DNA:n myydyimmät puhelimet heinäkuussa 2018

Kevään uutuuspuhelimet näkyvät DNA:n heinäkuun myydyimpien puhelimien listalla. Huawein puhelinmallit nostivat sijoituksiaan, joskin Samsungilla oli Top 15 -listalla eniten yksittäisiä malleja, peräti kolmannes kaikista.

DNA:n heinäkuun Top 15 -listalla on kaikkiaan viisi Samsungin puhelinta, neljä Huawein mallia, kolme Applen iPhonea sekä kaksi Honor-puhelinta ja yksi Nokia-malli.

Erityisesti nuorten käyttäjien suosima Huawei P Smart säilytti ykkössijansa, ja viime kuun 15. sijalta heinäkuun kolmoseksi ponkaisi Huawei Mate 10 Lite – molemmat kevään uutuuspuhelimia. Toiselle sijalle nousi jo listasuosikiksi vakiintunut Samsung Galaxy A3.

Kokonaan uusina malleina listalle nousivat suosittua Honor-sarjaa jatkava Honor 9 Lite suoraan neljännelle sijalle ja alumiinirunkoinen Nokia 6.1 uutuuspuhelin yhdeksännelle sijalle. Paluun Top 15 -listalle teki Samsung Galaxy A8.

”Koulujen alku on näkynyt puhelinmyynneissä koko kesän. Ekaluokkalaiset ovat sankoin joukoin uusia puhelimenkäyttäjiä, joille ostetaan puhelin erityisesti yhteydenpitoa varten ja koulutietä turvaamaan. Lapsen ensimmäinen puhelin on lähes aina älypuhelin. Nyt on hyvä hetki ottaa fiksu ja turvallinen puhelimenkäyttö puheeksi erityisesti perheen pienimpien kanssa”, vinkkaa DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

DNA:n myydyimmät puhelimet heinäkuussa 2018

1. (1.) Huawei P Smart
2. (5.) Samsung Galaxy A3 (2017)
3. (15.) Huawei Mate 10 Lite
4. (-) Honor 9 Lite
5. (2.) Apple iPhone 7
6. (10.) Huawei Y6 (2017)
7. (6.) Apple iPhone X
8. (4.) Apple iPhone 8
9. (-) Nokia 6.1
10. (8.) Samsung Galaxy J3 (2017)
11. (7.) Honor 10
12. (3.) Samsung Galaxy J5 (2017)
13. (14.) Huawei P20 Lite
14. (12.) Samsung Galaxy A5 (2017)
15. (-) Samsung Galaxy A8

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta: https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti: Puhelin on myös pienten koululaisten tärkeä yhteydenpitoväline1.8.2018 10:00Tiedote

Ekalle luokalle meno jännittää sekä tulevaa koululaista että ekaluokkalaisen vanhempia. Perheissä mietitään muun muassa, sujuuko koulumatka ja miten lapsi ja vanhemmat saavat yhteyden toisiinsa päivän aikana. Kouluun meno merkitseekin usein puhelimen hankintaa – DNA:n selvityksen mukaan lapset saavat ensimmäisen puhelimensa tyypillisimmin 6-7-vuotiaana. Ensimmäisen puhelimen hankinnan tärkeimmät syy ovat yhteydenpidon parantaminen ja turvallisuus.