DNA Oyj

DNA:n myydyimmät puhelimet ja älykellot syyskuussa 2020 – 5G-puhelimet hyvässä nousussa

DNA:n myydyimpien puhelimien Top 15 -listalla on syyskuussa jo neljä 5G-puhelinta. Samsung ja Apple pitävät hallussaan eniten listasijoituksia sekä puhelimissa että älykelloissa, ja Apple otti molemmilla listoilla ykköspaikan.

DNA:n syyskuun Top 15 -listalla on kuusi Samsungin puhelinta, viisi mallia Applelta, kaksi OnePlus-puhelinta sekä yksi Huawein ja yksi Xiaomin puhelin. Syyskuun 15 myydyimmästä puhelinmallista peräti neljä on varustettu 5G-yhteyksillä.

”5G ei todellakaan ole enää mitään kaukaista tulevaisuutta, sillä 5G-verkko laajenee vauhdilla ja laitteissa on nyt todellista valinnanvaraa. 5G-malleja saa jo lähes kaikilta valmistajilta useissa eri hintapisteissä. 5G-puhelimen hankkiminen nyt on järkevää, sillä puhelimen keskimääräisen 2-3 vuoden käyttöiän aikana 5G:n merkitys kasvaa huomattavasti”, sanoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

DNA:n syyskuun myydyimmän 5G-puhelimen paikan eli viidennen sijan otti Samsungin keskihintainen Galaxy A51 5G vain hienoisella erolla suoraan kuudenneksi nousseeseen Xiaomi Mi 10 Lite 5G -puhelimeen. Xiaomi on muutenkin kasvattanut suosiotaan Suomessa tämän vuoden aikana, ja merkin puhelinvalikoima kasvaa myös DNA Kaupoissa loppuvuoden aikana. Elokuun puhelinmyynnin tähden, valtavaa kysyntää herättäneen OnePlus Nord 5G:n saatavuus on ollut koko syyskuun ajan heikko, minkä takia laite putosi viime kuun kakkospaikalta peräti kahdeksanneksi.

DNA:n 5G-verkko on jo 24 paikkakunnalla, ja se ylitti miljoonan ihmisen väestöpeittorajan muutama viikko sitten. Samalla kun 5G-verkko rakentuu, parannetaan myös olemassa olevaa 4G-verkkoa.

Apple iPhone 11 palasi puolen vuoden tauon jälkeen DNA:n myydyimmäksi puhelimeksi, ja myös edullisempi 2. sukupolven iPhone SE mahtuu kolmen kärkeen.

”Apple sai listalle täyskäden, ja merkki on muutenkin mielenkiinnon kohteena, sillä vahvojen huhujen mukaan Apple on julkaisemassa uusia odotettuja puhelimia lokakuun aikana”, Aavikko kertoo.

Toiselle sijalle palannut kestosuosikki Samsung Galaxy A20e on ollut DNA:n myydyimpien puhelinten listalla koko tämän vuoden. Nykyisellä alle 150 euron hinnallaan laite tarjoaa verratonta vastinetta rahalle.

DNA:n myydyimmät puhelimet syyskuussa 2020

1. (3.) Apple iPhone 11
2. (1.) Samsung Galaxy A20e
3. (5.) Apple iPhone SE (2. sukupolvi)
4. (6.) Samsung Galaxy A41
5. (9.) Samsung Galaxy A51 5G *)
6. (-) Xiaomi Mi 10 Lite 5G *)
7. (4.) Huawei P Smart 2019
8. (2.) OnePlus Nord 5G *)
9. (12.) Apple iPhone 11 Pro
10. (10.) Apple iPhone 7
11. (14.) OnePlus 8 5G *)
12. (15.) Samsung Galaxy A21s
13. (-) Apple iPhone 11 Pro Max
14. (8.) Samsung Galaxy A51
15. (-) Samsung Galaxy S10 Lite

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.
*) 5G-puhelin

Älykellouutuudet nousivat listalle

Uutuuslaitteet kiinnostavat odotetusti myös älykellojen tuotealueella. Syyskuun puolivälissä julkaistut Apple Watch Series 6 ja Apple Watch SE nousivat jo vahvan ennakkomyynnin ja muutaman varsinaisen myyntipäivän ansiosta Top 15 -listalle. Listan kolmas uutuusmalli on elokuussa julkaistu Samsung Galaxy Watch 3.

Apple Watch Series 5 -malli pitää edelleen listan kärkipaikkaa.

Huawei on tehnyt hyvin kauppansa huokeammissa hintapisteissä, alle 200 euron laitteissa, mikä ei ole ihme, sillä tarjolla on hinta-laatusuhteeltaan todella hyvät kokonaisuudet. Huaweilta on Top 15 -listalla sekä kelloja että rannekkeita.

Kaikkiaan syyskuun listalla on kymmenen älykelloa ja viisi ranneketta yhteensä viideltä eri merkiltä. Eniten malleja on Applelta, Huaweilta ja Samsungilta, neljä kultakin.

DNA:n myydyimmät älykellot ja aktiivisuusrannekkeet syyskuussa 2020

1. (1.) Apple Watch Series 5
2. (4.) Huawei Watch GT2
3. (7.) Huawei Watch GT
4. (2) Apple Watch Series 3
5. (3.) Honor Band 5 *)
6. (5.) Huawei Band 4 Pro *)
7. (9.) Honor Magic Watch 2
8. (-) Apple Watch Series 6
9. (13.) Samsung Galaxy Fit e *)
10. (8) Samsung Galaxy Watch Active2
11. (6.) Samsung Galaxy Fit *)
12. (14.) Huawei Band 4 *)
13. (-) Apple Watch SE
14. (-) Samsung Galaxy Watch 3
15. (12.) Garmin Venu

Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.
*) Aktiivisuusranneke

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet ja älykellot -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta https://corporate.dna.fi/media/myyntitilastot

Lisätietoja medialle:

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2019 oli 942 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA Oyj
01044 DNA

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 942 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

Study: Finnish companies need to improve their preparedness for cyber threats15.3.2024 10:00:00 EET | Press release

Rapidly evolving artificial intelligence, the ever-changing global situation, and hectic everyday life are challenging the cyber security of businesses and citizens on a daily basis. According to a Nordic survey commissioned by DNA’s parent company Telenor and conducted by the Norstat Group, Finnish business leaders recognise these challenges, but companies are insufficiently prepared for cyber threats.