DNA Oyj

DNA:n myydyimmät puhelimet heinäkuussa 2017

1.8.2017 08:00 | DNA Oyj

Huawein puhelimet jättivät muut merkit kirkkaasti taakseen DNA:n heinäkuun myydyimmät puhelimet -listalla. Osansa hyvään sijoitukseen on ajankohdalla ja kohderyhmällä – koulut alkavat ja opiskelijat palaavat opintojensa ääreen. Uudet Nokia-puhelimet tekevät tuloa listalle hyvässä tahdissa toimitusten käynnistymisen myötä.

DNA:n heinäkuun Top 15 -listalla on kaikkiaan peräti seitsemän Huawein puhelinta, neljä Samsungin mallia, kaksi puhelinta Applelta sekä kaksi Nokia-uutuutta.

Kolmannes DNA:n Top 15 -listan puhelimista on heinäkuussa vaihtunut. Samsungin ja Applen suositut mallit - mm. pitkäaikainen listaykkönen Samsung Galaxy J5 (2016) – ovat joutuneet tekemään tilaa Huawein puhelimien rynnistäessä voimalla kärkeen ja uusien Nokia-puhelimien noustessa listalle. Huawein puhelimet pitävät heinäkuussa hallussaan peräti kolmoisjohtoa.

”Huawei on heinäkuun tähti. Listan kärkikolmikko koostuu hieman edullisemmista puhelimista, joita on hankittu erityisesti koululaisille ja opiskelijoille. Tuore brändi puhuttelee erityisesti 2000-luvulla syntyneitä puhelimenkäyttäjiä ja ohittaa tässä kohderyhmässä perinteisemmät merkit kiinnostavuudessa. Listakärkeen nousseet Honor-mallit on suunnattu erityisesti nuorisolle, ja Huawei onkin onnistunut tavoittamaan tämän kohderyhmän nyt hyvin”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Koulujen alku näkyy puhelinkaupassa käytännössä koko kesän. Perheissä ennakoidaan ekaluokkalaisten koulutien alkua opettelemalla ensimmäisen oman kännykän käyttöä yhteistuumin. Puhelimen vaihto uuteen on kesällä ajankohtainen isommille koululaisille ja opiskelijoille, sitä mukaa kun puhelimelle asetetut vaatimukset muuttuvat.

Nokia-puhelimet ovat hyvässä nousussa, kun kaikkien mallien ennakkotilausten toimitukset alkoivat heinäkuussa. Myymälä- ja nettimyyntiin uusia Nokia-älypuhelimia ei ole vielä riittänyt.

”Nokia 6 nousi suoraan listan 10. sijalle, kun pääsimme aloittamaan ennakkoon varattujen puhelimien toimitukset. Valmistajan toimittamat Nokia 5- ja Nokia 6 -puhelimet ovat menneet käytännössä kaikki ennakkotilaajille. Odotamme, että parin viikon sisällä pääsemme myymään näitä malleja normaaliin tapaan myös myymälöistä ja nettikaupasta, ja uskomme Nokia-puhelinten nousevan listalla edelleen”, Aavikko ennustaa.

DNA:n myydyimmät puhelimet heinäkuussa 2017

1. (2.) Honor 7 Lite *)
2. (4.) Honor 8 *)
3. (11.). Huawei Y 5 II *)
4. (6.) Apple iPhone 7 *)
5. (5.) Nokia 3310
6. (7.) Honor 8 Lite *)
7. (8.) Huawei P8 Lite *)
8. (10.) Samsung Galaxy S7 *)
9. (-) Samsung Galaxy J5 (2017) *)
10. (-) Nokia 6 *)
11. (-) Honor 9 *)
12. (9.) Samsung Galaxy A3 (2017) *)
13. (-) Apple iPhone 6 *)
14. (12.) Samsung Galaxy A5 (2017) *)
15. (-) Huawei P10 Lite *)

*) 4G-puhelin

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot: https://corporate.dna.fi/myyntitilastot

Lisätietoja medialle:
Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liikevoitto 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA Oyj
01044 DNA

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme tältä julkaisijalta, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

DNA has launched the new Android TV device, the DNA TV-hubi10.8.2017 10:02Tiedote

DNA’s open ecosystem Android TV hub, DNA TV-hubi, is now available. The device combines a set-top box, Chromecast built-in and a smart phone-style app store for TVs. DNA TV-hubi enables you to watch TV and use online applications, play games and listen to music via one easy-to-use system. DNA TV-hubi uses the Android TV operating system, so Katsomo, Yle Areena and Ruutu, the apps of the three major TV channels in Finland, are available on the system, as well as YouTube and Deezer and a wide range of games and other apps. Netflix will also become available for the device soon. DNA TV-hubi includes Chromecast built-in, which enables you to easily mirror contents from your smart phone or tablet to your TV. You can download applications for DNA TV-hubi from the Google Play app store. DNA's wide range of TV channels is also naturally available for DNA TV-hubi. DNA's channel package and programme library offerings include a wide range of entertainment and sports, with a continuously growing

