DNA:n myydyimmät puhelimet lokakuussa 2019

Samsung ja Apple jatkavat voittokulkuaan DNA:n myydyimpien puhelimien listalla, mutta vahvasti nousussa ovat myös Honor ja Huawei. Lokakuun Top 15 -listalla on peräti viisi kokonaan uutta listatulokasta.

Samsungilta DNA:n lokakuun myydyimpien puhelimien Top 15 -listalla on viisi mallia ja Applelta neljä. Huawei ja Honor saivat listalle kumpikin kaksi puhelinta, ja Nokia ja OnePlus ovat molemmat mukana yhdellä mallilla.

Kokonaan uusia malleja listalla ovat Honor 20 Pro ja Honor 20 Lite, Huawei Mate 20 Lite ja Huawei Y5 2019 sekä Nokia 7.2.

”Nokian loppuvuoden uutuusmallit 6.2 ja 7.2 ovat saaneet hyvän vastaanoton niiden tyylikkään designin, kestävän laadun sekä erityisesti kameroidensa ansiosta. Kaikki Nokian Android-mallit ovat mukana Googlen Android One -ohjelmassa, joka takaa laitteille kolmen vuoden tietoturvapäivitykset sekä kaksi käyttöjärjestelmäpäivitystä. Tämän ansiosta sekä uusien että vanhojen Nokia-laitteiden käyttöikä on erittäin pitkä ja laitteilla on oma vankkumaton kannattajakuntansa”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Kärkipaikkaa hallussaan jo viisi kuukautta pitänyt kestosuosikki Samsung Galaxy A40 jatkaa yhä listaykkösenä, ja Samsungin uutuusmallien kysyntä jatkuu vilkkaana. Kaikki lokakuun Top 15 -listan Samsungit ovat A-sarjan laitteita.

Applen uudet iPhone 11 -sarjan puhelimet ovat hienoisista saatavuushaasteista huolimatta listalla erittäin hyvissä asemissa, ja erityisesti sarjan edullisin malli, Apple iPhone 11 myy erinomaisen hyvin. Saatavuus on parantumassa, mutta Aavikon mukaan on vaikea ennustaa laitteen riittävyyttä joulun myyntikauden lähestyessä.

”Nyt kun tarjolla on näin paljon houkuttelevia uutuuksia, huomaamme myymälöissämme, että asiakkaat hyödyntävät enenevissä määrin myös käytetyn puhelimen vaihtomahdollisuutta. Uutta puhelinta hankkiessa kannattaakin penkoa kotoa vanhat luurit mukaan, sillä niistä saa vaihdossa mukavasti rahaa. Jos puhelin on niin iäkäs, että siitä ei enää saa hyvitystä, tulee se kuitenkin kierrätettyä ja tyhjennettyä asianmukaisesti. Kaapin perukoilla säilytettäviin puhelimiin liittyy aina pieni riski siitä, että esimerkiksi akku voi mennä oikosulkuun ja aiheuttaa palovaaran. Siksi käytöstä poistuneet laitteet kannattaa siivota pois kotoa ja tuoda ne myymälään”, Aavikko neuvoo.

DNA:n myydyimmät puhelimet lokakuussa 2019

1. (1.) Samsung Galaxy A40
2. (6.) Samsung Galaxy A10
3. (10.) Apple iPhone 8
4. (9.) Apple iPhone 11
5. (-) Honor 20 Pro
6. (2.) Samsung Galaxy A50
7. (-) Honor 20 Lite
8. (-) Nokia 7.2
9. (5.) Samsung Galaxy A70
10. (14.) Apple iPhone 11 Pro
11. (15.) Apple iPhone 11 Pro Max
12. (4.) Samsung Galaxy A20e
13. (12.) OnePlus 6T
14. (-) Huawei Mate 20 Lite
15. (-) Huawei Y5 2019

(Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.)

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta https://corporate.dna.fi/media/myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2018 oli 912 miljoonaa euroa ja liiketulos 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti, ketkä käyttävät puhelimillaan eniten mobiilidataa – katso missä ovat ahkerimmat käyttäjät10.1.2020 11:04:18 EETTiedote

Pienemmät kaupungit kirivät monien suurten keskusten ohi mobiilidatan käytössä DNA:n verkoissa vuonna 2019. Ikäryhmistä selkeästi eniten mobiilidataa puhelimillaan käyttivät 18–29-vuotiaat, lähes tuplasti seuraavaan ikäryhmään verrattuna, ja kaikkein kovimmat mobiilidatan käyttäjät löytyvät Rovaniemeltä. Vuoden suurin yksittäinen mobiilidatan kasvupiikki selittyy e-urheilun loppuottelun innokkaalla seuraamisella.