DNA:n myydyimmät puhelimet helmikuussa 2014

DNA:n myydyimpien puhelimien kymmenen kärki koostuu jo toisen kerran peräkkäin puhtaasti älypuhelimista, ja useimmat niistä ovat 4G-laitteita.

Apple iPhone 4s nousi uuden houkuttelevan hinnan myötä helmikuun ykköseksi, ja sen vanavedessä kakkospaikan otti edullinen perusälypuhelin Samsung Galaxy Trend Plus. Nokian laitteita listalla edustaa viidettä sijaa hallussaan pitävä Nokia Lumia 520.

"Tilaajat hyödyntävät aiempaa aktiivisemmin laitteissaan erityisesti älypuhelinkäyttöön optimoituja liittymiä, joissa on mukana nopea data. Niinpä yhä useammilla on puhelimessaan esimerkiksi DNA Welho MatkaTV-sovellus, jolla voi katsoa tv-ohjelmia missä tahansa. Uutena palveluna tuomme tänään myyntiin maailmanlaajuisen Deezer-musiikkipalvelun, joka on tarjolla etuhintaan älypuhelin- ja tablet-liittymiemme tilaajille", kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Kuluttajien tavat kuunnella musiikkia monipuolistuvat, ja musiikin kuuntelu mobiililaitteesta tai tietokoneelta nostaa tasaisesti merkitystään. Tuoreen tutkimuksen mukaan viidesosa suomalaisista on lisännyt digitaalista musiikinkuunteluaan viimeisen vuoden aikana - erityisesti älypuhelin- ja tablettikuuntelun osuudet ovat kasvussa.*)

DNA:n valikoiman uusin älypuhelinmerkki, loppuvuodesta myyntiin tullut Suomessa suunniteltu Jolla myy tasaiseen tahtiin, vaikkei aivan kymmenen kärkeen mahdukaan. Jolla on ilmoittanut julkaisevansa maaliskuun alussa neljännen ohjelmistopäivityksen, jonka myötä puhelin siirtyy beta-vaiheesta valmiiseen Sailfish 1.0 -käyttöjärjestelmään.

"Tämä on mieluisa uutinen myös niille kuluttajille, jotka ovat vielä miettineet oikeaa hetkeä Jollan hankinnalle. Nyt se on koittanut", Aavikko kertoo.

DNA:n myydyimmät puhelimet helmikuussa 2014

1. iPhone 4s
2. Samsung Galaxy Trend Plus
3. iPhone 5s
4. Samsung Galaxy S4 4G+
5. Nokia Lumia 520
6. Samsung Galaxy S III 4G
7. Samsung Galaxy S4 mini
8. Samsung Galaxy Ace3 4G
9. Samsung Galaxy xCover II
10. Samsung Galaxy Y

DNA julkaisee myydyimmät-seurannan kuukausittain. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättyihin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot http://www.dna.fi/dna-oy/myyntitilastot

*) DNA:n Digitaalisten sisältöjen kuluttajatutkimuksen on toteuttanut tutkimusyhtiö AddValue. Siihen vastasi tammikuussa 2014 järjestetyssä verkkopaneelissa 1006 suomalaista. Tutkimus luo kokonaiskuvaa suomalaisten digitaalisen sisällön käyttötottumuksista arjessa.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu 73 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2013 oli 766 miljoonaa euroa ja liikevoitto 44 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat mobiilidatan käyttömäärissä jatkuvasti maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 956 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Tutkimus selvitti mobiiliverkkojen nopeudet 8 kaupungissa – katso tulokset!10.8.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n liittymällä saavutettiin suurin keskimääräinen latausnopeus seitsemässä kaupungissa kahdeksasta Omnitele Oy:n tuoreessa mittauksessa. Tiedonsiirtonopeuksia vertailtiin Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä, Lahdessa ja Porissa. 5G-verkkojen yleistyttyä kaikkien operaattoreiden mitatut keskimääräiset tiedonsiirtonopeudet olivat myös kansainvälisesti vertailtuna erittäin hyvällä tasolla.

Yhteisverkon 5G laajenee Imatralle – Kaupungin edustaja: ”Hyvät yhteydet ovat tärkeitä imatralaisille ja paikallisille yrittäjille”2.8.2022 08:15:00 EEST | Tiedote

DNA:n ja Telian yhteisesti omistama Suomen Yhteisverkko Oy (SYV) rakentaa uutta kattavaa 5G-verkkoa Pohjois- ja Itä-Suomeen yhteistyössä Nokian kanssa. Elokuussa rakentaminen jatkuu Imatralla. Laadukkaammista yhteyksistä hyötyvät niin asukkaat, lomailijat kuin yritykset. 5G-verkon rakentaminen parantaa myös Imatran 4G-yhteyksiä.

DNA’s annual School Survey reveals various phenomena relating to how children get and use phones. This year’s survey shows, among other things, that parents of children in various age groups are concerned about the extent to which they should restrict and monitor their children’s use of digital devices, what content is appropriate for their children and how much screen time they should be allowed. According to Vilhelmiina Wahlbeck, SVP, Communications, Sustainability & Brand Development at DNA, the key is to spend time with your children to teach them. It is adults’ responsibility to lead children safely into the digital world.

DNA:n vuosittain teettämästä Koululaistutkimuksesta nousee esiin erilaisia lapsien puhelimen käyttöön ja hankintaan liittyviä ilmiöitä. Tämän vuoden tutkimuksesta selviää muun muassa, että digilaitteiden käytön rajoittaminen ja valvonta sekä sopiva sisältö ja ruutuaika pohdituttavat eri-ikäisten lasten vanhempia. DNA:n vastuullisuudesta, viestinnästä ja brändin kehityksestä vastaavan Vilhelmiina Wahlbeckin mukaan avainsana on yhdessä opettelu, sillä aikuisen tehtävä on johdattaa lapsi digimaailmaan.