DNA:n myydyimmät puhelimet helmikuussa 2014

DNA:n myydyimpien puhelimien kymmenen kärki koostuu jo toisen kerran peräkkäin puhtaasti älypuhelimista, ja useimmat niistä ovat 4G-laitteita.

Apple iPhone 4s nousi uuden houkuttelevan hinnan myötä helmikuun ykköseksi, ja sen vanavedessä kakkospaikan otti edullinen perusälypuhelin Samsung Galaxy Trend Plus. Nokian laitteita listalla edustaa viidettä sijaa hallussaan pitävä Nokia Lumia 520.

"Tilaajat hyödyntävät aiempaa aktiivisemmin laitteissaan erityisesti älypuhelinkäyttöön optimoituja liittymiä, joissa on mukana nopea data. Niinpä yhä useammilla on puhelimessaan esimerkiksi DNA Welho MatkaTV-sovellus, jolla voi katsoa tv-ohjelmia missä tahansa. Uutena palveluna tuomme tänään myyntiin maailmanlaajuisen Deezer-musiikkipalvelun, joka on tarjolla etuhintaan älypuhelin- ja tablet-liittymiemme tilaajille", kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Kuluttajien tavat kuunnella musiikkia monipuolistuvat, ja musiikin kuuntelu mobiililaitteesta tai tietokoneelta nostaa tasaisesti merkitystään. Tuoreen tutkimuksen mukaan viidesosa suomalaisista on lisännyt digitaalista musiikinkuunteluaan viimeisen vuoden aikana - erityisesti älypuhelin- ja tablettikuuntelun osuudet ovat kasvussa.*)

DNA:n valikoiman uusin älypuhelinmerkki, loppuvuodesta myyntiin tullut Suomessa suunniteltu Jolla myy tasaiseen tahtiin, vaikkei aivan kymmenen kärkeen mahdukaan. Jolla on ilmoittanut julkaisevansa maaliskuun alussa neljännen ohjelmistopäivityksen, jonka myötä puhelin siirtyy beta-vaiheesta valmiiseen Sailfish 1.0 -käyttöjärjestelmään.

"Tämä on mieluisa uutinen myös niille kuluttajille, jotka ovat vielä miettineet oikeaa hetkeä Jollan hankinnalle. Nyt se on koittanut", Aavikko kertoo.

DNA:n myydyimmät puhelimet helmikuussa 2014

1. iPhone 4s
2. Samsung Galaxy Trend Plus
3. iPhone 5s
4. Samsung Galaxy S4 4G+
5. Nokia Lumia 520
6. Samsung Galaxy S III 4G
7. Samsung Galaxy S4 mini
8. Samsung Galaxy Ace3 4G
9. Samsung Galaxy xCover II
10. Samsung Galaxy Y

DNA julkaisee myydyimmät-seurannan kuukausittain. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättyihin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot http://www.dna.fi/dna-oy/myyntitilastot

*) DNA:n Digitaalisten sisältöjen kuluttajatutkimuksen on toteuttanut tutkimusyhtiö AddValue. Siihen vastasi tammikuussa 2014 järjestetyssä verkkopaneelissa 1006 suomalaista. Tutkimus luo kokonaiskuvaa suomalaisten digitaalisen sisällön käyttötottumuksista arjessa.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu 73 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2013 oli 766 miljoonaa euroa ja liikevoitto 44 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi.

DNA’s CEO: “Unjustified lack of trust leads to unnecessary monitoring” – DNA’s way of work provides more freedom than ever before17.1.2022 08:00:00 EET | Press release

DNA’s custom of giving its employees the flexibility to work wherever and whenever it suits them, which the company adopted in 2012, has become one of its biggest success stories. The freedom staff have – to choose their place and time of work – has only increased in the 10 years since, and the flexible approach is now a mainstay of DNA’s corporate culture. Pursuing this model has required trust on both sides, determination, and continuous efforts to promote team spirit and employees’ well-being. The success of the model has also translated into a healthier bottom line.

DNA:n toimitusjohtaja: "Perusteeton luottamuspula johtaa tarpeettomaan valvontaan" – työskentely DNA:lla on nyt vapaampaa kuin koskaan17.1.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Tapa tehdä töitä paikasta ja ajasta riippumatta on ollut yksi DNA:n menestystarinoista jo 10 vuoden ajan, siis vuodesta 2012 lähtien. Työnteon vapaus on kehittynyt tuona aikana merkittävästi ja ehtinyt iskostua osaksi DNA:laista työkulttuuria. Mallin toteutus on vaatinut molemminpuolista luottamusta, vahvaa tahtoa sekä jatkuvaa työtä yhteisöllisyyden ja jaksamisen tukemiseksi. Tulokset näkyvät kuitenkin myös viivan alla.