DNA:n myydyimmät puhelimet marraskuussa 2017

DNA:n myydyimpien puhelimien marraskuun terävin listakärki on kahden kauppa: koko kärkiviisikko koostuu pelkästään Samsungin ja Huawein puhelinmalleista. Apple sijoittui kahdella uutuuspuhelimellaan heti niiden taakse.

DNA:n marraskuun Top 15 -listalla eniten yksittäisiä malleja on nytkin Samsungilla, kaikkiaan viisi puhelinta. Huawein puhelimia listalla on neljä, ja Apple ja Nokia pitävät kumpikin hallussaan kolmea listapaikkaa.

Samsung Galaxy S7 teki komean nousun ykkössijalle. Samsung on vahva sekä uutuuksien että kestosuosikkien ansiosta.

Applen uutuudet menevät kaupaksi DNA:n myyntikanavista kuin kuumille kiville. Tuorein uutuus, Apple iPhone X olisi ottanut kuudetta sijaa korkeammankin sijoituksen listalla, jos puhelinta vain saataisiin myyntiin kysyntää vastaava määrä.

”Apple iPhone X:n kohdalla tilanne on edelleen se, että emme pysty vastaamaan kaikkeen kysyntään. Näyttää siltä, että saatavuus pysyy niukkana koko loppuvuoden, joten mikäli iPhone X -mallia mielii joululahjaksi, tilaus on syytä jättää sisään viimeistään nyt”, kertoo DNA Kaupan toimitusjohtaja Sami Aavikko.

Joulun lähestyminen näkyy puhelinkaupassa jo marraskuun lopun Black Friday ja Cyber Monday -tarjoushulinoissa. Monessa perheessä ainakin nuorison joululahjalistalle on toivepuhelin kirjattu jo hyvissä ajoin, joten hankinnat on voitu ajoittaa jo loppusyksyn tarjouskampanjoiden aikaan.

”Joulupakettiin muita hyviä suosituksia ovat erilaiset puhelimien tarvikkeet, kuten lisävirtalähteet, laitteiden suojukset ja muistikortit. Kun käytännössä kaikilla on jo puhelin, niin nämä ovat jokaiselle puhelimenkäyttäjille hyödyllisiä tarvikkeita, ja silloin lahja osuu varmasti oikeaan”, Aavikko vinkkaa.

DNA:n myydyimmät puhelimet marraskuussa 2017

1. (13.) Samsung Galaxy S7 *)
2. (5.) Samsung Galaxy J3 (2017) *)
3. (3.) Honor 8 Lite *)
4. (1.) Honor 8 *)
5. (8.) Samsung Galaxy A3 (2017) *)
6. (-) Apple iPhone X *)
7. (4.) Apple iPhone 7 *)
8. (7.) Samsung Galaxy S8 *)
9. (10.) Nokia 6 *)
10. (2.) Honor 9 *)
11. (9.) Nokia 3310
12. (6.) Apple iPhone 8 *)
13. (12.) Samsung Galaxy J5 (2017) *)
14. (-) Huawei P10 Lite *)
15. (-) Nokia 5 *)

*) 4G-puhelin

DNA julkaisee myydyimmät puhelimet -seurannan kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat DNA:n eri myyntikanavissa kerättäviin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot: https://corporate.dna.fi/dnan-viestinta#myyntitilastot

Toimitusjohtaja Sami Aavikko, DNA Kauppa Oy, puh. 044 044 3069, sami.aavikko@dna.fi

DNA Kauppa on Suomen laajin matkapuhelimia ja muita mobiilipäätelaitteita sekä matkaviestinliittymiä myyvä ketju, johon kuuluu yli 60 myymälää. DNA Kaupan valikoimissa ovat myös tv- ja laajakaistapalvelut sekä niihin liittyvät päätelaitteet. Ketju on osa DNA-konsernia, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liikevoitto 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Samsung Galaxy S8
Samsung Galaxy S7
Apple iPhone X

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

Distribution of Discovery and Eurosport pay-TV channels to DNA’s customers is at risk of being discontinued on 1 January8.12.2017 09:35Tiedote

DNA is preparing to discontinue the distribution of the Discovery and Eurosport pay-TV channels starting from 1 January 2018. This is due to the unreasonably high distribution fee increase demands that the television company Discovery has presented during the agreement negotiations, and the fact that the risk of discontinued distribution has already realised with several other operators in a similar situation.