawei Y6 -puhelimesta listalla on sekä 2017 että 2018 mallit.

Apple iPhone SE teki paluun Top 15 -listalle – arvatenkin se löytyy monen koululaisen ja opiskelijan repusta, samoin kuin moni muu edullisempien hintaryhmien suosikkipuhelimista.

”Elokuun listakärjessä korostuvat alle kolmensadan euron puhelimet, osittain luonnollisesti hyvien tarjouksien takia, mutta eritoten siksi että elokuu on kuuminta koululaisten puhelimien hankinta-aikaa”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

”Suomen puhelinmarkkina on muuttunut muutamassa vuodessa melkoisesti, kun markkinat jakautuvat nyt yhä useamman merkin kesken. Jokunen vuosi taaksepäin kuluttajalla oli valittavanaan käytännössä vain valtamerkkejä, mutta nyt itselle sopivan puhelimen voi valita yhä useammasta merkistä, joista osa on aivan uusia tulokkaita”, Aavikko kertoo.

Hän vahvistaa, että DNA:n valikoimaan on pian tulossa myös jo ennakkoon suurta kiinnostusta herättänyt uutuuspuhelin, erittäin suorituskykyinen Xiaomi Pocophone F1.

”Vaikka Xiaomin yksittäiset mallit eivät vielä näykään listakärjessä, uuden merkin kysyntä on lähtenyt hyvin käyntiin, ja olemme tyytyväisiä päätökseemme tuoda tämäkin merkki mukaan valikoimaamme”, Aavikko toteaa.

DNA:n myydyimmät puhelimet elokuussa 2018

1. (1.) Huawei P Smart
2. (11.) Honor 10
3. (13.) Huawei P20 Lite
4. (10.) Samsung Galaxy J3 (2017)
5. (-) Apple iPhone SE
6. (3.) Huawei Mate 10 Lite
7. (2.) Samsung Galaxy A3 (2017)
8. (8.) Apple iPhone 8
9. (7.) Apple iPhone X
10. (4.) Honor 9 Lite
11. (5.) Apple iPhone 7
12. (9.) Nokia 6.1
13. (-) Huawei Y6 (2018)
14. (6.) Huawei Y6 (2017)
15. (14.) Samsung Galaxy A5 (2017)

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta: https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.