DNA:n myydyimmät puhelimet maaliskuussa 2019

DNA:n maaliskuun puhelinmyyntiä leimasi vahvasti kolme suosittua puhelinmerkkiä, ja niistä yksi – Samsung – oli tällä kerralla selvästi ylitse muiden.

DNA:n maaliskuun myydyimpien puhelimien Top 15 -listalle mahtui peräti kuusi Samsungin puhelinta, ja Samsung otti haltuunsa myös listan kolme kärkisijaa.

Kuukauden myydyin puhelin oli jo tuttu suosikki, Samsung Galaxy J6, mutta erinomaisesti menestyivät myös uutuuspuhelin Samsung Galaxy S10:n kaikki uuden sukupolven malliversiot, S10e (kolmas sija), S10+ (kuudes sija) ja S10 (seitsemäs sija).

”Samsung teki varsin suvereenin kuukauden. Samsung Galaxy -mallisarjan kymmenes versio myy todella hyvin. Samsung Galaxy S10e nousikin maaliskuun listalla saman tien korkealle, edullisempien mallien rinnalle. Valmistajan uutuuslaitteiden julkistus siivitti myös aiemmat Samsung-mallit vahvoille sijoituksille maaliskuussa”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Kuuden Samsung-mallin keskellä, listan neljännellä sijalla on Huawei Nova 3.

Huawei ja Apple ovat DNA:n maaliskuun Top 15 -listalla kumpikin mukana neljällä puhelinmallilla, ja maaliskuun neljäs listamerkki on OnePlus, sijalla 12.

DNA:n myydyimmät puhelimet maaliskuussa 2019

1. (4.) Samsung Galaxy J6
2. (7.) Samsung Galaxy A7
3. (-) Samsung Galaxy S10e
4. (2.) Huawei Nova 3
5. (9.) Samsung Galaxy S8
6. (-) Samsung Galaxy S10+
7. (-) Samsung Galaxy S10
8. (1.) Huawei P Smart
9. (6.) Apple iPhone 7
10. (8.) Huawei P20 Pro
11. (10.) Apple iPhone 6s
12. (11.) OnePlus 6T
13. (5.) Huawei P20 Lite
14. (15.) Apple iPhone 8
15. (-) Apple iPhone X

(Edellisen kuukauden sijoitus sulkeissa.)

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2018 oli 912 miljoonaa euroa ja liiketulos 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Tehtävämme on tarjota tuotteita ja palveluita, jotka tekevät yksityis- ja yritysasiakkaidemme arjesta mutkatonta. DNA:lla on merkittävä yhteiskunnallinen rooli tärkeiden viestintäyhteyksien tarjoajana ja digitaalisen kehityksen mahdollistajana. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja liiketuloksemme 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Tutkimus: Hyvinvoinnin mittaaminen ja ruokaostokset netistä nosteessa – aktiivisuusranneke tai älykello jo joka neljännen taloudessa15.5.2019 10:00:32 EESTTiedote

Oman hyvinvoinnin mittaaminen digilaitteilla lisääntyy, ja useampi kuin joka kolmas käyttää jo hyvinvointisovelluksia, selviää DNA:n tuoreesta Digitaaliset elämäntavat -tutkimuksesta. Tämä näkyy myös laitetasolla, sillä aktiivisuusranneke tai älykello löytyy jo joka neljännen (26 %) suomalaisen taloudesta. Hyvinvoinnin digitaalinen mittaaminen kiinnostaa erityisesti kaksi- ja kolmekymppisiä. Myös ruokaostosten tekeminen verkossa on lyömässä läpi. Ruokaostosten teko on lisääntynyt DNA:n kyselyssä kahdessa vuodessa, ja nyt noin joka kolmas on ostanut ruokaa netistä.