DNA:n myydyimmät puhelimet helmikuussa – ja Barcelonan bongauksia

DNA:n myydyimpien puhelimien helmikuun Top 15 -listan sijoitukset jakautuivat neljän valmistajan kesken pitkästä aikaa käytännössä lähestulkoon tasan. Huawei, Apple ja Samsung saivat listalle jokainen neljä mallia, ja Nokia-puhelimiakin listalle mahtui jo kolme.

Honor 8 säilytti ykkössijansa jo tuttuun tapaan. Tämä Huawein suosittu perusälypuhelin nousi DNA:n myydyimpien puhelimien listalle puolitoista vuotta sitten heti myyntiin tultuaan, ja on pysynyt DNA:n myydyimpien puhelimen joukossa keskeytyksettä kuukaudesta toiseen.

Helmikuun Top 15 -listalla olevista Samsungin malleista vastaava kestosuosikki on Galaxy J5, jonka vuosittain päivittyvä versio on pysytellyt myyntisuosikkien kärkijoukoissa nyt jo pitkästi kolmatta vuotta. Samanlaista suosiota kerää myös Samsung Galaxy J3.

”Jo pidempään jatkunut trendi on, että todelliset suosikkipuhelimet pitävät pintansa kärkisijoilla todella kauan. Kuukaudesta toiseen kärjessä olevat puhelimet saavat ansaitsemaansa näkyvyyttä, ja kuluttajien ostopäätöksetkin syntyvät osin suosituimmuuden pohjalta. Valmistajat tekevät tietenkin hartiavoimin töitä, että juuri heidän laitteensa saisi suosikkipuhelimen aseman kuluttajien keskuudessa”, DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko kertoo.

Barcelonan uutuuksista

Nokia-puhelinten edustus DNA:n myydyimpien mallien listalla vankistui helmikuussa. Sami Aavikko uskoo Barcelonan Mobile World Congress -tapahtumassa julkistettujen uusien Nokia-mallien nostavan kiinnostusta merkkiin entisestään.

”Barcelonassa esitellyt Nokia-uutuudet ovat erittäin kiinnostavia sekä ominaisuuksiltaan että muotoilultaan, ja Nokia-hurmos vain kasvaa. Merkin komea paluu suomalaisten ja kansainvälisen käyttäjäkunnan suosikiksi on hieno menestystarina jo nyt”, Aavikko toteaa.

Aina yksi kevään odotetuimmista julkistuksista on Samsungin Galaxy-sarjan huippuversio, eikä tämänkään kevään uutuus, Samsung Galaxy S9 tuottanut pettymystä. Aavikko ennustaa, että huipputehokas Samsung Galaxy S9 on varmasti mieleinen niille, jotka vaativat ja haluavat puhelimeltaan parasta mahdollista teknologiaa.

”Uusissa puhelimissa on niin uskomattomat tehot ja hienot ominaisuudet, että käyttäjältäkin vaaditaan pientä perehtyneisyyttä, jotta hän saa laitteesta todella kaiken irti. Vaikka uudessa laitteessa ei olisikaan mitään mullistavaa uutta ominaisuutta, kuten kamera aikoinaan, käyttäjän kannattaa ehdottomasti perehtyä puhelimen tarjoamiin uudistuksiin käytön lomassa, sillä puhelimet todella sisältävät aina uutta hienoa teknologiaa, joka tarjoaa apua arkeen”, Aavikko vinkkaa.

DNA:n myydyimmät puhelimet helmikuussa 2018

1. (1.) Honor 8
2. (15.) Honor 6A
3. (11.) Apple iPhone SE
4. (2.) Samsung Galaxy J3 (2017)
5. (5.) Honor 9
6. (3.) Nokia 6
7. (-) Nokia 8
8. (12.) Apple iPhone 7
9. (14.) Samsung Galaxy S8
10. (13.) Samsung Galaxy S7
11. (-) Apple iPhone 6
12. (-) Nokia 3310
13. (6.) Samsung Galaxy J5 (2017)
14. (-) Huawei P10 Lite
15. (7.) Apple iPhone X

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta: https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti: Puhelin on myös pienten koululaisten tärkeä yhteydenpitoväline1.8.2018 10:00Tiedote

Ekalle luokalle meno jännittää sekä tulevaa koululaista että ekaluokkalaisen vanhempia. Perheissä mietitään muun muassa, sujuuko koulumatka ja miten lapsi ja vanhemmat saavat yhteyden toisiinsa päivän aikana. Kouluun meno merkitseekin usein puhelimen hankintaa – DNA:n selvityksen mukaan lapset saavat ensimmäisen puhelimensa tyypillisimmin 6-7-vuotiaana. Ensimmäisen puhelimen hankinnan tärkeimmät syy ovat yhteydenpidon parantaminen ja turvallisuus.