DNA TV-hubin myynti on alkanut10.8.2017 10:00Tiedote

DNA on aloittanut avoimen ekosysteemin Android TV -laitteen, DNA TV-hubin, myynnin. Laite yhdistää digiboksin, Google Cast -peilauksen ja tuo älypuhelimista tutun sovelluskaupan myös televisiolle. DNA TV-hubi on laite, joka yhdistää television katselun ja nettisovellukset, pelit ja musiikin yhdeksi helppokäyttöiseksi kokonaisuudeksi. DNA TV-hubi on varustettu Android TV -käyttöjärjestelmällä, minkä ansiosta siinä toimivat mm. kaikkien kolmen isoimman kotimaisen tv-kanavan sovellukset Katsomo, Yle Areena ja Ruutu sekä niiden lisäksi YouTube ja Deezer sekä kattava joukko pelejä ja muita sovelluksia. Myös Netflix on tulossa laitteelle lähiaikoina. DNA TV-hubissa on lisäksi sisäänrakennettu Google Cast, jonka avulla puhelimesta tai tabletista voi helposti peilata sisältöjä televisioon. Sovellukset DNA TV-hubille ovat ladattavissa Google Play -sovelluskaupasta. DNA:n kattava maksu-tv-tarjonta on luonnollisesti saatavilla myös DNA TV-hubille. DNA:n tarjoamissa kanavapaketeissa ja ohjelmakirj

DNA selvitti: Joka kolmas ekaluokkalainen pääsee itse valitsemaan ensimmäistä omaa puhelinta4.8.2017 09:00Tiedote

Tuleva koulujen alku näkyy kesällä puhelinkaupassa. Perheissä ennakoidaan ekaluokkalaisten koulutien alkua opettelemalla ensimmäisen oman kännykän käyttöä yhteistuumin. DNA:n uusimman esikoulu-ja kouluikäisten lasten ja nuorten puhelimen käyttötutkimuksen mukaan lapsen ensimmäinen puhelin maksaa tyypillisimmin 50-200 euroa ja hankitaan lapsen ollessa 6-7-vuotias. Jo kolmella neljästä (74 %) 7-vuotiaasta on puhelin. Ensimmäisen puhelimen hankinnan tärkein syy on perheen ja lapsen välisen yhteydenpidon parantaminen (70 % vastaajista). Toiseksi tärkein syy on lapsen turvallisuus (62 %). Vanhemmille valinnassa tärkeimpiä tekijöitä ovat hinta (61 %) ja helppokäyttöisyys (36 %). Jos lapset ovat itse saaneet vaikuttaa ensimmäisen puhelimensa valintaan, korostuu lapsen valinnassa (vanhempien kertoman mukaan) mahdollisuus ladata laitteeseen sovelluksia (51 %). Kyselyyn vastanneiden vanhempien lapsista joka kolmas (29 %) sai vaikuttaa ensimmäisen puhelimensa valintaan. Yleensä vanhemmat kuitenki

DNA:n matkaviestinverkon dataliikenteen määrä uuteen ennätykseen13.7.2017 10:00Tiedote

DNA:n verkon mobiilidataliikenne kasvoi vuoden takaisesta 60 prosenttia. Myös DNA:n liittymäkohtainen tiedonsiirtomäärä kasvoi edelleen. Tefficientin tuoreen raportin* mukaan Suomessa eniten mobiilidataa käyttävät tänäkin vuonna DNA:n asiakkaat. Matkaviestinverkon dataliikenteestä suuri enemmistö on streaming- eli videoliikennettä 4G-verkossa. Tyypillisimmin videoita ladataan Netflixistä ja Youtubesta. DNA:n tuoreen tutkimuksen**) mukaan erityisesti nuoret ovat lisänneet TV-sisältöjen katseluaan: toukokuussa 2017 tehtyyn tutkimukseen vastanneista 15-24-vuotiaista 42 prosenttia kertoo lisänneensä TV-sisältöjen katseluaan viimeisen vuoden aikana. "Videot ovat tulleet mobiililaitteisiin jäädäkseen. Verkot ja päätelaitteet ovat aina vain parempia ja datan hinnat pysyvät edullisina, joten videoiden parissa viihdytään aina vain enemmän," toteaa DNA:n radioverkoista vastaava johtaja Jarkko Laari. Vuonna 2016 DNA:n liittymä- ja kuukausikohtainen keskimääräinen mobiilidatakäyttö oli 1

Data traffic volume in DNA’s mobile network reaches record level13.7.2017 10:00Tiedote

Data traffic in DNA’s mobile network grew by 60 per cent from the year before. Also data volume per subscription continued to grow in DNA’s network. According to a recent report* published by Tefficient, DNA users are the most frequent mobile data users in Finland. The bulk of mobile data traffic comprises streaming – i.e. video traffic – over the 4G network. Videos downloaded from Netflix and YouTube are typical examples of video traffic in mobile network. According to a recent study**) published by DNA, in particular young people have increased their TV content viewing: 42 per cent of people aged 15 to 24 years, who responded to the enquiry performed in May 2017, said they had increased their viewing of TV content over last year. “As networks and terminals have improved, and since the price of data traffic will remain affordable, people will increasingly spend time viewing videos on mobile devices,“ says Jarkko Laari, Director, Radio Networks, at DNA. In 2016, the average subscriptio

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.