DNA:n myydyimmät puhelimet kesäkuussa 2017

Samsung Galaxy J5 (2016) säilytti maaliskuusta 2017 alkaen hallussa pitämänsä ykkössijan DNA:n kuukauden myydyimpänä puhelimena. Myös kakkossija pysyi muuttumattomana: toukokuun toiseksi eniten myydyin puhelin Honor 7 Lite on kesäkuussakin DNA:n toiseksi myydyin puhelin. Listalle ponnahti kaksi uutta nimeä.

Myydyimpien puhelinten luettelon molemmat uudet tulokkaat ovat Huawein malleja: Huawei P8 Lite ja Huawei Y 5 II. Ne pudottivat pois Huawein Y6 Pron ja Samsung Galaxy S8+:n.

Nokia 3310:n toimitusvaikeudet jatkuvat, eikä puhelinta ole voitu alkaa myydä vapaasti.

”Valitettavasti emme edelleenkään ole saaneet riittävästi Nokia 3310 puhelimia. Kaikki mitä saamme myydään heti, mutta tilanne paranee koko ajan,” kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Kevään lahjakausi näkyi DNA:n myyntikanavissa sekä puhelimien että lisätarvikkeiden ja -laitteiden vilkkaana myyntinä, ja sitä jatkuva kesäkausi on DNA Kaupoissa aina erittäin vilkasta aikaa. Heinäkuun myynti on jo useana kesänä ollut lähes joulumyynnin tasoinen. Tänä kesänä EU:n roaming-uudistus on tuonut DNA Kauppoihin operaattorin vaihtajia ja liittymän päivittäjiä, ja samalla päivitetään usein myös omaa laitekantaa.

”Lanseerasimme keväällä puhelinliittymäasiakkaillemme hinnoittelumallin, jossa puhelimet ovat heille saatavilla usein tarjoushintojakin edullisemmin. Asiakkaat ovat vastaanottaneet tämän mahdollisuuden innolla ja on ilo huomata, että usein tuo hintaetu käytetäänkin hyväksi ja hankintaan alkuperäistä ajatusta hieman monipuolisempi puhelin”, Aavikko kertoo.

Toukokuussa DNA Kauppojen suosituimpien tuotteiden joukkoon nousivat drone-kopterit, joita myydään edelleen runsaasti.

DNA:n myydyimmät puhelimet kesäkuussa 2017

1. (1.) Samsung Galaxy J5 (2016) *)
2. (2.) Honor 7 Lite *)
3. (6.) Apple iPhone SE *)
4. (3.) Honor 8 *)
5. (13.) Nokia 3310 Dual SIM
6. (4.) Apple iPhone 7 *)
7. (10.) Honor 8 Lite *)
8. (-) Huawei P8 Lite *)
9. (5.) Samsung Galaxy A3 (2017) *)
10. (7.) Samsung Galaxy S7 *)
11. (-). Huawei Y 5 II *)
12. (9.) Samsung Galaxy A5 (2017) *)
13. (8.) Samsung Galaxy S8 *)
14.(14.) Apple iPhone 6s *)
15. (15.) Apple iPhone 7 Plus *)

*) 4G-puhelin

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot: https://corporate.dna.fi/myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

Study: Finnish companies need to improve their preparedness for cyber threats15.3.2024 10:00:00 EET | Press release

Rapidly evolving artificial intelligence, the ever-changing global situation, and hectic everyday life are challenging the cyber security of businesses and citizens on a daily basis. According to a Nordic survey commissioned by DNA’s parent company Telenor and conducted by the Norstat Group, Finnish business leaders recognise these challenges, but companies are insufficiently prepared for cyber threats.