DNA:n myydyimmät puhelimet heinäkuussa 2017

Huawein puhelimet jättivät muut merkit kirkkaasti taakseen DNA:n heinäkuun myydyimmät puhelimet -listalla. Osansa hyvään sijoitukseen on ajankohdalla ja kohderyhmällä – koulut alkavat ja opiskelijat palaavat opintojensa ääreen. Uudet Nokia-puhelimet tekevät tuloa listalle hyvässä tahdissa toimitusten käynnistymisen myötä.

DNA:n heinäkuun Top 15 -listalla on kaikkiaan peräti seitsemän Huawein puhelinta, neljä Samsungin mallia, kaksi puhelinta Applelta sekä kaksi Nokia-uutuutta.

Kolmannes DNA:n Top 15 -listan puhelimista on heinäkuussa vaihtunut. Samsungin ja Applen suositut mallit - mm. pitkäaikainen listaykkönen Samsung Galaxy J5 (2016) – ovat joutuneet tekemään tilaa Huawein puhelimien rynnistäessä voimalla kärkeen ja uusien Nokia-puhelimien noustessa listalle. Huawein puhelimet pitävät heinäkuussa hallussaan peräti kolmoisjohtoa.

”Huawei on heinäkuun tähti. Listan kärkikolmikko koostuu hieman edullisemmista puhelimista, joita on hankittu erityisesti koululaisille ja opiskelijoille. Tuore brändi puhuttelee erityisesti 2000-luvulla syntyneitä puhelimenkäyttäjiä ja ohittaa tässä kohderyhmässä perinteisemmät merkit kiinnostavuudessa. Listakärkeen nousseet Honor-mallit on suunnattu erityisesti nuorisolle, ja Huawei onkin onnistunut tavoittamaan tämän kohderyhmän nyt hyvin”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Koulujen alku näkyy puhelinkaupassa käytännössä koko kesän. Perheissä ennakoidaan ekaluokkalaisten koulutien alkua opettelemalla ensimmäisen oman kännykän käyttöä yhteistuumin. Puhelimen vaihto uuteen on kesällä ajankohtainen isommille koululaisille ja opiskelijoille, sitä mukaa kun puhelimelle asetetut vaatimukset muuttuvat.

Nokia-puhelimet ovat hyvässä nousussa, kun kaikkien mallien ennakkotilausten toimitukset alkoivat heinäkuussa. Myymälä- ja nettimyyntiin uusia Nokia-älypuhelimia ei ole vielä riittänyt.

”Nokia 6 nousi suoraan listan 10. sijalle, kun pääsimme aloittamaan ennakkoon varattujen puhelimien toimitukset. Valmistajan toimittamat Nokia 5- ja Nokia 6 -puhelimet ovat menneet käytännössä kaikki ennakkotilaajille. Odotamme, että parin viikon sisällä pääsemme myymään näitä malleja normaaliin tapaan myös myymälöistä ja nettikaupasta, ja uskomme Nokia-puhelinten nousevan listalla edelleen”, Aavikko ennustaa.

DNA:n myydyimmät puhelimet heinäkuussa 2017

1. (2.) Honor 7 Lite *)
2. (4.) Honor 8 *)
3. (11.). Huawei Y 5 II *)
4. (6.) Apple iPhone 7 *)
5. (5.) Nokia 3310
6. (7.) Honor 8 Lite *)
7. (8.) Huawei P8 Lite *)
8. (10.) Samsung Galaxy S7 *)
9. (-) Samsung Galaxy J5 (2017) *)
10. (-) Nokia 6 *)
11. (-) Honor 9 *)
12. (9.) Samsung Galaxy A3 (2017) *)
13. (-) Apple iPhone 6 *)
14. (12.) Samsung Galaxy A5 (2017) *)
15. (-) Huawei P10 Lite *)

*) 4G-puhelin

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot: https://corporate.dna.fi/myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liikevoitto 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

DNA:n operaattorilaskutus nyt saatavilla App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostoksiin18.10.2017 13:30Tiedote

DNA tarjoaa asiakkailleen 18.10. alkaen mahdollisuutta maksaa App Store-, Apple Music-, iTunes- ja iBooks-ostoksistaan suoraan matkapuhelinlaskulla tai prepaid-saldolla. Palvelu on saatavilla kaikille DNA:n postpaid- ja prepaid-puhelinliittymäasiakkaille Suomessa. Palvelun lanseeraus merkitsee dynaamista uutta askelta DNA:n mobiilimaksamisen palveluiden ja asiakaskokemuksen kehityksessä. Palvelun käyttö on yksinkertaista. DNA:n asiakkaat, joilla on uusi tai olemassa oleva Apple ID, voivat valita operaattorilaskutuksen ("Carrier Billing") maksutavakseen iPhone-, iPad-, iPod touch- tai Mac-laitteellaan haluamansa sovelluksen tiliasetuksissa tai tietokoneellaan iTunes-sovelluksessa. Uusi maksutapa tulee automaattisesti saataville, ja sen avulla voit tehdä heti ostoksia yhdellä painalluksella Apple-laitteillasi, Apple TV ja Apple Watch mukaan lukien. Lisätietoja operaattorilaskutuksen käyttöönotosta löydät osoitteesta www.dna.fi/appstore. Lisätietoja medialle:Cedric Kamtsan, johtaja, Hands

DNA carrier billing now available for App Store, Apple Music, iTunes and iBooks purchases18.10.2017 13:30Tiedote

Beginning Wednesday, 18 October, DNA will offer customers the option to pay for purchases in the App Store and for Apple Music, iTunes and iBooks, directly from their mobile phone account. The service will be available to all DNA’s customers in Finland for postpaid and prepaid mobile plans. The launch of the service sees DNA take a dynamic new step in the development of its financial services and customer service. Using the service is simple. DNA’s customers with a new or existing Apple ID select “Carrier Billing" as a payment method in your account settings for the App Store, Apple Music, iTunes and iBooks from their iPhone, iPad, iPod touch and Mac, or on iTunes from their PC. The new payment option will be configured automatically and immediately allows for one-tap purchasing from your Apple devices, including Apple TV and Apple Watch. For more information on how to set up carrier billing, please visit www.dna.fi/appstore (in Finnish). Further information for the media:Cedric Kamtsa