DNA:n myydyimmät puhelimet huhtikuussa 2018

DNA:n myydyimpien puhelimien huhtikuun Top 15 -listalla vaihtui yli kolmannes malleista. Listalle nousi odotetusti joukko uutuuspuhelimia, mutta myös kolme jo tuttua suosikkia teki paluun.

Samsungilla on huhtikuun Top 15 -myydyimpien listalla eniten yksittäisiä malleja, kaikkiaan viisi puhelinta. Apple ja Nokia ovat kumpikin edustettuna kolmella puhelinmallilla, ja sekä Huawei että Honor saivat listalle molemmat kaksi puhelinta. DNA:n huhtikuun listan ykkössijan otti tehopuhelin Samsung Galaxy S7, joka on pitänyt suosionsa jo pitkään.

Top 15 -listalle kokonaan uusina malleina nousivat pikaladattava, koneoppimista hyödyntävä Huawei P20 Lite ja SplitScreen-ominaisuudella varustettu Huawei P Smart sekä Samsung Galaxy A8, joka kiinnostaa käyttäjiä muun muassa monipuolisten kameraominaisuuksiensa takia.

”Puhelimilla kuvataan paljon, ja silloin laitteen kameralla on suuri merkitys. Käyttäjän kannalta toinen oleellinen seikka on käytössä olevan muistin määrä. Vaikka nykyisin peruspuhelimissakin on verrattain suuri muisti, se ei silti riitä, kun kuvataan paljon vaikkapa videoita. Suurin osa puhelimen käyttäjistä onkin törmännyt muistin loppumiseen. Onneksi asia on useimmiten ratkaistavissa muistikortilla”, neuvoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Useimmissa uusissa puhelimissa on muistikorttipaikka, mutta silti vain kolmanneksella on puhelimessaan muistikortti käytössä.*) Aavikko suosittelee hankkimaan muistikortin jo puhelimen ostohetkellä.

”Kevään juhlakausi on jo ovella, ja se alkaa näkyä myös puhelinmyynnissä. Puhelin on hyvä lahja niin koulunsa päättävälle ja opinnoissaan valmistuvalle kuin ilman muuta myös jokaiselle, joka on ylipäänsä ollut kouluvuoden aikana ahkera. Vinkkinä lahjan antajalle sanoisin, että kannattaa selvittää lahjan saajan toiveet ja tarpeet puhelimen ominaisuuksien suhteen ennen kaupantekoa. Lahjan saajalle on uudesta puhelimesta suurin ilo ja hyöty silloin, kun hän pääsee itse valitsemaan toiveidensa puhelinmallin”, Aavikko vinkkaa.

DNA:n myydyimmät puhelimet huhtikuussa 2018

1. (9.) Samsung Galaxy S7
2. (15.) Honor 6A
3. (2.) Honor 8 Lite
4. (7.) Samsung Galaxy J3 (2017)
5. (12.) Apple iPhone 6
6 (-) Apple iPhone 8
7. (3.) Nokia 6
8. (6.) Samsung Galaxy J5 (2017)
9. (-) Huawei P20 Lite
10. (8.) Apple iPhone 7
11. (-) Nokia 3310
12. (-) Huawei P Smart
13. (-) Samsung Galaxy A8
14. (-) Nokia 3
15. (-) Samsung Galaxy A3 (2017)

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta: https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

*) Tieto perustuu DNA:n maalis-huhtikuussa 2018 teettämään Digitaalisten sisältöjen käyttö -tutkimukseen. Lisätietoja DNA:n viestinnästä, viestinta@dna.fi, puh. 044 044 8000.

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA:lle kaikkiaan 90 miljoonan rahoitussopimus Euroopan investointipankilta 5G-verkon rakentamiseksi7.2.2019 11:30:00Tiedote

DNA on sopinut syksyn ja talven aikana Euroopan investointipankin (EIP) kanssa kaikkiaan 90 miljoonan euron rahoitussopimuksesta. Sopimus koostuu kahdesta osasta, jo syksyllä sovitusta 50 miljoonasta, sekä 40 miljoonan lisälainasta, mikä vahvistettiin tänään. Sopimuksen allekirjoittivat Euroopan investointipankin varapääjohtaja Alexander Stubb ja DNA:n toimitusjohtaja Jukka Leinonen. Lainaa käytetään erityisesti DNA:n 5G-verkon investointeihin.

EUR 90 million funding agreement in total to DNA from European Investment Bank for building a 5G network7.2.2019 11:30:00Tiedote

DNA has agreed during the autumn and winter on funding agreement for a total investment of EUR 90 million with the European Investment Bank (EIB). The agreement consists of two parts, the EUR 50 million instalment agreed already on autumn, and a supplementary instalment of EUR 40 million confirmed today. The agreement was signed by Vice President Alexander Stubb of the EIB and CEO Jukka Leinonen of DNA. The loan will principally be used for DNA’s investments in the 5G network.