DNA:n myydyimmät puhelimet kesäkuussa 2018

Puhelinmyynti käy kuumana, ja kesästä onkin muodostumassa jo joulun veroinen myyntikausi. Samsung otti DNA:n kesäkuun Top 15 -listan haltuunsa kuudella puhelinmallilla. Huaweilta listalla on neljä puhelinta ja Applelta kolme. Nokia ja Honor ovat kumpikin listalla yhdellä mallilla.

DNA:n kesäkuun listaykkönen ja iso myyntihitti on Huawei P Smart, joka on nostanut sijoitustaan vakain askelin heti kevään myyntiintulostaan lähtien.

Toinen vahva nousija on Samsungin uusin lippulaiva, täysin uudistetulla kameralla ja Dolby Atmos -äänentoistolla varustettu Samsung Galaxy S9. Samsungilta on listalla muutenkin laajasti malleja erilaisille käyttäjille.

Edullisen hintaluokan ja kalliimmat puhelimet vuorottelevat DNA:n kesäkuun myydyimpien puhelimien listalla lähes tasatahtiin.

”Listalla ei nyt nouse esiin hintojen suhteen sellaista trendiä, että ostettaisiin erityisesti arvokkaampia tai edullisimpia puhelimia, vaan nyt menee tasaisesti koko skaalaa. Tämä kertoo kesäkauden noususta merkittäväksi myyntisesongiksi, joka alkaa vetää vertoja jopa joululle”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

”Kesä on vilkasta puhelimenvaihdon ja -hankinnan aikaa. Ihmiset ajoittavat tällaiset laitehankinnat mieluusti kesään, kun on paremmin aikaa miettiä valintaansa ja tutustua uuteen laitteeseen. Myös kesän alennusmyynnit saavat suomalaiset ostomoodiin”, Aavikko kertoo.

DNA:n myydyimmät puhelimet kesäkuussa 2018

1. (6.) Huawei P Smart
2. (2.) Apple iPhone 7
3. (5.) Samsung Galaxy J5 (2017)
4. (4.) Apple iPhone 8
5. (1.) Samsung Galaxy A3 (2017)
6. (10.) Apple iPhone X
7. (-) Honor 10
8. (3.) Samsung Galaxy J3 (2017)
9. (-) Samsung Galaxy S9
10. (-) Huawei Y6 (2017)
11. (-) Nokia 8
12. (-) Samsung Galaxy A5 (2017)
13. (14.) Samsung Galaxy S8
14. (9.) Huawei P20 Lite
15. (7.) Huawei Mate 10 Lite

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta: https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2017 oli 886 miljoonaa euroa ja liiketulos 124 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,9 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.